1. 1.
    moda derken kadıköy moda değil ya da mado hiç değil veya bildiğimiz kıyafet modası heç mi hiç değil.

    olay şu bu adam tipi evde dizi izler dizinin baş karakteri moduna girer. film izler onun moduna girer. kitap okur onun moduna girer.

    mesela lise arkadaşım kendimi bildim bileli kurtlar vadisi fanatiğidir. polat'ın telefonunu görür alır. racon değil kafa keserken kullandığı çakıyı alır. yüzüğünü alır. lan manyak amk ya zorun ne la? zoru şu karakteri oturmamış tv'deki karaktere kaptırıyor.

    sokakta yürüyoruz etrafta karı kız var,

    -gülüm şuraya girelim mi?
    +lan amına koyucam gülünün ha. gülüm ne lan? ipne misin?

    tak tribe girer,

    -gülüm dediysek gülüm!
    +tamam eyvallah.

    lan onu bunu siktir et, bu polat falan takılır. bir gün evine gitmişim semtleri biraz pis semt. hoş bizim semtler daha pis ya neyse, adam akşam üzeri 5 gibi beni durağa bırakacak sanki her allahın günü adamı birileri kovalıyor gibi aldı cebine çakıyı.

    +napıon lan amına koduğum?
    -mevzu çıkabilir! kalsın yanımızda.
    +olm onu çıkarırsan sokman lazım.
    -ölümden öte köy yok!
    +hay amk kaybetmediysek bulduk.

    velhasıl bir gün olay çıkar. adam çağırmak lazım, adam çağırmak lazım. kimi çağırsam acaba diye düşünürken telefon edersin,

    +lan mevzu var gelsene.
    -olmaz abi.
    +niye lan?
    -iş yerindeyim.
    +çıkınca gel lan.
    -olmaz. başımı belaya sokma.
    +lan polat işte falan filan.
    -olmaz diyorum esegin ziki! başımı belaya sokamam.

    hani gülüm diyordun ipne. iş ciddiyete binince geri vites.
    8 -1 ... iki kere iki esegin ziki
  2. 2.
    takım elbiseye saran versiyonları mevcuttur. ulan 15 yaşımızda falandık hırtlar vadisi daha yeni yeni çıkmış piyasaya, eleman sürekli takım elbise giyiyor. kendine gelene kadar 3-4 sene geçti. çocuk paso takım elbise giydi yıllarca. sonunda anladı mallık yaptığını. ama iyi çocuktu, delikanlıydı. hatta hayatımdaki en büyük kavgamda yanımdaydı. *
    6 ... fotoselli adam
  3. 3.
    film matrix ise sikiyse moda girme.
    2 ... ischam
  4. 4.
    (bkz: film sonrası gerçek hayata adaptasyon süreci/#13222030)
    1 ... htgg
  5. 5.
    filmin kalitesinden dolayı etkilenmek normaldir. sadece şiddet olarak değil her türlü duygusal mod olabiir.
    1 ... bigbadtrip
  6. 6.
    en sık rastlananları ise into the wild ı izleyip moda giren tiplerdir. etrafta '' gidiyom ben, dağları taşları gezecem! '' serzenişlerinde bulunarak dolanırlar. onlara ''kendinizi alexander supertramp ile bir tutmayın lütfen'' diyor, selam ediyorum.
    1 ... pallas