bugün
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır17
- futbolcu ismiyle nick almak14
- chp'li o tekin'in öcalan'ın fotosu ile pozu38
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi11
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi10
- karınıza range rover alır mısınız22
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı9
- kent lokantası niye bedava değil demek16
- anın görüntüsü16
- demet akalın'ın zeka seviyesi12
- ilk buluşmada çorumlu olduğunu ağzından kaçırmak8
- evlilik12
- icardi190518
- ali erbaş18
- türkiye işçi partisi11
- çin halk cumhuriyeti8
- ellerim bos gonlum hos9
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı18
- ruh okuzu9
- 31 mart 2024 cumhuriyet halk partisinin zaferi8
- sözlük kızlarının don renkleri14
- aynı dizileri tekrar tekrar izlemek8
- icardi1905 silik olsun kampanyası16
- karımın çok mutlu olacağı gerçeği14
- xdearm9
- boşuna yaşıyorum hissi16
- patiswiss21
- kadınların boşanmış erkeğe bakışı9
- merfulu8
- sözlük kızlarının ayakkabıları18
- 23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı15
- bir kadında ilk baktığınız yer neresi28
- ups boobss nerelerde ramazan da bitti8
- akrep burcu8
- siklememenin getirdiği huzur12
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler16
- türk kızlarının beğenmediği erkek tipi15
- escort fiyatlarının güncellenmesi8
- eloande'ye koca buluyoruz kampanyası10
- her yaptığı yemeği paylaşan kızın amacı10
- murat kurum kurudu gitti8
- haçta iken sevgili ile sevişmek günah mıdır11
- yunanistan bizden çalsa rahatsız olmayacağınız şey11
- akp seçmeni16
- online olup entry girmeyen yazarlar9
- bebek kokusu10
- fenerbahçe'nin bu sene de şampiyon olamaması23
- bülent uygun15
- chp genel merkezi önündeki aşırı üks araçlar10
- çirkin erkeği yakışıklı gösterecek şeyler10
Geoerges Bataille, 20.yüzyıl fransız düşün dünyasının orjinal temsilcilerinden biridir.
Bataille'in 'erotizm' adlı eseri herhangi bir yönlenme ve koşullanma olmadan doğrudan okunmalıdır. Çünkü bu orjinal eser insan ruhuna doğrudan seslenmektedir.
Her insan doğuşundan itibaren yasaklarla donatılmış bir cinsellikle başbaşa yaşam sürdürür. insan cinselliği ölümle son bulur. Erotizm içinde yasakları taşımasına rağmen, birey için en önemli özgürlük ve mutluluk alanıdır. işte 'erotizm' kitabında bataille, insanın cinsellik ile neden başının belada olduğunu, derin antropolojik, sosyolojik ve psikolojik bilgisi ile açığa çıkarmaya çalışıyor. Bu bilgileri özümsemeden insanın erotizmle aradığı amaçlara ulaşamayacağını göstermek istiyor.
okuyucunun kendi içsel deneyimlerini bu kitabın sunduğu fikirlerle değerlendirmesi belki de bu eserin en büyük amacıdır. eser bir anda insanın en karanlık, en anlaşılmaz dünyasının içine dalıyor. birbirine tamamen zıt görünen olgular birdenbire birleşiyor ve tekrar ayrılıyor. insanın tüm tarihi boyunca içindeki uzlaşmaz zıtlıkları hangi sosyal kurumlarla çözmeye çalıştığını tüm yönleriyle vermeye çalışan yazar, okuyucuyu büyük bir serüvene sürüklüyor. bu serüvenin ana teması, erotizm ve ölüme bağlı şiddettir.
yazar okuyucuyu bir savaşıma sürüklemektedir. erotizmin neden insanın içinde büyük bir yer işgal ettiği konusunda önemli ipuçları vermektedir. dış görünüş olarak anlaşılmaz görünen bazı garipliklerin ne kadar anlamlı göstergeler olduğunu açığa çıkarmaktadır.
'erotizm, ölüme kadar yaşamın olumlanmasıdır.'
'temelde, sürekliden süreksize, süreksizden sürekliye geçişler vardır. bizler süreksiz varlıklarız ve anlaşılmaz bir serüvende yalnız olarak ölen bireyleriz... ama kaybedilen sürekliliğe özlem duyarız. ölümlü ve raslantısal bireyler olma durumumuza çok zor dayanmaktayız. aynı zamanda bu ölümlü süre için korkulu bir arzuya sahibiz ve bizi varlığa bağlayan ilk sürekliliğin saplantısını taşıyoruz.'
'bu süreklilik özlemi insanlarda erotizmin üç şeklini yönlendirir. bedensel, kalpsel ve kutsal erotizm.'
'erotizmde varlığın yalnızlığı; süreksizliği, derin bir süreklilik duygusuyla değiştirilebilme sorunudur.'
'tutkunun özü, iki varlığın süreksizliğini mükemmel sürekliliğe dönüştürmektir. bir güven duygusunun sürüklediği sakin bir mutluluk, ancak ondan önceki, uzun bir acının yatıştırılmasıyla anlam kazanır. çünkü aşıklar için, birbirlerini bağlayan içten sürekliliğin, çılgın hayranlığından zevk alma yerine, uzun süre birbirini görmeme daha büyük şanstır.'
'tutku bizi acıya götürür, çünkü tutku aslında olanaksızı ve raslantısal koşulların, yüzeysel olarak uyumunu arar. bununla birlikte acıya bir çıkış yolu sağlar. süreksiz varlığımızın içindeki, yalnızlığımız nedeniyle acı çekiyoruz. tutku bize sürekli şunu söyler: eğer sevdiğine sahip olursan, yalnızlığının gırtlakladığı kalbin, sevdiğininkiyle tek kalp olcaktır. tutkunun içinde bu, şiddetle her aşık için değişik bir yapı kazanır. tasarısının ve imgesinin ötesinde bu çürük birleşme, kendisinde bireysel egoizmi saklarken, yaşamın içine girebilir. önemi yok bu çürük ve aynı zamanda derin birleşmeden çoğu zaman acı, ayrılma korkusu bilince hakim olur.'
içsel deneyim olarak erotizm
'hayvansal cinselliğin zıttı olarak erotizm, içsel deneyimin yansımasıdır.'
'insanın cinsel faaliyeti her zaman erotik değildir. bu faaliyet, hayvansal ve ilkel olmadığı sürece erotiktir.'
'insan hayvanlıktan; çalışarak, öldüğünü anlayarak ve utançsız cinsellikten, erotizmin ortaya çıktığı utançlı cinselliğe geçerek çıkmıştır.'
kişiliksiz içsel deneyimin koşulları:
'yasak ve ona karşı gelmenin çelişkili deneyimi.'
'erotizmin nesnel deneyimi, onu yapan kişiden, yasağa karşı gelen istek kadar, yasağın oluşturduğu korkuya da duyarlı olmasını ister. bu korku ile yoğun zevki, istek ile ürküntüyü, sıkı bir şekilde birbirine bağlayan, dinsel duyarlılıktır.'
'yasak çalışmayı sağlar, çalışmasa da üretimi: çalışmanın kutsaldışı süresinde toplum kaynakları biriktirir, tüketim üretim miktarı kadardır. kutsal zaman belirgin olarak şenliktir. ekonomik açıdan şenlik, çalışma süresince biriktirilen kaynakları savurgan bir şekilde tüketir.'
Bataille'in 'erotizm' adlı eseri herhangi bir yönlenme ve koşullanma olmadan doğrudan okunmalıdır. Çünkü bu orjinal eser insan ruhuna doğrudan seslenmektedir.
Her insan doğuşundan itibaren yasaklarla donatılmış bir cinsellikle başbaşa yaşam sürdürür. insan cinselliği ölümle son bulur. Erotizm içinde yasakları taşımasına rağmen, birey için en önemli özgürlük ve mutluluk alanıdır. işte 'erotizm' kitabında bataille, insanın cinsellik ile neden başının belada olduğunu, derin antropolojik, sosyolojik ve psikolojik bilgisi ile açığa çıkarmaya çalışıyor. Bu bilgileri özümsemeden insanın erotizmle aradığı amaçlara ulaşamayacağını göstermek istiyor.
okuyucunun kendi içsel deneyimlerini bu kitabın sunduğu fikirlerle değerlendirmesi belki de bu eserin en büyük amacıdır. eser bir anda insanın en karanlık, en anlaşılmaz dünyasının içine dalıyor. birbirine tamamen zıt görünen olgular birdenbire birleşiyor ve tekrar ayrılıyor. insanın tüm tarihi boyunca içindeki uzlaşmaz zıtlıkları hangi sosyal kurumlarla çözmeye çalıştığını tüm yönleriyle vermeye çalışan yazar, okuyucuyu büyük bir serüvene sürüklüyor. bu serüvenin ana teması, erotizm ve ölüme bağlı şiddettir.
yazar okuyucuyu bir savaşıma sürüklemektedir. erotizmin neden insanın içinde büyük bir yer işgal ettiği konusunda önemli ipuçları vermektedir. dış görünüş olarak anlaşılmaz görünen bazı garipliklerin ne kadar anlamlı göstergeler olduğunu açığa çıkarmaktadır.
'erotizm, ölüme kadar yaşamın olumlanmasıdır.'
'temelde, sürekliden süreksize, süreksizden sürekliye geçişler vardır. bizler süreksiz varlıklarız ve anlaşılmaz bir serüvende yalnız olarak ölen bireyleriz... ama kaybedilen sürekliliğe özlem duyarız. ölümlü ve raslantısal bireyler olma durumumuza çok zor dayanmaktayız. aynı zamanda bu ölümlü süre için korkulu bir arzuya sahibiz ve bizi varlığa bağlayan ilk sürekliliğin saplantısını taşıyoruz.'
'bu süreklilik özlemi insanlarda erotizmin üç şeklini yönlendirir. bedensel, kalpsel ve kutsal erotizm.'
'erotizmde varlığın yalnızlığı; süreksizliği, derin bir süreklilik duygusuyla değiştirilebilme sorunudur.'
'tutkunun özü, iki varlığın süreksizliğini mükemmel sürekliliğe dönüştürmektir. bir güven duygusunun sürüklediği sakin bir mutluluk, ancak ondan önceki, uzun bir acının yatıştırılmasıyla anlam kazanır. çünkü aşıklar için, birbirlerini bağlayan içten sürekliliğin, çılgın hayranlığından zevk alma yerine, uzun süre birbirini görmeme daha büyük şanstır.'
'tutku bizi acıya götürür, çünkü tutku aslında olanaksızı ve raslantısal koşulların, yüzeysel olarak uyumunu arar. bununla birlikte acıya bir çıkış yolu sağlar. süreksiz varlığımızın içindeki, yalnızlığımız nedeniyle acı çekiyoruz. tutku bize sürekli şunu söyler: eğer sevdiğine sahip olursan, yalnızlığının gırtlakladığı kalbin, sevdiğininkiyle tek kalp olcaktır. tutkunun içinde bu, şiddetle her aşık için değişik bir yapı kazanır. tasarısının ve imgesinin ötesinde bu çürük birleşme, kendisinde bireysel egoizmi saklarken, yaşamın içine girebilir. önemi yok bu çürük ve aynı zamanda derin birleşmeden çoğu zaman acı, ayrılma korkusu bilince hakim olur.'
içsel deneyim olarak erotizm
'hayvansal cinselliğin zıttı olarak erotizm, içsel deneyimin yansımasıdır.'
'insanın cinsel faaliyeti her zaman erotik değildir. bu faaliyet, hayvansal ve ilkel olmadığı sürece erotiktir.'
'insan hayvanlıktan; çalışarak, öldüğünü anlayarak ve utançsız cinsellikten, erotizmin ortaya çıktığı utançlı cinselliğe geçerek çıkmıştır.'
kişiliksiz içsel deneyimin koşulları:
'yasak ve ona karşı gelmenin çelişkili deneyimi.'
'erotizmin nesnel deneyimi, onu yapan kişiden, yasağa karşı gelen istek kadar, yasağın oluşturduğu korkuya da duyarlı olmasını ister. bu korku ile yoğun zevki, istek ile ürküntüyü, sıkı bir şekilde birbirine bağlayan, dinsel duyarlılıktır.'
'yasak çalışmayı sağlar, çalışmasa da üretimi: çalışmanın kutsaldışı süresinde toplum kaynakları biriktirir, tüketim üretim miktarı kadardır. kutsal zaman belirgin olarak şenliktir. ekonomik açıdan şenlik, çalışma süresince biriktirilen kaynakları savurgan bir şekilde tüketir.'
güncel Önemli Başlıklar