bugün

bazı dangalakların bahsettiği gibi 9 yaşında olmamıştır. şimdi bakın arap toplumlarında kadınların yaşı - hala dahi- ilk adetlerini görene kadar hesaplanmaz. söz gelimi bir kız ilk adetini 10 yaşında oluyorsa,o yaşa kadar sıfırdır. ilk olduğu yaştan itibaren hesaplanır. yani araplar kızım 10 yaşında diyorsa blinki o kız yirmi yaşındadır. hz muhammed hz aişe ile evlendiğinde hz aişe nin yaşı 9 du yani 18. lakin aynı evde yaşamaya başlamaları üç sene sonra olmuştur. 18+3=21.

bakın ayrıntılı bi şekilde izah ettim. hala anlamıyorsnaız mal sınız. katmerli malsınız.
bazı dangalakların bahsettiği gibi şişli evlendirme dairesinde gerçekleşmemiş olan evlilik. konu üzerine tek bilgim bu.
30 karıya kadar yolu var... Ekvotordan da 5 yaşında aldıkmı tamamdır, ne de olsa çobuk olgunlaşıyor.
peygamber esi olmak sereftir onurdur bu yüzdendir ki hz.aise'nin babasi bu duruma izin vermistir ve aise evlendiginde cocuk denilebilecek yasta idi hickimse bunun akini idda edemez.. sicak yerlerde büyüyen kizlarin vucutlarinin gelismis olmasi demek evlenebilir ya da evlenebilecek yastadir demek degildir.. hadislerde peygamer as'in aise'yi boynuna aldigini okuyoruz 18 yasinda bir genc kiz nasil olurda boyunda gezer?

tanim:aise adina karar verilmistir yanlis midir degil midir hüküm zordur.. muhtemelen aise 30 yasinda da olsa peygamber as ile evlenmek isteyecekti..
arapların kızları adet görmeden önce 0 kabul etmesi mantıklı açıklamadır, bilinen söylenen de hep budur zaten. yalnız 12-13 yaşındaki kızın 17-18 yaşa takabül etmesi (bkz: takabül etmek) mantıksızlığın dik alasıdır. yaş yaştır kardeşim, ılımanı sıcağı soğuğu olmaz. hiç bir kız çocuğunun gonadı 12-13 yaşında olgunlaşmaz, bilmem anlatabildim mi?

ayrıca takabül etmek değil o (bkz: tekabül etmek)
yaş konusunun net bir şekilde ortada olduğu, artık tartışılmaması gereken evliliktir;
(bkz: sahih buhari 1553 no lu hadis/#15315971)
euzubillahiminişeytanirracimbismillahirrahmanirrahim...

öncelikle şu çok iyi bilinmelidir ki hz muhammed'in aişe ile yapmış olduğu evlilik bir gönül ilişkisi değil, siyasal bir evliliktir.
sünni islam'ın iman ettiği sahih kaynaklar yazmasa da aişe ile yapılan bu evlilik ebubekir ve umeyyeoğullarına iktidar yolunu açmıştır.
yoksa karakteri ve doğruluğu şüphe götürmez muhammed'in 6 yaşında bir kız çocuğu ile nişanlanıp, 9 yaşına geldiğinde bu çocukla yatağa girmiş olması düşünülemez.
bu birliktelik muhammed tarafından istenmemiş, umeyyeoğulları ve ebubekir'in baskısıyla muhammed bu evliliğe zorlanmıştır. öncelikle bilinmesi, idrak edilmesi gereken budur.

aişe ve muhammed'in evliliklerinin siyasiliği hakkında şu yazıyı okuyabilirsiniz;
(bkz: #13852348)

aişe'nin yaş konusuna gelirsek.
bu husus kimi kaynaklarda 6 olarak geçer. kimi kaynaklarda ise 6 yaş nişanlanma, 9 yaş gerdeğe girme yaşıdır.
(sahih buhari,kitabı menakıbıl ensar/44 hadis no: 1553)
(müslim es sahih,kitabunnikah/69)

ayrıca geçtiğimiz günlerde suud şeyhülislamının yaptığı sapkın açıklamayı baz alırsak;
(bkz: 10 yaşındaki kızlar evlenebilir fetvası)
bu fetvanın kaynağını o yıllarda aramak gayet mantıklı olacaktır;
muhammet ali tahanevi, keşşafu istilaha tıl fenun'da "9 yaşındaki bir kız müştehata(şehvete) konu olabilecek çağdadır" hükmü ile 9 yaşındaki bir kızla evlenmenin, gerdeğe girmenin bir fıkıh hükmü olduğu gayet açıktır.

sahih-i müslim'den alıntılayacak olursak;
aişe şöyle dedi; ben altı yaşımda iken resulullah beni nişan akdine aldı, üç yıl sonra da ben 9 yaşında iken benimle evlendi.

bunu söyleyen aişe, nakleden sahih müslim...

yine ibn mesud'un naklettiği ise şudur;
resulullah hz aişe ile yedi yaşındayken nikahlandı, dokuz yaşındayken zifaf yaptı ve aişe 18 yaşındayken vefat etti.

hülasa aradan yüzlerce yıl geçmiş.
ama aişe'nin 19 yaşında olduğunu iddia edenler hadisleri de inkar ediyorlar bu durumda.
buhariyi, müslim'i de inkar ediyorlar.

bu ne yaman çelişkidir?

kabul. aişe 9 yaşında değildi.
o halde bir daha sahih buhariden hadis örnekleri vermesin kimse...
ne şekilde yaş ve sebep hesabı yapılırsa yapısın o günün sosyal gerçeğine aykırı olmadığı açıktır.

islamın tebliğ edildiği ilk 6 yılda inanan sayısı sadece 40 tır. hz muhammed in bunu farklı şekilde arttırmanın yollarını araması da gayet mantıklı olandır. demek ki bu eyleminin de bir kelebek etkisi olmuş ki daha hayata gözlerini yummadan hedefini tam olarak gerçekleştiğini gözleriyle görmüştür.

hz isa çarmıha gerildiğinde kendisine iman eden sayısı 12 ydi ve bunlardan birisi de kendisine ihanet etmişti. bugün herkes rahatlıkla asıl hrıstıyanlık bu değil derken aradaki farkı iyi okumak gerekir.
çok alim, acayip alim hadisçiler, tefsirciler evire çevire bu yaş hadisesini ancak iki üç yaş yukarı çekebilmektedir efendim,
fakat yine durumu kurtaramamaktadırlar, aynı şekilde ahsabın yaşı küçük olan kızlara ilgisi vardır; açın bakın küçük kızlarını hatta eşlerini birbirine peşkeş çeken, hediye eden adamların zamanla nasılda edep ve haya incileri olduğunu görürsünüz.

"ühü ühü ama o zaman arabistan'da kızlar erken olgunlaşıyordu.." martavallarınıda bırakın artık bir kenara rezil oluyorsunuz.
sadece o ikisini ilgilendirir. siktirin gidin şimdi.
--spoiler--
Bi arap kızım 10 yaşında diyorsa bilin ki o kız 20 yaşındadır
--spoiler--

Işte kaynak. Işte ispat. Böyle olur müslümanın ispatı.

Siktirin gidin şindi allahsız atayisler.
hz. aişe validemizden yapılan bir rivayet ortaya koymaktadır: "hz. muhammed henüz mekke de iken ve bende oynayan bir çocuk iken "onların vadeleri kıyamettir. kıyamet ne dehşetli ve ne acıdır!" mealindeki (kamer s. 46) ayet inmişti... (buhari 1.cilt telifil kur’an bahsi)"
bu sure mekke devrinin birinci döneminde(4. yıl) inmiştir. hz.aişe validemiz bu sure ve ayetleri net olarak hatırladığına göre yukarıdaki iddianın doğru olması mümkün değildir. olayları ayrıntılarıyla hatırlayabilmek ve sokakta oynayan bir çocuk olması için en az beş veya altı yaşında(veya daha büyük) olması gerekir. kamer suresi mekke devrinin dördüncü yılında indiğine göre dördüncü yılda beş-altı yaşında olunca hz. peygamberle evlendiği zaman en az ondört – onbeş yaşında olması gerekir. bunu doğrulayan bir başka delil ise kız kardeşi esma’nın durumudur. kardeşi esma abdullah bin zübeyir’in annesidir. esma yüz yaşına kadar yaşamış ve hicretin 73. yılında vefat etmiştir. hz. aişe validemizden on yaş daha büyüktür. hz. ebu bekir (r.a) kızı esma ve oğlu abdullah abdul uzza’nın kızı kayleden, hz. aişe ile abdurrahman ise ümm-i rümandan doğmuşlardır. hz. esma yüz yaşında ve hicri 73. yılda öldüğüne göre hicret esnasında 27 yaşında olması gerekir. bundan on yaş küçük olan kardeşi hz. aişe validemizin de 17 yaşında olması gerekir ki bu da aşağı yukarı buhari de hz. aişe’nin kendi hadisindeki ifadeye uygun düşmektedir. bu dönemde inen kur’an sure ve ayetlerini teferruatıyla hatırlayan bir çocuğun en az bu yaşlarda olması gerekir. buna göre ise peygamberlikten dört yıl önce doğmuş olduğu kesinlik kazanmaktadır. böyle olmasını gerektiren bir başka sebep ise hz. muhammed (a.s) ın eşinin vefatıyla çocuklarının bakıma ihtiyacının olmasıdır. kızı fatıma henüz çocuk yaşta ve bu işin üstesinden gelecek durumda değildir. bu nedenle evini idare edip çocuklarına sahip çıkacak bir eşe ihtiyacı vardır. dokuz yaşında bir çocuğun bunları yapması mümkün değildir.
hiçbir mesnet dayanağı olmayan tamamen aspargas haber...
her türlü kanıtı olan dayanağı olan iddia değil gerçek olan hadise, merak edenler buharinin hadisini iyice okuyabilir.https://www.facebook.com/...e-sahih-h/230685667028589
Siyasi olduğunu düşündüğüm evlilik. Evet.
güncel Önemli Başlıklar