bugün

kuran da gecen bir soz. ilgili ayet icin ; nisa 34: "Erkekler, kadınlardan üstündür, çünkü Allah onları bir çok şeylerde kadınlardan üstün etmiştir, çünkü onlar, kadınları, mallarıyla geçindirirler, doyururlar; iyi kadınlar da itaatli olurlar ve Allah, onların hakkını nasıl korumuşsa onlar da, kocaları yanlarında olmasa bile, iffetlerini korurlar. Kadınlarınızın serkeşliğinden korkunca onlara öğüt verin, onları yatakta yalnız bırakın, dovun onlari. Fakat itaat ettikleri takdirde de aleyhlerine bir sebep araştırmayın, şüphe yok ki Allah çok yüce ve büyüktür."

sure yi carpittigimi dusunenler icin; http://www.kuranikerim.co...ehliyet/ee_metin_090.html
aristotalesin yaptığı bir tanımlamadır.

hatta bazı dayanakları da şunlardır :

erkeklerin ağızlarında daha fazla dişi vardır.
erkeklerin vücut ısısı daha yüksektir.
"kuran ne acaba?" diye kendi kendime düşündüğüm başlık.

(bkz: kur an-ı kerim)
kadinlarinizi dovun başlığında yer kalmadığı için buradan devam etmesı muhtemel tartışma...

merak edilen şeyse şudur ki; nereye kadar devam edecekler her ayetten bir başlık açmaya ve bir bütün halinde ele alınması gereken kitabı tek tek ayet ayet yorumlayama ya da ona saldırmaya...
bravo kur'an ı da çok güzel çarpıttınız aslı burda

--spoiler--
Erkeklerin maddi ve manevi özellikleri ile ekonomik rolleri onların aile reisi olmalarını tabii kılmıştır. Aile küçük bir toplumdur. Toplum düzenle yaşar. Düzen ise bir reisi, bir idareciyi zaruri kılar. islam'da devlet başkanından aile reisine kadar her idareci ilahi talimata göre hareket etmek, yönetmek mecburiyetindedir; şu halde onlara itaat bu talimata itaat demektir. idare eden veya edilen bu talimatın dışına çıkar, itaatsizlik ederse müeyyide uygulanır. Burada bahis mevzuu olan zevcenin itaatsizliğidir. Çare olarak önce öğüt vermek, sonra yatak boykotu ve daha sonra dövme tavsiye edilmiştir. Kur'an'ı bize tebliğ eden Hz.Peygamber (s.a.) hiçbir zaman kadın dövmediği gibi,'' Kadını eşek döver gibi dövüp de günün sonunda onu koynunuza alıp yatmanız olacak şey midir?'' buyurarak ümmetini uyarmıştır. Dövme müeyyidesi kullanıldığı taktirde kadının canını yakmayacak ve vücudunda iz bırakmayacak şekilde uygulanması gerektiğini de ifade buyurmuştur. Şu halde dayağı islam getirmemiş, aksine onu hafifleterek ortadan kaldırmaya yönelmiştir. Ayrıca kadına da, kocasından şikayetçi olması halinde hakem ve hakime başvurma, hakkını arama imkanı vermiştir
--spoiler--

nisa 44: Kendilerine kitaptan bir pay verilenlerin sapıklığı satın aldıklarını ve sizin de yolu sapıtmanızı istediklerini görmedin mi?

aynı sureden diğer bir ayet...
baslığı açan yazar kadınlarınızı dovun baslığına entry girmiş yazardır. bu başlığın zaten var olduğunu bilmesine rağmen, hatta o baslığa entry girmesine rağmen burda yeni baslık açması ne kadar doğrudur onu da tartışalım o zaman. didik didik arayıp bok atacak yer arıyosunuz şu kutsal kitapta da, ararken hiç mi bir şeyler çarpmıyo gözünüze kardeşim? yeter artık.
akıl akıldan üstündür ve akıl da kasıklarda değil kafatasının içinde, beyinde gizlidir. şimdi bir erkek olarak benden daha zeki ve başarılı bir kadını görünce ne diyeceğim? hanımefendi sizin yaptığınız ayıp, erkek kadından üstündür lütfen yerinizi bilin mi?
artık geçinebilmek için öyle sadece erkeğin değil kadının da çalışması gereken bir toplumsal gerçekliğin içinde yaşıyoruz. bu tarz düşünce yapısı ile zaten kendi kendimize ket vuruyoruz; gelişmemizi engelliyoruz. iç anadolu'da kafası zehir gibi matematiğe basan ne köylü kızları var ama bu düşünce yapısından dolayı belirli bir yere kadar okuyorlar, sonra otur evinde denilerek hem kendilerini hem de ülkenin gelişimini tıkıyorlar. iç anadolu örneğini verdim ama diğer bölgelerde de böyledir. kızları okutmazsan tabi ki erkek kızdan üstün olur. en doğrusu erkek kadından farklıdır, her iki cinsiyetin de kendine has fiziksel, zihinsel ve duygusal özellikleri vardır. cinsiyet üstünlük vesilesi değildir, olmamalıdır.

unutmayın ki hepimizi yetiştiren ve bu yaşa getiren annelerimizdir ve bu önerme herşeyden önce annelerimize hakarettir.
proveke amacli acilmamis bir baslik. ayrica yorumsuz bir sekilde aktarilmistir.
kadınlarınızı dövün başlığıyla bir gün arayla açılıp aynı sure'yi tekrar yazmakla yoruma gerek bırakmayan maksatlı başlığın adı.
Doğruluğunu saptamak için kitaplara bakılmasını gerektireyecek önerme.

(bkz: yiğidi öldür ama hakkını ver)
görünüşte erkekler kadınlardan üstündür. fakat olayın derinine inmek lazımdır. zira asıl kendilerini üstün zanneden erkekler işte bu derinine inmeyenler veya inemeyenlerdir.
(bkz: yok böyle bir şey)
(bkz: en iyi ahcilarin erkek olmasi)*
aslında bole birşey yok. sadece erkeklerin fiziksel özelliklerinin kadınların fiziksel özelliklerinden daha kuvvetli ve kaslı olması ibaresine dayanan mantık...
erkeklerin bu konuda konuşmaya ve düşünmeye harcadığı enerjiyi, kişisel gelişim için harcadığında gerçekleşebilecek durum.
meminizmin temelidir. tarih boyunca kadınlar bununla yaşadılar ve bundan sonrada yaşıyacaklar anlaşılan.
- bre naparsın?
- uçmak için hesap kitap yaparım....
- deyyus! allah uçmamızı isteseydi kanat vermez miydi?!?
- senin şu zihniyetini sikmek için bir şey verdiğine göre, uçmama da ses etmez yaradan.
- bre?
zeus erkek kavmini cezalandırmak istedi onlara kadınları gönderdi.
şimdi bir erkek düşünelim.. hatta yaratalım..

malzemeler:
1 adet erkek (ama eşşek gözlü olacak)
1 adet mp3 çalarlı cep telefonu (kulaklık yok)
1 adet jilet
1 adet sivri burunlu ayakkabı
1 adet medeniyet nasibi almamış kişilik
1 adet tespih
1 adet sokak
1 tümen karı-kız (erkeğin ağzıyla)
1 adet araba

şimdi birleştirelim..

sivri burunlu ayakkabılarının tabanını yere vura vura sokakta yürürken, elindeki cep telefonundan son ses arabesk müzik dinleyen (kulaklık yok) halk kahramanı abuzittin karşı cinsten üstün olduğunu düşünerek yolun karşı tarafından gelen kızları kesip ağzındaki jileti diliyle çeviriyordu.. elindeki tespihi kalp hizasına kaldırıp bu alemin delikanlısı benim uleynnn bakışı attı kızlara ve yolun karşısına geçip kızları ortasından yarmaya karar verdi fakat bu bakış son bakışı ve son yarış denemesi oldu.. neden mi? çünkü kızların ortasından geçmek için yolu bölerken arkadan gelen arabanın altında kalarak hayata gözlerini yumdu.. yazık oldu o eşşek gözlere.. oysa ki abuzittin evlenip, karısına ayaklarını yıkatacaktı, çoluk çocuk doğurtup, onları sokaklarda çalıştırarak evde alem yapacaktı cep telefonundan müzik dinleyerek.. olsun yine de üstün olduğunu biliyordu abuzittin karıdan kızdan.. onu farklı kılan şeyler vardı hayatta.. hangi karı-kız onun yaptığını yapabilirdi ki? hangi karı-kız sokakta son ses arabesk dinleyip, erkekleri kesebilirdi.. işte onu karı-kızdan farklı kılan buydu..

mekanın cennet olsun abuzittin.. we love you! her zaman kalbimizdesin..
toplumsal cinsiyetçiliğin ve ırkçılığın tanımıdır. üstüne konuşacak söz yoktur aslında. hala bunu konuşuyor olmak gurur kırıcıdır. ama bu oluru savunup da örnekleyen zihniyete bir şey sormak gerekir:
-acep bilim kadınlarının az oluşu ya da az filozof kadın oluşu ya da dünya üzerinde önemli yer teşkil eden kadın sayısının az oluşu, acaba biz erkekler yüzünden yani ataerkillik yüzünden olmuş olabilir mi?
"kadınlar üzerinde bu tahakkümü oluşturabilmek de erkeklerin kadınlardan daha güçlü olduğunu gösterir" diye insani ve bilinçli olmayan bir savunmaya ise diyecek bir sözüm yok...ancak pes diyebilirim.
sadece fiziki olarak üstün oldukları doğrudur. e o kadar da olsun; eşyaları taşıyacak, ağır işler yapacak birileri lazım oluyor her daim.
kadın fiziki manada erkeğe göre çok güçsüzdür. zaten doğanın kanunu gereği eşitlik aramakta saçmalıktan ibarettir.

tanım: erkek üstündür.
(bkz: biz niye kendimizi yoruyoruz peki)
(bkz: adam gibi bakın ozaman olum)
cins ayrımı yoktur bu konuda. kadının çok güçlü olduğu durumlar vardır, aynı şekilde erkeğin de. ancak kadın inşaatlarda amelelik yapabilir, 50 kiloluk çuvalları taşıyabilirken erkek çocuk doğuramaz, emziremez, annenin hissettiklerini hissedemez. bu yönden bakınca kadın çok daha güçlü gelmekte bana.

bunu kabul edin artık, hatunlar olmadan biz hiçiz.