1. 1.
    hayat ortak, para ortak, pul ortak.
    her şey ortak.

    atıyorum kazanıyorum ayda 30 bin lira.
    ee bu para ikimize de yeter. ne diye çalışıp kendini yoracaksın ki?

    "ben kocamın eline bakamam"
    -ulan o senin kocan kocan. onun eli, senin elin zaten. evlenmeyi dost hayatı yaşamakla karıştırmayın.
    onun kazandığı para diye bir şey yok. sizin kazandığınız para var.
    bu mantıkla düşüneceksek herkes kendi yemeğini yapsın akşamları, kocanız da sizin elinize bakmasın.
    saçmalık.

    gidecek özel sektörde sonra yok patronuna kahve yapacak, servis edecek.
    arkadaşım dedikleri arkasını dönünce götüne bakacak. bunları gördük arkadaşlar. biliyoruz.
    e tabi ki karımın milletin hayaline meze olmasına izin vermek istemiyorum.

    öte yandan popüler kültür kadınlarımızı "parayla güç elde edeceğine" inandırmış durumda.
    bir kadın ne kadar para kazanıyorsa sesi o kadar gür çıkıyor. bu çok yanlış. saygının ve sevginin yerini parayla ikame ediyor birçoğu.
    yılda kadın daha çok kazanır konuma geldiği için, ya da erkekler işlerinden çıkarıldıkları için kaç evlilik bitiyor haberiniz var mı? yapmayın hanımlar. hayat böyle bir hayat değil.

    yok doktormuş, yok hakimmiş. aldıkları 10 kağıt para var yok.
    tamam 10 kağıt ülke ortalamasının çok üstünde. hatta yoksulluk sınırından 1500 lira yüksek.
    müthiş. yoksul değiller işte daha ne olsun : ).

    demek istediğim, hiçbir maaşlı meslek size mükemmel bir hayat vaat etmiyor.
    cesur olmayan, stabil gelir isteyen insanlar için belki bu meslekler vazgeçilmezdir.

    ancak kafanızdan şunları çıkarın:

    "çalışmıyorsam kocamın eline bakarım - yok öyle bir şey düzgün adamlar bulun"
    "çalışmak benim de hakkım kimse bu hakkı elimden alamaz - arkadaşım çalışmak hak değil köleliktir, üretmek istiyorsan evinde otur piyano, keman çalmayı öğren. resim çizmeyi öğren, sergi aç. sen kadınsın. senin işin güzelleştirmek. doyurmak değil.
    "ben kendi ayakları üzerinde duran bir birey olmalıyım - güzel kardeşim çalışmasan da birey olabilirsin. cebindeki paraya göre birey olup olmadığın belirlenmiyor. kendini ifade edebiliyorsan, insanlara faydalı olabiliyorsan az da olsa, adilik yapmıyorsan bireysindir. yeter ki üretme telaşında ol.

    öte yandan şunu ekleyeyim.
    gerçekten iyi paralar kazanmıyorsanız, eşinize ve çocuklarınıza ihtiyaç duydukları imkanı veremeyecekseniz böyle bir talebiniz olamaz. bu yüzden gelir seviyenizi de artırmaya bakın beyler.

    sevdiğiniz kadın rahat yaşasın.
    onlar bunu eve hapsedilmek ve baskıcılık olarak görecek kadar kötü niyetli olsa da.

    keşke bana bu imkanı tanısalar da sonsuza kadar evde otursam aq.
    8 -9 ... mavi gozlu kizlari severim
  2. 2.
    Berbat bir öneri.

    Erkek yeterince kazansa bile, hatta karun kadar zengin olsa bile, kadın çalışmalıdır.
    Kendini gerçekleştirmelidir, üretmelidir.

    Önce evinde oturtup, sonra da boşadığınız kadınlar nafaka isteyince, rörörörör...!
    Bırakın çalışsın, kimseye muhtaç olmasın, size de!
    8 -10 ... zeytinyagli dolma kalem
  3. 3.
    Saçmalığın daniskası.

    2021'de hala "kadın çalışmak zorunda değildir" anlayışının egemen olması çok üzücü gerçekten.

    Erkek çalışmaktan ne kadar sorumluysa kadın da o kadar sorumludur. Aynı şekilde ev işlerinden kadının sorumlu olduğu kadar erkek de sorumludur. "Erkek çalışsın, kadın da evinde otursun ev işi yapsın" anlayışı kadar saçma ve ilkel bir düşünce şekli olamaz. Erkek de kadın da hem çalışsın hem de ev işi yapsın ki birbirlerine muhtaç olmasınlar.
    8 -2 ... kemalist teorisyen
  4. 4.
    Erkek yeterince kazanıyorsa ve mal varlığı da iyiyse zaten kadın neden çalışsın ki? Hanımefendi o değerli vaktini kendisine, ailesine, çevresine, hobilerine ayırır ve daha mutlu olur. Ha peki maddiyat için değil de topluma ve bireylere fayda gütmek için mi çalışmak istiyor? o zaman tamam. Diyanet'in ve Meb'in güzel kursları var.
    3 -2 ... intifada 27
  5. 5.
    gayet mantıklı. yanlış anlaşılmasın bunu dikte ettirmek için demiyoruz tabii ki. bizzat sevgilim öyle diyor. evlilik planımız olursa ilerde maddi olarak daha iyi durumda olursak çalışmam diyor, e haklı da. sabahın köründe üç kuruş para için fabrikaya gidiyor. yani istemediği bir işte çalıştığı için hak veriyorum kendisine. ama bu hiçbir şey yapmayacak demek değil. artık şunu da bir anlayın sırf çalışacaksınız diye gidip saçma sapan insanların ağız kokusunu çekmeyin. ayrıca kendini gerçekleştirmek sadece çalışmakla olmuyor. burası türkiye, fabrika'da asgari ücretle işçilik yapan kadın neyini geliştirecek allah aşkına?

    not; herkesin sevdiği işi yapınca daha mutlu ve kendini daha iyi geliştirebileceği kanaatindeyim.
    1 ... anti sosyal
  6. 6.
    yeterince kazananların eşi zaten binmiş cipine o merkez senin bu merkez benim geziyor. soru şu; kimler yeterince kazanıyor? Dünyayı tanıdığı çevreden ibaret sananlar savunuyor en çok bu görüşü.

    Cipler bahalı guzumm.
    5 ... milimlik
  7. 7.
    Geri kalmış toplumlarda yaygın olan görüştür.
    2 -3 ... p3tro
  8. 8.
    o zaman kadında çalışmak zorundaysa; adamda doğuracak arkadaş bu bu kadar basit.
    -1 ... bittimiacaba
  9. 9.
    Bok gibi param olsa yine çalışacak. Yok öyle evde oturup bekleyip selülit tanrıçasına dönüşmek.

    Çalışacak öğrenecek hissedecek.
    1 -3 ... promer
  10. 10.
    Ne yazık ki kadın kendi ayaklarım üzerinde durucam deyip çalışmaya devam ederse gelecekte artan boşanmalar yüzünden evlilikler ortadan kalkacaktır.

    ister kabul edin ister etmeyin ama kadın erkek olarak eşit değiliz. Kadın para kazanabiliyorken hele ki kocasından daha fazla kazanıyorsa erkeğe neden tahammül etsin.
    Erkek hem para kazanıyor hem de ev işlerini yapıp hayatını esaret altında geçirmektense neden evlensin.
    2 -2 ... rebel12