1. 1.
    Bilindiği üzere, marco polo alamut u ziyaret ettiğini ve burada haşhaşla uyuşturulan gençlerin, cennet benzeri yapay bir bahçede kandırıldıklarını, orayı benimseyip gerçek cennet sandıklarını söyler. Haşhaşilerin cesaretinin o cennete her halükarda girecekleri bilincinden geldiği düşünülür. Oysa günümüzde yapılan araştırmalar da ne o suni cennetin kalıntılarına, ne de haşhaş a dair bir kalıntı veya ispat bulunamamıştır. Çoğu tarihçi de bu bahçenin marco polo nun uydurma veya etraftaki insanlardan duyulan dedikodular olduğunu söyler. Eğer afyon ve yapay cennet asılsız sa, bu adamları sabbah a bu kadar sadık kılan şey merak konusudur. Hiçbiri sadakatte kusur etmeyen bu adamların, hasan sabbah ın hitabet kabiliyeti ile etkilediğini varsaysak, yüzlerce adamın içinden mutlaka şüphelenen, zeki, sabbahın yolunun sapık bir uğraş olduğunu akıl eden biri çıkması gerekir di. Sanırım bu tarihin karanlık sularında kalan ve asla doğrusu anlaşılamayacak bir sır olarak kalacak.
    1 -1 ... turin
  2. 1.
    Kitaplardan anlaşılacağı üzre amcık sevdasıdır.
    ... xyclonb
  3. 2.
    dini motivasyondur.

    haşhaşilerin (ismaililerin) dini inançları diğer mezheplerin inançlarından oldukça farklıydı. tabi hasan sabbah'ın karizmasının etkisi de yadsınamaz fakat unutulmamalıdır ki haşhaşilerin eylemleri bir tek hasan sabbah döneminde gerçekleşmedi. onun ölümünden sonra da ta ki yok edilişlerine kadar devam etti.

    yani dini motivasyonlarının yaptıklarına etkisi, liderlerinin etkisinden çok daha yüksekti.
    ... rumeli71