bugün

tüm varlığın ilk, tek ve en büyük bilinç sahibi nedeni olan allah a inanan hiçbir insanın, herhangi bir ırkın diğer ırklardan üstün olduğunu kabul edemeyeceğini, herhangi bir etnisiteye olan mensubiyetini büyüklenme ve diğer halklardan olanlara hükmetme sebebi olarak göremeyeceğini anlatan önermedir.

bir insan gerçekten monoteist ise ırkçı değildir yahut ırkçı ise gerçek bir monoteist değildir. yani daha açıkça, tek allah a inanan bir insan hırsızlık yapabilir, fuhuş yapabilir, içki içebilir ve hatta adam dahi öldürebilir ama ırkçılık yapamaz. çünkü nasyonalizm de tıpkı monoteizm gibi bir zihinsel duruşu, bir felsefeyi ifade eder ve bir zihin 2 uzlaşmaz felsefeyi aynı anda kabul edemez. teorinin pratikle çelişmesinin ise teoriye inanmamanın dışında daha birçok nedeni olabilir.

insan anne babasını, doğduğu çevreyi, doğduğu ülkeyi, ana babasının konuştuğu dili, toplumunu ve ırkını seçemez. dahası bir inanana göre bütün halkları allah yaratmıştır ve adil ve merhamet sahibi olan yaratıcı, onların çeşitli özelliklerde olmasını bir büyüklenme ve aşağılama sebebi kılmış olamaz.

meseleye tektanrıcı bir dinin kitabı olan kuran açısından bakacak olursak, insanların etnik gruplara ayrılmasının nedeni bu grupların mensuplarının birbirleriyle tanışmasıdır. yeni kültürel oluşumların tohumları bu sentezlerle atılır. dahası bu şekilde olan evliliklerle crossing over sayesinde genetik çeşitlilik daha fazla artar ve çevreye uyum sağlama yeteneği daha yüksek bireyler dünyaya gelir. ahirette insanların değerlerini mensubiyetleri veya başka özellikleri değil, sadece ve sadece erdemlilikleri belirleyecektir.

Hucurât 13:
Ey halk, sizi bir erkek ile bir dişiden yarattık ve birbirinizle tanışmanız için sizi ırklara ve boylara ayırdık. ALLAH yanında sizin en değerliniz en erdemli olanınızdır. ALLAH Bilendir, Haberdardır.
allah a inandığını söyleyip onun yanında ırkını da kutsayan, soyuna sopuna da tapan bir insan monoteist sayılamayacağından da doğru olan önerme.
güncel Önemli Başlıklar