bugün

bu zamandaa
ibni sinaaa
olmak zorrr gönülll.
bunun için aristoyu anlamak lazım. aristo ruh ve bedeni bitişik görür ve ruhun ölümsüzlüğüne inanmaz. ayrıca bunlar bir yaratıcıya da inanmaz, hareket ettiriciye inanır.( ne fark var demeyin gidip okuyun anlarsınız) o yüzden aristocu müslümanlarda ruh ölümsüzlüğü yoktur. papa bu yüzden hristiyanlara aristocu düşünceyi yasaklamıştır. islam felsefecileri de aslında pek sevilmemiştir. yunan düşüncesini islama sokuyorlar diye sevmemişler. evet.
Bu da onun iki yüzlü olduğunu gösteriyor. Madem ki emir verildiği şekilde iman etmiyor ve yalanlıyor o halde niye tıbbi bir meselenin hallini idrak edebilmek adına kalkıp camiye kapanıp günlerce yüce allahtan yardım istiyor? Ne o yoksa ilme nail olup kibre mi kapılmıştır? Bu inkarı, ilmi seviyesi ve tıbbi başarısından mıdır? O halde eyvah tahsil ettiği bu ilim kendi akıbetine hayır sağlamamıştır. Şayet öyle ise --ki bu konudaki kaynaklar bu yönde hareket ettiğine dair kuvvetli işaretler gösterir-- yazıklar olsun ona. ilim araçtır amaç değildir. ilmini rabb edinenlerin akıbeti ne fena..! Hayırsız ilimden allaha sığınırız..