1. 1.
    hadisçi tayfaya mavi ekran verdiren soru.

    muhtemelen o zaman mezhepler yoktu diyecekler.

    peki şimdi niye var?

    mezhep

    en basit konularda bile hemfikir değilsiniz, birinizin helal dediğine ötekiniz haram diyosunuz.

    utanmadan millete de kuran müslümanı diyerek dalga geçiyosunuz.
    17 -7 ... jimmy tudeski
  2. 2.
    şu tabloya bakarak söylüyorum, müslüman olsaydım maliki olurdum kesin. her şey helal, adamlar keyif için mezhep uydurmuş.
    12 -2 ... ognitogenk
  3. 3.
    Başlıkta sorulanı bilmem ama ben hazreti Muhammed'in mezhebindenim.
    3 -2 ... erkehan
  4. 4.
    Ehli sünneti eleştiren tayfa kuranda namazın kaç rekat olduğunu nasıl kılınacağını nasıl abdest alınacağını söyleyen bir ayet getirsin de biz de bilelim. Bak imamlar hiç olmazsa hüküm vermişler. Hükmü olmayan bir mesele çok azdır. itilaflarda rahmet var. Bu aynı van dan istanbula gitmek gibi. isteyen imamların açtığı 4 ana otobandan gider. Dileyen de kafasına göre. Hz peygamberin hayatından sünnetinden haberi olmayan zevat bilmez mi ki sünneti seniyyede bir mesele farklı zamanlarda farklı şekilde uygulanmıştır. Tabi bilmez. Nereden bilsin ki hadisleri dolayısıyla sünneti inkar ediyor. Kurnaz ya bide hz muhammed (s.a.s.) hangi mezheptendi diye sormuyor mu? Güler misin ağlar mısın? Kardeş sen sünneti komple inkar etmek demek olan hadisleri inkar ediyorsun, o halde hz peygamberin mezhebi seni niye ilgilendirsin ki?
    6 -8 ... gazeloglu
  5. 5.
    "Hangi mezhep doğru yoldadır?" manasına gelen soru. Bütün mezhepler, aynı kişiyi, yani liderlerini, kendi algı farklılıkları sebebiyle değişik yorumlamış, tarih içerisinde de bu farklılıklar yüzünden ayrışmış yoldaşlardan ibarettir. Hz Muhammed ise, kimler onu daha doğru anlamışsa, önce o mezhebin üyeleriyle birlikte olurdu tahminim.
    5 ... enternasyonalist olun az ya
  6. 6.
    peygamber zamanında mezhep yoktu çünkü hem vahiy devam ediyordu, hem hz muhammed hayatta her şeyi gidip soruyorlardı. hem hz muhammed hayatta iken mezhep oluşabilir mı...

    daha sonra sahabeler de vefat edince birçok şey unutulmaya başladı, bunun için mezhepler ortaya çıktı. mezhepler birbirini inkar etmez ve temel itikadi konularda hepsi aynıdır. mezhep imamlarının birbirine çok büyük hürmeti vardır. imamı şafi ebu hanifen'in mezarını ziyarete gelince talebeleriyle onun mezhebine göre kılmıştır. talebeleri sorduğunda onun ruhaniyetinin yanında utanırım ona muhalif gözükmekten cevabını vermiştir.

    farklılık teferruatta ve uygulamadadır.

    ayrıca bu farklılık insanların faydası içindir. kalabalık bir yerden geçen şafi eli kadına değerse ve namaz çıkmak üzere ise hanefi mezhebine niyetle kılar.

    hanefide namazları cem etme yoktur, zaruret halinde şafi'ye niyet ederek uyarak öğle ile ikindiyi birlikte kılabilir.

    buna benzer sayısız örnek verilebilir. ama mezhepleri karıştırıp işine gelenle amel etmek kesnlikle caiz değildir.
    7 -1 ... leyte
  7. 7.
    muhammed zamanında mezhep nasıl olacak zaten. adam tek otorite ve dini doğrudan o yorumluyor herkes ona tabi alan küçük, sorunlar da küçük millet de az çok kendi kültürüyle uyumlu. sonra islam hem geniş coğrafyaya yayılıyor hem de çağ değişiyor. ne oluyor peki? bir sürü yeni sorunlar ortaya çıkıyor, hal böyle olunca otorite artık teke inmiyor. insanlar kendi otoritelerine göre dini yorumluyor ve bunda çıkarını da önde tutuyor ve mezhepler ortaya çıkıyor. mezhepler zaten kaçınılmaz olarak ortaya çıkacak çünkü otorite tek değil ve git gide farklı otoriteden çıkan yorumlar mezhepler arasındaki farkı da açacak. hatta bu otorite temel mantıktan ilerleyen süreçte öylesine kopacak ki, dini ve mezhebi ayırmak git gide güçleşecek, bide altında kültürel birikim varsa deme keyfine.

    bunun mantıki açıklaması budur. siz gidip 7. yy ideolojisini alıp 21. yy ı tek bir kafa ile yorumlayıp herkesi bu yönde düşünmeye zorlayamazsınız.
    bu sadece islamla ilgili değil tüm dinler hatta dini boş ver ideolojiler için bile böyledir.
    1 -2 ... crux ansata
  8. 8.
    caferi...
    ... hurmaresal
  9. 9.
    Dillerinizin uydurduğu yalana dayanarak «Bu helâldir, şu da haramdır» demeyin, çünkü Allah'a karşı yalan uydurmuş oluyorsunuz. Kuşkusuz Allah'a karşı yalan uyduranlar kurtuluşa eremezler.
    Yukarıda verilen listede birinin Helal dediğine diğeri haram diyor. Yukarıda verilen liste devede kulak kalır. Dört mezhep arasında hemen hemen bütün konularda ihtilaf vardır. Bir şeye biri Helal biri haram diyorsa ikisinden biri Allah'a iftira atıyor demektir. Buna göre dört mezhep imamı da Allah'a iftira atıp Kendisi kuruluşa eremeyecek kişilerdir. Peki kendine faydası olmayan iftiracıların peşine takılanların durumu ne Olacak?

    O gün her toplumu, uydukları kişilerle beraber çağıracağız.
    1 -2 ... bexdever
  10. 10.
    oradaki konulardan birine kuran'a göre cevap ver cevap varsa hangi ayetlerde bulunuyor desem davşan gibi kalacak yazar beyanı.
    1 ... orgazm kazim