1. 1.
    islam'ın peygamberlere iman şartını hadislere de iman etmek olarak yorumlayan insandır. Fakat hadislerin gerçek olup olmadığı konusunda nedense hiç şüpheye düşmez.

    Küçüklükten beri pek çok iddia herhangi bir kanıt gösterilmeden kendilerine kabul ettirildiği için zamanla Sorgulama yetisi körelen bu insanlar, zihinlerinde "hadisler peygamberin söylediği sözlerdir" ön kabulüyle yaşadıkları için karşısındaki bir kişi hadislerin güvenilirliğini sorguladığı zaman bunu otomatikman peygamberi sorgulamak, peygamberi yalancılıkla suçlamak olarak algılamaktadır.

    Fakat muhammed'in güvenilirliğinden ziyade burada asıl konu; hadis diye önümüze sunulan bu hikayelerin ya da sözlerin gerçekten muhammed'e ait olduğundan nasıl bu kadar emin olunabildiğidir.

    Pek çok tarihi olay ya da kişinin birbiriyle çelişen çok çeşitli versiyonları anlatılırken, okullarda okutulan tarihin bile pek çok kısmının gerçekliği insanları şüpheye düşürebilirken ve hatta pek çoğunun yalan olduğu bir gerçekken; muhammed'den yaklaşık 200 yıl sonra doğmuş ve doğal olarak muhammed'i ya da onun herhangi bir yakınını hiç görememiş birtakım kişilerin kaleme alıp muhammed'e atfettiği hikaye ya da sözleri kesin ve sorgulanamaz gerçeklermiş gibi görmek çok sakat bir zihin yapısına sahip olmayı gerektirir.

    Bu hadislere iman etmek esasında peygambere değil; buhari, müslim, ebu davud, tirmizi, ibni mace ve nesai'ye iman etmekten farksızdır. Bize güvenilir gibi lanse edilen bu kişilerin aslında güvenilir olduğuna kim karar vermiştir? Hangi nesnel kritere göre bu adamlar güvenilirdir? Neden şii hadis yazarları güvenilir değildir, yalancıdır da bu sünni hadis yazarları güvenilirdir? Daha doğrusu Sünnilerin gerçek müslüman olduğuna, şiilerin de sapıtmış olduğuna kim karar vermiştir? Bütün müslümanların ortak olarak kabul ettiği tek kaynak olan kuran'da bu iki mezhepten birisinin ya da ilgili hadis yazarlarının güvenilirliğine dair bir işaret mi vardır?

    Hadislere inananların kalkıp da hristiyanlarla dalga geçmesi de zaten trajikomik bir çelişkidir. zira nasıl yeni ahit'in ilk 4 bölümü olan matta, yuhanna, markos ve luka incilleri isa'nın yaşadığı düşünülen dönemden yıllar sonra isa'yı tanıdıklarını iddia eden birtakım kişiler tarafından yazılmış rivayetlerse hadisler de aynı şekilde muhammed'den bağımsız olarak farklı kişiler tarafından yazılmış doğruluğu belirsiz rivayetlerdir.

    Hristiyanların incil'e iman etmesi mantıksızdır da bazı müslümanların hadislere bu kadar güvenip onları dinin gereği olarak görmesi, hatta kuran'dan daha çok onlara uyması ve neredeyse bütün yaşayışını bunların üzerine şekillendirmesi çok mu mantıklıdır?

    81 yıl önce aramızdan ayrılmış olan atatürk ile ilgili, onu putlaştırmak ya da aşağılamak amacıyla ona atfedilen sayısız hikaye ve söz internette dolanıp durmaktadır. bunları gerçekten atatürk'ün söylemleri ya da düşünceleri zanneden bazı insanlar da bunu atatürkçülüğün bir gereği olarak yorumlayabilmektedir.

    Zaten tarihte pek çok bilginin doğruluğu, kesinliği meçhuldür. Örneğin attila'nın papa ile görüşmesi olayı anlatılırken bazı kaynaklarda yalnızca konuştukları, bazılarında papa'nın diz çöktüğü ve hatta bazılarında da papa'nın attila'nın ayaklarına kapanıp yalvardığı anlatılmaktadır. Herhangi bir kamera kaydı olmadığından, zamanda yolculuk da şu an için mümkün olmadığından bunlardan hangisinin gerçek olduğunu bilemiyoruz.
    2 -3 ... fasist psikolog
  2. 2.
    tuhaftır.
    1 -3 ... fakir parabol
  3. 3.
    hadislere kayıtsız şartsız inanan insan
    Peygamber efendimize uymak Allah'ın emridir. Ehli sünnet inancına göre sahih hadislerin inkarı küfürdür.
    Siz ben hadis sünnet tanımam diyen şaklabanlara inanmayın. Onlar bu dini yıkmak için çalışan paralı uşaklar.
    Madem bana Kur'an yeter diyorsunuz işte size ayet. Kıvırmanıza gerek yok.
    4 -2 ... ezer gecerus
  4. 4.
    "hadise" okudum caps bakmaya geldim çok kırgınım.
    2 -1 ... ebu fesat
  5. 5.
    hadisler kuran'a uygunsa ve buhari tırmizi gibi ömürlerini bu işe adamış olan zatlara inanırız.

    resulullah ne dediyse doğrudur. o kendi nefsinden konuşmazdı.
    1 -1 ... sevgikelebegi
  6. 6.
    Bak ben şurdan cümlemi söylesem o cümle 4 insan dolaşsa bambaşka bir cümle oluyor.

    Var sen daha islam peygamberi ölür ölmez taht kavgasına düşenlerin cümleleri nasıl saptırabileceğini düşün...
    1 -1 ... mavi huydur bizde