bugün

-babaannemin kıçını öp!
-neeeeee!

-pat küt, çat çut, çtong, çötenek: bodoffff!
esas adamdan önce dövülmesi gereken, diğer figüranlardan daha yetenekli ve birlikte çok iyi dövüşen ikilinin örnek verilebileceği klişelerdir.
(bkz: hiyaaa)
(bkz: çat çut)
en önemli klişe de ana karaktere kötü adamların sürekli tek başlarına dalmaları. yahu öyle yaparak teker teker sopa yiyeceğinize aynı anda saldırın adama da bitirin işini. mazoşistseniz o ayrı tabi.
esas karakterlerin kafaları kırılsa dübürlerinde olmaz ama ağızları kanadı mı malkoçoğlu kesilir her biri.
sao sebastiao katedrali - rio de janeiro, brezilya.
ana karakter kötü adamları bir yumrukta öldürürken, kendisi 10 kurşunla bile zor ölür, yada ölmez sonra intikam alır.
bir de dövüşürken "şimdi tanrının kim olduğunu göreceksin aşağılık herif. ömrüm boyunca bu anı bekledim. Annene de tecavüz eden bendim.Sen bir pisliksin dostum" gibicesinden psikanalitik sohbetler olmazsa olmazdır. Bugüne kadar "gel lan buraya ecdadını zektiğimin çocuğu ağzına mıçacam senin" tarzı bir diyaloğa rastlanmamıştır.
holywood filmleri için:

- ana karakter sevdiği kızı ya da çocuklarını görene kadar bi kova dayak yer. dayağın ortasında sevdiğiyle yakaladığı göz teması kaslarını çalıştırır, terini soğutur, açlığını giderir hatta abimiz aniden ereksiyon olur. sonrasında kötü adamın kıçından kan alır.

- kendilerine özgü dövüş (bkz: dövüş mü döğüş mü) (bkz: döğüştü lan galiba) (bkz: yok mına koyayım söğüş) evet evet dövüş teknikleri vardır. kartal pençesi, jaguar ensesi, ayı kanadı, kurt pisisi, ejderha osuruğu (bkz: osuruk mu usuruk mu) (bkz: lan bi sus) gibi.

- hiçbiri karateyi karate salonlarında öğrenmezler. gider en olamdık yerde dayak yer ve ilerde karate ustası olacak adam tarafından kurtarılırlar. karate hocalarıda pek bir nazlıdır. öle hemen öğretmez. baya bi mırın kırın eder, sonradan eğitim vermeye başlar.
bruce lee'nin cıkardığı seslerle motive olup figüranları saniyelik dövmesi fakat çelimsiz görününen yaşlı kötü karaterde zorlanması ama çıkardıgı son cırtlak ses ile kötü karakterin işini bitirmesi her filminin alışılmış gidiş hatıdır.
her yumruktan "pukuaa" diye ses çıkması.
esas adamımız öldüresiye dayak yerken, artık ağzından taharet borusu gibi kan akıtırken ve yerde iki seksen yatarken bir anda aklına ölen sevgilisi/karısı/ailesi vs. gelir veya 2. başrolde oynayan eleman(ki koçu veya hocası olur, ya da filmde alakasız bi yerde tanıştığı kanka) ring'in yanından buna ağır çekimde gaz verir. ve bizim folloş-u hacemat olmuş adam da kalktığı gibi esas kötü adamın kırılmadık kemiğini, morartılmadık hücresini bırakmaz(tabi gaz müzik eşliğinde). seviyorum üçüncü sınıf abd filmlerini, akşam vakitlerinde show tv'de bu dandirik filmler paso gösterilirdi bi ara...
eger baba karakter 50 kisiyle dövüsmek zorunda kaldiysa, baba karaktere 2 kisiden fazla kimse saldirmaz! geriye kalan 48'i arka planda sacma sapan hareketler yapar!

misal vermek gerekirse:

http://www.youtube.com/watch?v=5q9kYKtvYU0
(bkz: aksiyon filmi aktörleri)
kötü adamların dayak yedikten sonra içine düşecekleri bir havuz veya havada uçarken kıracakları alakasız bir cam olmazsa olmazdır.
hayattan nasibini almış bir abisinin felsefi telkinleriyle uçurumun kenarından döner ve esas oğlan önüne geleni devirerek mutlu sona ulaşır.
iyiler er yada geç dövüşü kazanır.
heyecan katmak için uygulanan taktik çoğu zaman aynıdır. başrol elemanı önce sağlam bir dayak yer, sonra bir anda gaza gelip kazanır dövüşü.
standart formatı olduğunu tahmin ettiğim bir tür çin dövüş filminde hep en sonda iki esas oğlan (veya bir esas oğlanla yancısı) çok kötü olan ve süper dövüşen esas kötü adama karşı dövüşürler. kötü adama niye ikiye tek daldıkları ise (tabii ki yenmek için de, yiğitlik nerede kalıyor o zaman?) ayrı bir merak konusudur. kötü adam bu iki elemanı epeyce öttürdükten sonra yenilir ve feci yaralar alarak ya ölür ya da baygın düşer.
başroldeki eleman ilk başta dayak yer, sonra rövanş için gece gündüz demez çalışır çabalar ve rövanş maçında rakibini indirir.
9999999999999... mermilik şarjör.
uçan tekme anında yavaş çekime geçilir.