bugün

dünyanın en iğrenç anlarından birisidir; derhal kollar sıvanır, dost karşı sandalyeye oturtulup olayın derinlerine inilir.

inançlı biriyim diyebilirim kendi adıma, bir dine mensup olduğumu zannetmiyorum; nasıl desem, değişik bir olay. ama eminim bir yaratıcının olduğundan. yoksa bile; ben buna inanmak zorundayım, başka türlü yaşayamam. adaletsizliğine, şerefsizliğine katlanamam, varlığını bilmem gerek. bu adamın ne bok yiyeceği konusunda da şüphelerim var, deli hastanesine yatırmak istemiyorum.

inançsız olması falan değil benim derdim, hasta olması adamın.
arkadaşlığın sadece din kardeşliği geyiğinden kaynaklı yapanın başına gelebilecek en güzel şeydir. herkes müslim olamaz ki canım.
müslüman olmak anlamına gelmez hiçbir zaman. sorun da değildir, ateist diye dostla ilişki kesilmez. bambaşka bir olaydır.
kısa bir şok evresi geçirten durumdur çünkü daha önce hiç bunu belli etmemiştir. şok evresini atlattıktan sonra birşeyler yapman gerektiğini düşünerek bu arkadaşla karşılıklı düşünceleri ortaya koyarsınız. iki tarafta birbirinin inançlarına saygı göserirse herhangi ters bir durum oluşmaz,zaten oluşmamalıdır da ateist diye arkadaşını bir anda silip atamazsın ya.
kavgada avantaj sağlayacaktır.

+10 puan iman gücünden kazanacaksınızdır.
direk üzerine benzin döküp yakmak gerekir.

farzdır.
sevin sevmeyin, yolunda olun olmayin orasi ayri, ancak türkiyede cogunlugun bagli oldugu hanefi- sünni ekolünün kurucusu ebu hanife, camiilere ateistleri davet edip "ben bildiklerimi anlatayim, sende bildiklerini anlat" diyerek fikir alisverisinde bulundugu rivayet edilir.

rivayet de olsa, bu islam dünyasinda hosgörünün bir zamanlar nerelerde olduguna dair bir fikir yaratir.

simdi ise, yani yüzyillar sonrasinda, hatta laik bir ülkede, ayni ülkenin insanlari kapi komsularinin vicdanlariyla, inanclariyla hatta kimsenin secemedigi etnik kökenleriyle ugrasip dururlar.

arkadasin alevi oldugu, sünni oldugu, ateist oldugu, ermeni oldugu, kürt oldugu, sagci oldugu, solcu oldugu sorun haline getirilir.

türkiyede yaftalamak, bölmek, ötekilestirmek, itmek, o kadar yayginlasmis ki, bu toplum nasil hala bir arada duruyor diye insan hayretlere düsüyor kimi zaman.


ne güzelmis ecdad meger.
neyzen tefvik'in en samimi arkadasi, ki bilen bilir, nihilizmin bayragini sallamistir memlekette, mehmet akif ersoy'mus.

birisinin alni secdeden kalkmaz, digeri iki kiloluk rakiya ekmek dograyip kahvalti ederdi.

bir zamanlar böyleydi, simdi ise söyle.

arkadasin ateistligi sadece ve sadece arkadasi baglar.
kimseden etmedigi seyin, olmadigi seyin hesabi sorulmaz.

bunca zaman gecmis, ilerlemismiyiz, varin karari siz verin.
(bkz: nerde o günler)
ona da saygı duymaktır. ahlaktır aslolan ahlak.
+lan mustafa harbi kral arkadasım oldun sen ya..
-oleyiz tabi olumune kadar..
+yok hakkında artık yanılacagımı sanmıyorum, bu kadar yaklasmısız.. olumden sonra da en yakın arkadasımsın amk!
-orasını bilemem rıza.. sigara yaksana..
lisedeyken, travmatik ve karışık duygular sebebidir.

yok eşşek kadar olmuşken de hala travmatik ve karışık duygular sebebi ise; kelime anlamı ile, kişinin ancak eşşek kadar adam olabildiğinin göstergesidir.
sıkıntıdan açıldığını düşündüğüm burda gördüğüm en salak başlıklardan birisi.

arkadaşın kafasınabi silah dayayın ateistliği geçicektir, çiçek açıcaktır.insanız hepimiz duruma göre süper değişkenlik gösteririz.bugun orospu yarın pezevenk olabilir, bugun hristiyan yarın satanist olabiliriz.rüzgar bizim gittiğimiz yönün tam tersi esiyorsa durun ve izleyin.

"en yakın arkadaş"tır o ateist mateist yalandır.
insanları şaşırtmaması gereken konudur. Adam ister budist, ister deist, ister nudist**, ister sihist olur; kişilerin kendi hayat görüşleridir. "Ateizm olur mu lan, öbür dünyada kabulu yok bak, çarpılırsın." diyenlere de kulak asıp bu görüşlerinden vazgeçmezler, bilenler bilmeyenlere söylesin.
faşist olmasından iyi denerek derin bir nefes alınabilir.
hiçte problem olmayacak hadisedir. menfaatci, iyi gün dostu olmadığı sürece bir problemi olmaz. dostluk ve arkadaşlık kavramında dinin fazla önemi olmaz.
"en yakın arkadaşın dindar olduğunu öğrenmek" le aynı tepkiyi vermeyi gerektiren durumdur..
imana gel putperest pezevenk diyerek tokat yapıştırmayı gerektiren öğrenme durumudur.
çarşaflı eşinin agnostik olduğunu öğrenmek kadar üzmez. ah be dostlar bu nasıl bir acıdır bilemezsiniz. anlatsam anlamazsınız ki zaten anlatmayacaktım.
Sorun olmayacak bir durumdur. Sonuçta herkesin inancı kendinedir.