1. 1.
    günün tablosu

    van gogh'dan ''patates yiyenler'' tablosu.

    ressam burada, fakir ama sıcak bir ortamda neşeli insanlara değinmiştir.
    7 ... aslolan fenerbahce dir
  2. 2.
    günün tablosu
    3 ... hayallere dalan dalgic
  3. 3.
    https://www.resimag.com/p1/a1ef0814947.jpeg
    "Anne Bakımı"
    Caspar Netscher / 1669 / Yağlıboya / Rijks Müzesi / Amsterdam

    Tablonun sol tarafında sabah temizliği için elinde tas ve sürahi ile odaya gelen hizmetçi görünmekte. Sol alt köşede bir çocuk oyuncağı var, o dönem için popüler bir oyuncak olan tahtadan değirmen. ipli bir mekanizmaya sahip, ip çekilince değirmenin kanatları döner.

    Annesinin dizine yaslanmış ve saçını taratan çocuğun yanında süslü tüylü bir bere görünmekte, bu tür şapkaları erkek çocukları giyerdi, çocuğun saçı uzun olsa da erkek olması muhtemel.

    Sağ köşedeki diğer çocuk aynaya bakarak dil çıkarıyor. Sarı bukleli saçları ve bonesi olan kız çocuğuna sol köşedeki hizmetçi, biraz ters bakıyor, herhalde kızın önünde duran kasedeki sabah yemeğini yemediği için.

    Masa üzerine örtülü halı değerli ve Türk halısı olma ihtimali yüksek, gümüş kase, tabak ve kutu ailenin mali yapısıyla ilgili bilgi verir.
    2 ... mastor
  4. 4.
    günün tablosu

    "Beş Kadın"

    Dirck van Delen / 1652 / Yağlıboya / Rijks Müzesi / Amsterdam

    Protestanlığa uygun şekilde, kapalı ve sade kıyafetlerle gösterilmiş 5 kadın. Kadınlardan biri sağda bahçe kapısından geliyor, elinde çelenk yapımı için topladığı çiçeklerle. Masada çiçekten çelenk yapımı için kullanacakları malzemeler var. O dönem bu çelenkler evlilikle alakadardı.

    Resmin tam ortasında, sağ ve solda duvara asılı iki aile büyüğünün portresi var.

    Soldaki kadının arkasında görülen nergisler, ilahi aşk ve ölümün sembolü. Nergislerin önünde bir müzik aleti olan Klavikord var.

    Üzerinde şöyle yazıyor;
    "CVM TIBI DIVITIAE SVPERANT IN FINE SE[NECTAE] // MVNIFICVS FACITO VIVAS, NON PARCVS AMIC[IS]'"

    "Ruhsal servetiniz Tanrı sevgisiyle ödüllendirilecektir."
    3 ... mastor
  5. 5.
    günün tablosu

    "Prometheus"

    Piero Di Cosimo / 1515 / Yağlıboya / Alte Pinakothek / Münih

    Sol alt köşede dizlerinin üzerine çökmüş, çamurdan insan figürleri yapan kişi Prometheus ve yaptığı insan heykellerini parçalayan da muhtemelen Zeus.

    Tablonun ortasında antik Yunan tanrı heykeline benzer bir heykel var. Ovidius, Prometheus'un yaptığı figürlerin tanrılara benzediği için tepki aldığını söyler.

    Prometheus'un, ateşi tanrılara ait olan güneş arabasından çaldığı söylenir öyküde. Bu, sağ üst köşede bulutun içinde betimlenmiş.

    Prometheus, çaldığı ateşle cansız heykellere dokunur ve onlara hayat verir. Bu işlemi yaparken Athena'dan yardım alır. Sağ alt köşede Prometheus, bir heykele can veriyor fakat bu heykelin Athena olduğuna dair herhangi bir atribü olmadığından bazı kaynaklarda bu canlanan kadının Pandora olduğu geçiyor.

    Sağ orta köşede Prometheus'u tanrılar katına götüren, muhtemelen Athena.
    8 ... mastor
  6. 6.
    bir tane de goya olabilir.

    Witches' Flight

    günün tablosu
    7 ... mofbe
  7. 7.
    günün tablosu

    "Gerrit Schouten'ın Ailesiyle Fantastik iç Mekan"

    Jan Havicksz Steen / 1659-60 / Yağlıboya /
    Nelson-Atkins Sanat Müzesi / Kansas City - Missouri

    Sol köşede duvara boydan boya asılı halılar, gelecek soğuktan korunmak için gerekirse kapatılıyor.

    17. yüzyılda Hollanda'da zengin ailelerin evinde sol alt köşedeki çalıştırılan siyahi çocuklardan görmek doğal.

    Kapı ardında evin hanımı sofra hazırlığında. Şakağındaki siyah leke cinsel yolla bulaşan hastalık geçirdiğini anlatıyor.

    Şömine üstünde duran "Ölüm büstü" ve altında yazan " (bkz: disciti mori)", "hayatın zevkleri geçici" , "ölüm nihai zafer" manasında. Sağında Aphrodite ve putto, okunu sivrilten Eros ve bebek Dionysos.

    Şömine önünde resmi çizen Jan Steen ayakta, Elephant biralarının sahibi Gerrit Schouten ise oturuyor. Şömine üstündeki filli tablo Jan Steen'in Shouten'e yaptığı bir jest.

    Şöminenin solunda Schouten'in oğlu gümüş tabakta limon sunuyor. iklim şartlarına göre bazı çeşitleriyle yıl boyu meyve veren limon bereket ve bolluk sembolüdür.

    Tablonun solunda bir müzik aleti olan (bkz: Harpiskord) üzerinde "Müzik endişeyi defeder." yazıyor.

    Altta ayak sobası var, o da simgesel bir manada, sevgilinin arzusunu sürekli tutmakla alakadar.
    4 ... mastor
  8. 8.
    günün tablosu

    "Leda"

    Leonardo da Vinci / 1510-15 / Yağlıboya / Borghese Galerisi / Roma

    Uzun zaman boyunca II Sodoma'ya ait olduğu sanılan tablonun Leonardo'ya ait olduğu kesinleşti.

    Leonardo öldüğünde henüz bitmemiş olan resmi, öğrencisi (bkz: Gian Giacomo Caprotti da Oreno) tamamlamıştır.

    Tabloda, arka planda nehir, köprü ve yapılar muhtemelen Floransa'yı tasvir etmekte.

    Kuğu, Zeus.

    Leda, Aitolia kralının kızı ve kuğunun Zeus olduğunu bilmeden ona sevgi gösteriyor. Rönesans geleneği olarak kontraposto duruşunda betimlenmiş.

    Leda'nın aynı gece ilişkiye girdiği Zeus ve kocasından olma erkek evlatları, Kastor ve Polydeukes, annelerinin yanında.

    Kastor ve Polydeukes, kardeşlik ve dostluğun simgeleridir.

    Bazan, Zeus'un delikanlıları manasına gelen Dioskur olarak adlandırılırlar.
    2 ... mastor
  9. 9.
    Zeus'un bilgelik ve akıl tanrıçası Metis'ten olma kızı, haklı savaşların, adaletin, bilgeliğin, akılcı düşünmenin ve erdemin savunucusu olan Athena'nın bilinen özelliklerine yakışmayan, Anadolulu basit bir köylü kızı, dokumacı Arakhne'yle geçen kıskançlık ve öç alma içeren bir hikayesi vardır.

    Arakhne, Ege bölgesinde Lydia'da toplum tarafından hayranlıkla karşılanan dokumacılıkta usta bir kızdır. Bir gün Arakhne, ölümlülere tüm el işlerini öğretmiş olmakla övünen Athena'ya kafa tutar, etrafına onunla yarışabileceğini anlatır durur.

    Athena, Arakhne'nin atölyesine yaşlı bir kadın kılığına bürünerek ziyaret eder ve böbürlenmemesini nasihat ederek, aslında tatlı bir yolla kızı uyarır ve Arakne meydan okumaya devam edince de gerçek yüzünü gösterir, yarışmaya davet eder.

    Yarışmaya tutulan 2 kadın, tezgahlarında hünerlerini sergilemeye başlar, Athena Olympos'un on iki tanrısını, Arakhne'yse Zeus'un ve diğer tanrıların aşk kaçamaklarını işler.

    iş bittiğinde Arakhne'nin yaptığı dokumadan çok etkilenen ve söyleyecek bir şey bulamayan Athena, bu durumu itiraf etmeye, daha doğrusu yenilgiyi kabul etmeye yanaşmaz, Arakhne'nin işlediği konuyu uygunsuz bularak sinirlenen Athena, kızın tezgahını parçalar, dokumasını yırtar.

    Bu olaya çok üzülen ve gururu kırılan Arakhne'yse kendini asar. Tanrıça son anda kızı örümceğe çevirir ve beddua eder "sonsuza kadar tozlu duvar köşelerinde ağını örsün ama hiç faydasını görmesin."

    ***

    https://www.resimag.com/p1/303db4b1a2b.jpeg bugün canım fresk paylaşmak istedi.

    "Athena ve Arakhne"

    Herman Posthumus / 1540-43 / Fresk / Sala di Aracne / Stadtresidenz / Landshut

    Athena tezgahını kırınca üzüntüsünden kendisini asan Arakhne.

    Arakhne'yle girdiği yarışta dokuması etrafca daha çok beğenildiği için ve kendisi de bir kulp bulamayınca sinirlenip Arakhne'nin tezgahını parçalayan Athena, kargısı, göğüslüğü ve miğfer atribüleriyle.

    Athena'nın yanında, yarışmada Arakhne'nin dokumasını beğenerek tanrıçayı sinirlendiren "kıskançlık".
    3 ... mastor
  10. 10.
    günün tablosu

    "Tanrılar Kurulu"

    Peter Paul Rubens / 1622 / Yağlıboya / Alte Pinakothek / Münih

    Zeus olayı tahtından izliyor.

    Zeus'un üstünde tırpanlı yaşlı adam figürü zaman alegorisi ve alt tarafında kornukopiyasıyla Pan var, barışla beraber gelecek olan bolluğun simgesi.

    Tablonun orta kısmına yakın yerde biraz üstte, Hera, ve Afrodit'in oğlu Eros, güvercinleri dünya küresine bağlıyorlar. Marie de Medici'nin Avrupa'da kurmayı tahayyül ettiği barışla alaklı bir alegorik. Ve hemen yanlarında Zeus'a dileğinin gerçekleşmesini ister gibi bir şekilde bakar halde betimlenen Fransa kraliçesi Marie de Medici...

    Athena ve Apollon tablonun orta alt kısmında kötülükleri mağlup ediyor. Ares'te yanlarında. Savaş kıyafetleriyle.

    Kötülük alegorileri ise, geçimsizlik, nefret, korku ve kıskançlık. Ateş ve yılan atribüleriyle "kötü" oldukları belirli.
    2 ... mastor