bugün

uygulamak için.
Bu çocuğa dünden beri bedavaya ders veriyorum ama sanki anlamıyor.
1.sünnetle hadis aynı şey değildir.
2.Hadislerin yazılması kesinlikle yasaktır.
Namazın nasıl kılınacağını hiç kimse buhariye bakarak öğrenmez.
Evde annen baban kılarken deden kılarken görürsün bir iki detayıda sorarsın.
Biz buna yaşayan sünnet deriz.
Nesilden nesile aktarılır.
Eğer namaz kılmak için hadis kitaplarına bakarsak namaz kılamayız.
Meraklısı baksın buhari namaz kısmına birbirinle çelişen tonlarca şey vardır. Kafan karışır.
Ayrıca araplar islam öncesinde namaz kılarlardı.
Peygamberimiz sadece okunacak süreleri söylemiştir.
Ayrıca tüm mezhepler farklı ritüeller uygular namazda.
Örtünmeden abdeste farz sünnet vacibe kadar farklıdır.
Daha uzun yazmayım kafanız karışmasın.
Hadisler yazılırdı diyorsanız yeni sorularım var ama cevapları net olsun.
Hadisler yazılırsa bu kadar ravi bu kadar senet sepet niye var.
Alırsın enes b. Malik'in kitabını defterini yazarsın.
Var mı o yazıları senet gösteren bir hadis kitabı.
Boşuna uğraşmayın yok.
Arkadaşlar devir bilgiye çabuk uğraşma devri.
Eskisi gibi hoca dedi.
Nurcu sorularla islamiyet yazdı risale de var devri değil.
Dini bilgi kimsenin tekelinde değil.
Lütfen az farklı kaynaklar okuyun.
Böyle lise seviyesi bilgilerde ısrar etmeyin.
Çocuk kandırmıyorsunuz.
Yazılı hadis kaynağı ismi vermenin dışında kaynağı ortaya koyarsanız pes edip kabul edeceğim.
Enes b. Malik'in yazdığı hadisler nerede
Bu konuda yazmamın sebebi basit.
Burada tartıştığımız arkadaşın görüşlerini 10 sene önce bende tek doğruymuş gibi savunuyordum.
Çünkü bilgim bu kadardı.
Zaman içinde okuyup araştırdıkça temel kaynaklara indikçe bilgim arttı bakış açım değişti.
inatçı olmak bilgiyi artırmaz.
Sorulan soruya cevap vermek içşn dürüst olmak lazım.

Hadisler kesin bilgi kaynağı değildir.
Tartışmalı bilgi kaynaklarıdır.
içlerinde doğru olan sayısı fazla olsa bile temelde ciddi bir sıkıntısı vardır.
Sözlü aktarımı sıkıntısını geçtim.
Sözlü kaynak sosyal bilimlerde itibarlı değildir ama konu bu değil.
Sıkıntı şu.
Peygamberimiz bir sözü bir konuşmayı nerede hangi konu üzerine ne zaman yapmıştır.
çok basit 5n 1k kıstaslarına soksak saplam hadis kalmaz.
Sorun burada başlıyor.
Cevap
Bu kadar iyi müslüman neden yalan söylesin.
Kardeşim bu bilim ilim değil bu çocukluk.
Bu sahabe yalan söylemez inancı tamamen uyduruk bir inanç.
Bu adamlar birbirini doğruyor ama yalan söylemiyor.
Hz.ebu bekir'in oğlu hz. Osman'nın evini basıp öldürüyor ama yalan söylemiyor.
Cemel vakadında binlerce sahabe ölüyor ama yalan söylemiyorlar.
Olur mu lan böyle saçmalık.olmaz.
Akıl sahiplerine bu örnek yeter.
Yaşayan uygulanan sünnetle
Hadis kitaplarını aynı şey sanıyoruz of of.
Şimdi bir kaç soru daha bakın zor değil.
En basit gündelik yerlerden.
Peygamberimiz ayakta su içer mi.
Ayakta işer mi.
Hadi hadisçiler araştırın. Süpriz sonlu çıkmayacak korkmayın.
Kadında, atta ve evde uğursuzluk vardır. [1995-6617-ibn Mace-1995/1993 c.17 s.218 /6617], [Buhârî-Müslim-Ebû Davud-Tirmizî-Nesâî] Bk. Kur’an-27/47 7/131

Namazın önünden kadın, eşek, siyah köpek, Yahudi veya domuz geçerse namaz bozulur. [2732-Buhârî-Müslim-Muvatta-Ebû Dâvud-Tirmizî-Nesâî] [2743-[Müslim-Ebû Dâvud-Tirmizî-Nesâî-ibnu Mâce] [6237- Müslim-Ebu Davud-Tirmizi-Nesai-ibn Mace] Bkz. Kur’an-107/4-6

insanın insana secde etmesi uygun olsaydı, kadının kocasına secde etmesini emrederdim.[3293-Tirmizî] Bk. Kur’an-27/24

Kadınların akılları kıt ve dindarlıkları eksiktir. [3307-Ebu Dâvud-Müslim-Buharî-ibnu Mâce] Bkz. Kur’an-39/18 4/1 49/11

Cehennemdekilerin çoğu kadınlardır. [5374-Buhârî-Müslim-Nesâî-Muvatta-ibn Mace] [2075-Buhârî-Müslim] Bkz. Kur’an-7/179 72/15 33/35

Burada bir kaç örnek var ve hepside hadiscilerin baştacı ettiği kişilerden alınma. Sondaki kuran atıfları kafanızı karıştırmasın çünkü o numaralar üstteki hadis denen şeylerin hangi sürenin hangi ayetini tahrif ettiğini gösteriyor. Bunları onayliyorsaniz sizce bir sorun yok ama olmaz böyle hadis diyorsanız o zaman hadiscilerde bir sorun var demektir.
hadislerin gerekli olmasının tek nedeni insanların sapıtmaması için. yani kendilerini tanrı ilan etmeden bu dünyadan defolup gitmelerini sağlamak. pardon, ahlaklı yaşamalarını sağlamak için. peygamberler bu kıçı kırık insanoğlunun 'tanrı' olma iddiasını 'törpülemek' için gelmiş ama yine de başarılı olamamıştır. peygamberden sonra tanrılık iddia eden düşünürler:

ibn arabi
hallacı mansur
mevlana
yunus emre
gazali

bütün mistik kökenli kişiler.
Ruku ve secdeye varınca ne deniliyor hadisi göstersene bakalım hadi bekliyorum.
Hadis konusunu ateist ve dinsizlerin yoğun olduğu yerlerde açmak gereksizdir.
Kime ne anlatıyorsun kardeşim.
hadislerle ilgili her başlığı hadise diye okuyorum. bu kesin şeytanın işi...
Çünkü dini işine geldiği gibi yorumlamak için hadislere ihtiyaç var.
Kuranı kerimle akılla vicdanla işi çözemiyorlar.
Çağ değişiyor ve gelişiyor. Kuran’ın bazı buyruk ve önermeleri bugünün insanını bazen manipüle etmede yetersiz kalıyor. Bu yüzden hadisler var. insanlar arzuladıkları ya da kandırmak istedikleri için hadisleri uyduruyorlar. Hadisin doğrusu yanlışı yoktur. Hiçbiri olmaması gerekir. Birinin ağzından çıktığı ve çıkıp çıkmadığı bile belli olmayan aptalca yargılarla hayat yaşıyorsunuz. Siz bitmişsiniz bitmiş.
Güzel bir soru, biz de merak ediyoruz tadında bir başlık.
genelde kaynak olarak götlerini gösteren kişiler tarafından anlatıldığı için "bakınız kaynak gotham" derler.
ağlayan odunlara inanmak çok keyifli olsa gerek...
inandığı dinin ilk emri "oku" ama nedense hiç kimse okumuyor...işte okumayan bu kitleye turnusol gerekliliğinden kelli ortaya çıkmış "şey" lerdir...
O zaman bana kur'anda namazın nasıl kılımdığımı amlatan bir ayet gösterin.