bugün

(bkz: insana insan gibi davranamayan insan dışı yaratık)
aslı hırsızlık yaptığı için değil hırsızlığı mesek edindiği için kolu kesilen olması gereken insan.

hırsızlık yaptığı için hz ömer'in önüne getirilen birine neden yaptığını sormuştur hz ömer. o da aç kaldığı için yaptığını söylemiş, bunun üzerine hz ömer bu senin suçun değil bizim suçumuzdur diyerek serbest bırakmıştır.
şeriat la yönetilen bir ülkede verilen cezalardandır. tecevüzcülerin de pipileri kesilir bu bağlamda.

edit: eksi oylandığına göre sözlükte bi tecavüzcü var dikkat edin!
hayvanlar bile sadece kendi yaşamlarını sürdürebilmek için karşısındakine zarar verirler. hayvanlar bile...
tecavüzcüler içinde benzeri cezanın uygulanmasına müsama göstereceğim hal.
şeriat idaresi ile yönetilen ülkeler de hırsızlığın kesinleşmiş cezası.
(bkz: fidye verebildiği için eli kurtaran hırsız)
maide suresi 38. ayet;

"hırsızlık yapan erkek ile hırsızlık yapan kadının ellerini kesin. bu hüküm, yaptıklarına karşılık allah ın koyduğu bir cezadır. allah, çok güçlü, işini sağlam yapan ve yaptığında bir hikmet bulunandır."
şeriat hükümlerine göre cezalandırılmış insandır.
herşey bir yana böyle bir ceza nasıl desteklenebilir anlamak mümkün değil.
bunu desteklemek için insanlıktan tamamen çıkmış olmak gerekir.
kimse ; yargı sistemi düzenlensin , eğitim sistemi düzenlensin , gelir halka arasında mümkün olduğunca eşit dağıtılsın demiyor da, kesin elini diyor, birde yapanı onaylanıyor.
kafanız bu kadar mı çalışıyor sizin?
elbette caydırıcı cezalar olmalıdır.ama siz temeli düzeltmediğiniz sürece bunların önüne geçemezsiniz. nitekim geçilememiştir de.hergün iran'da kaç kişi asılıyor , orası burası kesiliyor haberiniz var mı?
caydrıcı olmuş mu ceza?
allah akıl fikir versin size.
el yerine kolu kesilmesi daha mantıklı olurdu. cezalar caydırıcı olmaktan ziyade ibret vericide olmalıdır.
kolu kesilmesi çok ağırsa, alnının çatısına kızgın demir ile "hırsız" yazmak daha mantıklıdır.
sonsuza kadar tanrıdan ve dinden nefret etmesi gayet normal olan kişidir.

(bkz: #2250410)
Cezalar kişiyi topluma tekrar kazanmak için verilir. Hukukta toplumun mutabık olduğu kurallara uymayanların cezalandırılma amacı, o suçu işleyen kişinin tekrar topluma adapte olarak, toplumla birlikte uyum içinde yaşamına devam etmesinin sağlanmasıdır. başka bir deyişle suçu işleyen kişiyi geri kazanmaktır, ve bu bütün suçluların hakkıdır! kimse doğuştan suçlu değildir, yaşadığı hayat koşulları sonucu kimileri suça eğilim kazandırılır, kimileri de kurallara uymaya güdülenir. insanlığa verilen fiziki cezaların o insanın aynı suçu işlemesini engelleyemeyeceği zaten belirlenmiştir, önemli olan suç işleme isteği ve düşüncesinin kafasından silinmesidir, ve ceza süreleri de bunlara göre belirlenmektedir. el, kol, bacak keserek ulaşabileceğiniz sonuçlar pragmatik olarak kısa dönemlidir, toplum olarak refaha ulaşılmak isteniyorsa uygulanması gereken ceza yöntemi aşikardır.
hırsızlığı azaltacak olan eylemle karşı karşıya kalan insandır. *
hırsızlık yapanların ülkem karakollarında yalnızca ifadesi alınarak serbest bırakılmasından daha iyi bi uygulamadır bence. şeriata karşı olacam diye hırsızlık yapanları masummuş gibi savunmak da kör ideolojilerin ortaya çıkardığı zihniyetin ürünü olsa gerek.
allah'ın getirdiği kuraldır. yorumlamak elbette biz aciz kullarına düşmez, ancak nacizane düşüncem, zaten bu cezanın yaptırımı suçun işlenmesini önler niteliktedir. ayrıca bir kıza tecavüz edip öldüren birisini idam etmek ne kadar doğalsa, ve insanların içi az da olsa ferahlıyorsa, hırsızlık suçunda da böyledir.
yani vay efendim vahşi bir uygulama diyenler, sizin evinize hiç hırsız girdimi? yıllarca emek verip, para biriktirip aldığınız arabanız bir gecede buhar oldu mu?
ya da en ufak birşeyiniz çalındığında nasıl hissettiniz? bunlar başınıza gelseydi o zaman belki anlardınız. bu ceza çok güçlü bir suç engelleyicidir. sonuçta kimse elini kaybetmek istemeyeceği için hırsızlık suçuda neredeyse ortadan kalkacaktır.
sonuç olarak, hırsızlık yaptığı için eli kesilen insan; hırsızlık yaptığı için eli kesilmiş olan insandır. bu kadar basit...
kesilsede kesilmesede kimse onun bir daha suç işleyip işlemeyeceğini bilemeyeceğinden, bir nevi kumar oynamaktır.
YAŞADIĞI MEMLEKETE GÖRE SUÇ iŞLEMESiNi BiLMEYEN KiŞi.
elleri linkte olan insan(lar)dir.

(* * *)
görsel

(bkz: bi kere o eli indir)
o elin kesilebilmesi için gerekli şartlar:

çalınan şey 0,87 gram altından fazla değerde olacak;
her dinde kıymetli olan ve durmakla bozulmıyan bir mal olacak;
sahibinin mülkünden, yani başkalarının izinsiz olarak açmaları veya girmeleri yasak olan yerden alacak;
hepsini bir defada gizlice alacak;
mal sahibi de dava edecek.

ceza gerektirmeyen haller:

Et, sebze, meyve, süt, çalmak. Çünki, bunlar, zamanla bozulur.
Kıymetsiz olan, parasız ele geçebilen, odun, ot, balık, kuş, tavuk, av hayvanı, kireç, kömür, tuz, saksı, cam, ekmek, süt, her türlü yiyecek, içkiler, çalgılar, haç, oyun aletleri, kapı, camiden ayakkabı, Kur'an-ı kerim, çocuk, her çeşid kitap ve köpek çalmakla, mezar soymakla, çölde saklı malı çıkarmakla, türbeyi, umumi yerleri, vakıf ve hazineyi soymakla, alacaklısından alacağını veya benzerini çalmakla had lazım gelmez

Babasının veya kendisine bakması lazım olanın evinden çalarsa kesilmez.

bir hırsız, çaldığı şeyi evden çıkarmadan yakalanırsa kesilmez.

tespit ve tatbik şu şekilde olur:

Hırsızlık, çalanın bir kere söylemesi veya iki adil erkek şahidin haber vermesi ile belli olur. Soruşturma yapıncıya kadar, sanık haps olunur.

zorunlu edit: dünyada bu cezayı sağlıklı ve doğru şekilde tatbik edecek bir ülke olmadığından, islamiyeti kendi kafasına göre yorumlayan ülkelerdeki cezalar ve bu cezaların uygulanma şekilleri sadece, islamiyete gözü kapalı sövmek isteyenlerin ekmeğine yağ sürmektedir, asıl hali ile alakası yoktur!
aldığı ceza meşru birşey yaptığını kanıtlamaya yetmeyen insandır. en nihayetinde hırsızdır, kabul edilen yargılama sistemine göre eli kesilir, gözü bağlanır, hapse atılır. ama hiç bir ceza onun yaptığını meşru kılmaz.
anlık ve sadece o insan için düşünüldüğünde korkutucu gelse de daha uzun vadeli ve mantıklı düşündüğünüz zaman aslında o kadar da trajik olmadığını görebileceğiniz durum..
evet, vahşice..ancak bazı şeyler de unutulmamalıdır ki örneğin bu onların yazılı kanunu..
üstelik hep biz demez miyiz, bunun gibileri ibret olsun diye asacaksın, kolunu keseceksin, elini keseceksin diye..
herşeye rağmen faili bir suçlu olduğuna göre üzerinde fazla durmak da yersizdir..
(bkz: hırsızlık yaptığı için babasının eli kesilen çocuk)
(bkz: kısasa kısas)
potansiyel hırsızlar için son derece caydırıcıdır. hırsızlık yapmanın gelir dağılımının adaletsizliğiyle, işsizlikle, sosyal yapının çürümesiyle filan alakası yoktur. bu düpedüz alçakça bir davranıştır, başına gelmeyenin anlaması zordur ve hırsızlık yapmayı düşünenler için caydırıcı olması açısından cezasının çok ağır olması gerekir.

burada amaç caydırıcılıktır, vahşet söz konusu değildir, toplumun esenliği için yapılan bir harekettir. örnek olarak, kangren olan bir el kesildiğinde vahşet olmuyor, çünkü amaç orada kişiye acı çektirmek değil, aksine kişinin acısını dindirmek.
mekke ve medine de bu insanları sokakta görebilirsiniz gerçekten çok kötü bir durum...