bugün
- evlilik15
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi14
- türkiyede çok abartılan arabalar9
- manyak olmaya karar verdim silik olsun kampanyası8
- icardi1905 silik olsun kampanyası26
- nervio'ya aşık olmak10
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı16
- kent lokantası niye bedava değil demek19
- escort fiyatlarının güncellenmesi11
- karınıza range rover alır mısınız23
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır17
- chp'li o tekin'in öcalan'ın fotosu ile pozu38
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi10
- anın görüntüsü16
- demet akalın'ın zeka seviyesi12
- ilk buluşmada çorumlu olduğunu ağzından kaçırmak8
- icardi190518
- ali erbaş18
- türkiye işçi partisi11
- futbolcu ismiyle nick almak15
- çin halk cumhuriyeti8
- ellerim bos gonlum hos9
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı18
- ruh okuzu9
- 31 mart 2024 cumhuriyet halk partisinin zaferi8
- sözlük kızlarının don renkleri14
- aynı dizileri tekrar tekrar izlemek8
- karımın çok mutlu olacağı gerçeği14
- boşuna yaşıyorum hissi16
- patiswiss21
- kadınların boşanmış erkeğe bakışı9
- merfulu8
- sözlük kızlarının ayakkabıları18
- 23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı15
- bir kadında ilk baktığınız yer neresi28
- ups boobss nerelerde ramazan da bitti8
- akrep burcu8
- siklememenin getirdiği huzur12
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler16
- türk kızlarının beğenmediği erkek tipi15
- eloande'ye koca buluyoruz kampanyası10
- her yaptığı yemeği paylaşan kızın amacı10
- murat kurum kurudu gitti8
- haçta iken sevgili ile sevişmek günah mıdır11
- yunanistan bizden çalsa rahatsız olmayacağınız şey11
- akp seçmeni16
- online olup entry girmeyen yazarlar9
- bebek kokusu10
- fenerbahçe'nin bu sene de şampiyon olamaması23
- bülent uygun15
görsel
van gogh'dan ''patates yiyenler'' tablosu.
ressam burada, fakir ama sıcak bir ortamda neşeli insanlara değinmiştir.
van gogh'dan ''patates yiyenler'' tablosu.
ressam burada, fakir ama sıcak bir ortamda neşeli insanlara değinmiştir.
Benim için günün tablosu biraz farklı. Bir tarafta onca tertemiz duygu düşünce ve emeğine, hayatının tam da orta yerine koymana rağmen sana zerre değer vermeyen, seni anlamayan birkaç kalp... Bir tarafta üzülmemesi için kendini unuttuğun ve gözünün içine baktığın bir varlık. Yaşından onlarca kat fazla yükte omzuna binen sorumlulukların. Sürekli anlamak istegin ve şükretme sebebi arayışların. En sonunda da cevabını veremediğin bir sürü soru. Keşke ben de size mutluluğun tablosunu gösterebilseydim, söz bulursam onu da paylaşıcam.
görsel
Hz.ismailin kurban edilmesi/ michelangelo caravaggio/ 1601
Hz.ismailin kurban edilmesi/ michelangelo caravaggio/ 1601
görsel
santa maria del popolo kilisesi için yapılmış bir resimdir. aziz paul‘un isa‘ya düşman iken nasıl değişip onun gönüllü elçi olduğunu gösteriyor.
tevrat‘a göre; tarsuslu bir ferisi olan pavlus, isa‘ya inanmayan, hıristiyanlar’a korku salan bir adamdı. bir amaç uğruna atıyla şam‘a gitmeye niyetlenen pavlus, yolda ışık huzmesi biçiminde görünen isa’ya rastlar. isa, o’na; “saul! saul! bana eziyet mi edeceksin?” diye sorar. pavlus, inanmadığı isa‘yı görünce kör olur ve o vakitten itibaren yaşamını o’na tapmaya; hristiyanlığı yaymaya adar. buna “şam vizyonu” denir.
isa‘nın 12 havarisinin dışında; gönüllü havari diyebileceğimiz önemli bir zat olan aziz paul; resimde kör olmuş, ellerini ışığa doğru açmış ve isa’nın yoluna dönmüştür. caravaggio‘nun maniyerist çizgisini burada parlak renklerden görüyoruz. aynı şekilde ışık-gölge zıtlığını kusursuz bir şekilde aktarmış. lakin sanat tarihçilerine göre resimde bazı kusurlar var; bunlardan en önemlisi atın ayaklarının birbirine fazla bitişik, ‘sıkışık‘ denecek kadar yakın durması.
karanlık bir arka planı tercih eden caravaggio, bu şekliyle figürlerin daha ön planda olmasını sağlamış. kahverengi tonlarının ağırlıkta olduğu resimde en dikkat çekici renk, tonu çok farklı olmasa da pavlus‘un kıyafetindeki kırmızıdır.
santa maria del popolo kilisesi için yapılmış bir resimdir. aziz paul‘un isa‘ya düşman iken nasıl değişip onun gönüllü elçi olduğunu gösteriyor.
tevrat‘a göre; tarsuslu bir ferisi olan pavlus, isa‘ya inanmayan, hıristiyanlar’a korku salan bir adamdı. bir amaç uğruna atıyla şam‘a gitmeye niyetlenen pavlus, yolda ışık huzmesi biçiminde görünen isa’ya rastlar. isa, o’na; “saul! saul! bana eziyet mi edeceksin?” diye sorar. pavlus, inanmadığı isa‘yı görünce kör olur ve o vakitten itibaren yaşamını o’na tapmaya; hristiyanlığı yaymaya adar. buna “şam vizyonu” denir.
isa‘nın 12 havarisinin dışında; gönüllü havari diyebileceğimiz önemli bir zat olan aziz paul; resimde kör olmuş, ellerini ışığa doğru açmış ve isa’nın yoluna dönmüştür. caravaggio‘nun maniyerist çizgisini burada parlak renklerden görüyoruz. aynı şekilde ışık-gölge zıtlığını kusursuz bir şekilde aktarmış. lakin sanat tarihçilerine göre resimde bazı kusurlar var; bunlardan en önemlisi atın ayaklarının birbirine fazla bitişik, ‘sıkışık‘ denecek kadar yakın durması.
karanlık bir arka planı tercih eden caravaggio, bu şekliyle figürlerin daha ön planda olmasını sağlamış. kahverengi tonlarının ağırlıkta olduğu resimde en dikkat çekici renk, tonu çok farklı olmasa da pavlus‘un kıyafetindeki kırmızıdır.
görsel
Kakımlı kadın
Leonardo da vinci’ nin dört kadın portresinden biridir. eser, 1489-1490 yılları arasında tamamlanmıştır. Da Vinci, Milano dükü Lodovico Sforza, adına çalışmalar yaparken resmedilmiş olduğu bilinen eserimizin başrolü olan kadın, Cecilia Gallerani’dir ve aynı zamanda dükün de metresi olduğu söylenmektedir.
Tabloda kadının Elinde tuttuğu kakım o dönemlerde soylu kişilerce evcil hayvan olarak beslenirmiş, resim sanatında ise saflık ve iyilik olarak yorumlanır, özellikle kış aylarında beyazlayan tüyleri de bize renk yoluyla sembolize ettiği kavramı işaret eder. Başka bir yaklaşım ise kakımın doğurganlık ve hamileliği sembolize ettiğidir ki Cecilia’nın dükten bir çocuğu olması gerçeği de bunu desteklemektedir.
Kakımlı kadın
Leonardo da vinci’ nin dört kadın portresinden biridir. eser, 1489-1490 yılları arasında tamamlanmıştır. Da Vinci, Milano dükü Lodovico Sforza, adına çalışmalar yaparken resmedilmiş olduğu bilinen eserimizin başrolü olan kadın, Cecilia Gallerani’dir ve aynı zamanda dükün de metresi olduğu söylenmektedir.
Tabloda kadının Elinde tuttuğu kakım o dönemlerde soylu kişilerce evcil hayvan olarak beslenirmiş, resim sanatında ise saflık ve iyilik olarak yorumlanır, özellikle kış aylarında beyazlayan tüyleri de bize renk yoluyla sembolize ettiği kavramı işaret eder. Başka bir yaklaşım ise kakımın doğurganlık ve hamileliği sembolize ettiğidir ki Cecilia’nın dükten bir çocuğu olması gerçeği de bunu desteklemektedir.
görsel
caspar david friedrich in sis denizi üzerindeki gezgin tablosu. zihnimde hep titrerim mücrim gibi baktıkça istikbalime dizeleriyle görselleşir. sonra mağrur duruşlu komutanı bi eski tanıdığa benzetirim. ilham olur umut olur.
caspar david friedrich in sis denizi üzerindeki gezgin tablosu. zihnimde hep titrerim mücrim gibi baktıkça istikbalime dizeleriyle görselleşir. sonra mağrur duruşlu komutanı bi eski tanıdığa benzetirim. ilham olur umut olur.
kovod 19 günlük vaka tablosu sanıp geldim amk.
denizde fırtına - rembrandt
görsel
1663 yapımı eser sanatçının tek deniz çalışmasıdır. eserde incil'deki bir hikaye olan, isa peygamberin galilee denizi'ndeki fırtınayı durdurması resmedilmiştir. maalesef ki eser 18 mart 1990 tarihinde boston'daki bir müzede çalındığı o tarihten beri kayıptır.
görsel
1663 yapımı eser sanatçının tek deniz çalışmasıdır. eserde incil'deki bir hikaye olan, isa peygamberin galilee denizi'ndeki fırtınayı durdurması resmedilmiştir. maalesef ki eser 18 mart 1990 tarihinde boston'daki bir müzede çalındığı o tarihten beri kayıptır.
Zamanın göreceli olduğunu ve zaman kavramının düşündüğümüz kadar katı olmadığını, onu şekillendirebilmenin kişinin kendi elinde olduğunu anlatan salvador dali'nin belleğin azmi isimli tablosu. Arkadaki deniz sonsuzluğa, kuruyan ağaç ise ölüm olgusuna vurgu yapmaktadır.
görsel
görsel
Çocuklardan
görsel
görsel
(img:#2304795)
La Fornarina / Raffaello.
La Fornarina / Raffaello.
güncel Önemli Başlıklar