1. 1.
    koşun dostlar vatan bölünüyoooor. dur sakın bir yere kımıldama ve bana laf atmadan önce şunu sonuna kadar oku bari ondan sonra küfret. vatan bölünemez vatan bölünemez tarih boyunca çeşitli zaman ve mekanlarda bilinmeyen bir sayıda tekrarlanmış bir söz öbeği ama nihayetinde bu çığlıkların tamamı boşa gitti önce bu gerçeği bir kabul et. yani sen vatan bölünmez deyince senin vazgeçmeni beklemeyecek kimse ve belki sana soran bile olmayacak.

    diyorlar ki neden ayrılıkçısın? hdp nin birleştirici olduğu kadar birleştirici olduğuma yemin edebilirim.

    bazı arkadaşlar hdp'nin türkiyeyi kapsayıcı ulusal bir parti olduğunu söylüyorlar. efendim en iyi ihtimalle partinin öyle olduğunu varsayalım bakın zorluyorum ve bunu varsayıyorum ama sizce hdp'ye oy veren kesimde ulusal bir parti olduğu için mi oy veriyor yoksa kürtleri temsil ettiği için mi? eğer cevabınız ulusal bir parti olduğu için ise kusura bakmayın da siz başka bir ülkede yaşıyor olmalısınız. ya da sadece kitaplarda yaşıyor anadoludan, kahvehane sohbetlerinden vs. çok çok uzak bir hayatınız var demek. afedersiniz ama şırnak'taki her yüz kişiden 85'inin hdp'ye tüm etnik unsurları,ideolojileri,dinleri vs. kucaklayabilecek potansiyelde gördüğü için oy verdiğini düşünmek size mantıklı gelebilir. ama bana gelmiyor.

    mardin: yüzde 72
    şırnak: yüzde 84
    hakkari: yüzde 85
    van: yüzde 73
    siirt: yüzde 65
    batman: yüzde 71
    diyarbakır: yüzde 77
    muş: yüzde 69
    ağrı: yüzde 77
    vs. vs. vs.

    hdp ye verilen oylar yüzde 70-80 lerdeyken. yani meali olarak konuşacak olursak (hdp'nin halktaki algısı kürdistandır ve ona oy verenlerin yüzden 70-80 i bu işin sonunda ayrı bir ülke olma hayaliyle atıyor dediğim gibi bunun aksini düşünen halkını, anadoluyu tanımıyordur) yani ''biz ayrılsak iyi olur aslında'' diyenlerin oranı yüzde 70-80 lerdeyken, bu illeri hala aradaki o kadar kültürel ve düşünce farkına rağmen muhtemelen ortak bir unsur olarak islam olmasa bir biriyle zerre kadar alakası olmayan iki halkı zorla bir arada tutmaya çalışmanın mantığı nedir? . dinleyin beni.. eğer bu iller yani galerideki hdp'nin aldığı iller eğer ayrılmak zorunda kalırsa kurallara uymak zorunda kalırsınız. ''canım neden zorunda kalalım ki?'' diybilirsiniz. ama bugün musul senin olabilirken sen orayı gözden düşürmek zorunda kaldın.. ne zaman unuttun? yeni bir gözden düşürme olayının tekerrür etmeyeceğini nerden bilebilirsiniz? ama eğer zorunda kalmayıp ilk adımı sen atarsan ortak bir noktada buluşursun kuralları sen koyarsın ve artık bu iller bir daha başına bela olmaz. ayrıca anlaşma yoluyla ayrıldığı için o illerdeki isteyen türkler sanki hiçbir şey değişmemiş gibi hayatlarına devam ederler sadece yönetimleri değişir. yani zorunlu bir mübadele gibi bir şeye de gerek olmaz.
    uzun vadeli düşün ister silahla ister barajla veya başka bir şeyle yapabileceklerin sadece ertelemektir. nereye kadar erteleyeceksin? tarihe bir bak; sırpların ilk isyan ettikleri gün ile bağımsızlıklarını kazandıkları gün arasında 74 yıl var.. demek ki neymiş? özgürlük düşüncesini 74 yıl erteleyebilirsin ama durduramazsın. anlasana?


    ve benden sana bir tarih bilgisi not et bunu bir yere. bu topraklar üzerinde 1804'te kara yogi tarafından başlayan ayrı bir ülke kurma yolunda başlatılan ilk ayrılıkçı isyandan bugüne kadar ''ben ayrılmak istiyorum'' deyip ayrılmayan bir tek ülke bile yok. yani elinde sonunda bu gerçekleşecek. ya ben ister miyim gerçekleşmesini? ama tarih bana öyle diyor. sen istediğin kadar kardeşlik ütopyalarında gezin.
    gezmeye gidemediğin toprak senin değildir gidebiliyor musun hakkari'ye şırnak'a. o illerin senin olduğunu duyuyorsun harita'da öyle görünüyor. ama askerin çarşı iznine tek başına çıkamıyor.. ne iş? doğu görevi dedikleri zaman yüzünü buruşturuyorsun ne iş? kars'taki adamla ne kadar anlaşabiliyorsun?

    uğrunda o kadar şehit vermiş olmamız kangrenin başlamış olduğu gerçeğini değiştirmez.

    ''elbet tüm bu sıkıntılar bitecek pkk bitecek'' diyen arkadaş bu konuda bunları söyleyen ilk kişi mi olduğunu sanıyorsun bak bakalım senden yüzyıllar önce de bu sözün söylenme ihtimaline;

    SÖZ KONUSU iLLERDEKi OSMANLI DÖNEMiNDEKi iSYANLAR:



    Babanzade Abdurrahman Paşa isyanı (1806- Musul)
    Babanzade Ahmet Paşa isyanı (1812 – Musul)
    Zaza’ların isyanı (1820)
    Yezidilerin isyanı (1830- Hakkari)
    Şerefhan isyanı (1831- Bitlis)
    Bedirhan isyanı (1835- Botan)
    Garzan isyanı (1839- Diyarbakır)
    Ubeydullah isyanı (1881- Hakkari)
    Bedirhan Osman Paşa ve kardeşi Hüseyin Paşa isyanı (1872-Mardin-Cizre)
    Bedirhan Emin Ali isyanı (1889- Erzincan)
    Bedirhaniler ve Halil Rema isyanı (1912-Mardin)
    Şeyh Selim Şehabettin ve Ali isyanı (1912- Bitlis)
    Koşgari isyanı (1920- Koşgiri)



    SÖZ KONUSU iLLERDEKi CUMHURiYET DÖNEMi AYAKLANMALARI:



    Nasturi isyanı (1924- Hakkari)
    Jilyan isyanı (1926- Siirt)
    Şeyh Sait isyanı (1925- Bingöl-Muş-Diyarbakır)
    Seit Taha ve Seit Abdullah isyanı (1925-Şemdinli)
    Reşkotan ve Reman isyanı (1925- Diyarbakır)
    Eruh’lu Yakup Ağa ve oğulları (1926-Pervani)
    Güyan isyanı (1926-Siirt)
    Haco isyanı (1926- Nusaybin)
    I. Ağrı isyanı (1926)
    Koçuşağı isyanı (1926- Silvan)
    Hakkari- Beytüşşebab isyanı (1926)
    Mutki isyanı (1927- Bitlis)
    II. Ağrı isyanı
    Biçar harekatı (1927- Silvan)
    Zilanlı Resul Ağa isyanı (1929- Eruh)
    Zeylan isyanı (1930- Van)
    Tutaklı Ali Can isyanı (1930- Tutak-Bulanık-Hınıs)
    Oramar isyanı (1930- Van)
    III. Ağrı harekatı (1930)
    Buban aşireti isyanı (1934- Bitlis)
    Abdurrahman isyanı (1935-Siirt)
    Abdulkuddüs isyanı (1935-Siirt)
    Sason isyanı (1935-Siirt)
    Dersim isyanı (1937-Tunceli)
    PKK terörü (1984-1999)



    peki neden bu illere kambur dedim? şimdi bu illerin ekonomisine bakalım;

    ilk önce bdp nin aldığı illere bir bakalım;
    mardin
    ağri
    batman
    bitlis
    diyarbakir
    hakkari
    iĞdir
    elaziĞ
    erzurum
    kars
    adiyaman
    mersin
    muŞ
    siirt
    Şanliurfa
    Şirnak
    tunceli
    van

    hah şimdi bunu şöyle yapacağız; bir ilin maddi başarıları aynı zamanda şehir içi yönetim açısından da büyük önem taşır neyse uzatmayalım şimdiki listemiz ise 2014 yılının en borçlu illeri listesi;

    siirt 343.04
    gaziantep 321.25
    Şanliurfa 287.34
    osmaniye 269.89
    mardin 240.49
    kahramanmaraŞ 227.85
    bitlis 224.00
    bilecik 221.87
    amasya 218.07
    tokat 216.99
    erzurum 211.54
    adiyaman 210.92
    dÜzce 207.03
    kirikkale 206.84
    diyarbakir 199.53
    karabÜk 199.35
    ardahan 193.26
    sakarya 190.69
    Şirnak 188.05

    bir bak bakalım küçük iller olmasına rağmen borç içinde yüzüyor hepsi ve tamamı o dönem için bdp yönetimindeki iller. yani kendileri istiyor bunu ve senden düzeltmeni istiyorlar arkadaşlar hümanistliğin bu kadarı bana ağır gelir kimse kusura bakmasın..

    ne gerek var arkadaşlar?
    arkadaşlar ne gerek var?

    bu urlu organı kesince problemler tükenecek mi? diyen soran arkadaş ben sana sorayım en azından etnik anlamda geriye başka ne problem kalacak? ne zaman televizyonu açsan kürt sorunu.. ne zaman siyasi bir adım atacak olsan kürtleri hesaba katmadan atamıyorsun.. mesela a partisinin bilime sanayiye yapacağı yatırımlardan önce kürt sorununa nasıl bakıyor bunu inceliyorsun. halkın yüzde doksanı ''aman yüzde on ayaklanmasın, aman rahatımız bozulmasın, aman savaş çıkmasın'' diye diken üstünde yürüyor. en büyük üniversitelerimizde gençler derslere ayıracakları vakti siyasete ayırıyorlar. sanat bilim felsefe'nin eksikliğini konuşacağımız yerde çözüm sürecinin eksiklikleriyle uğraşıyoruz.
    ne gerek var arkadaşlar?
    arkadaşlar ne gerek var?

    yanlış anlaşılmasın burada kürt düşmanlığı yapmıyorum ben. kendilerine özel bir devlet isteyebilirler bu yüzyılda her şey mümkün. benim canımı asıl yakan; bunun bir sonunun olmadığı gerçeği. bana hem toprak eksilmeden hem gerçekçi ve kesin bir çözüm sun yani herkes istediğini almış olsun bende sana eyvallah diyeyim ama yüzyıllardır bu mümkün olmamış şimdi nasıl olacak? sizden tek ricam bazı şeyleri kafanızdan sıfırlayın. yani vatan bir bütünmüş bölünemezmiş misak-i milli imiş arkadaşlar vatan içindeki halklar bir birine tahammül edebildiği müddetçe birlik olarak nitelenebilir. siz eğer aynı coğrafya üzerinde bir birini anlamayan iki farklı gurup iseniz , zar zor bi islam ile anlaşabiliyorsanız vatanın bütünlüğü bir ütopyadan fazlası olamaz.

    @5 "verirsek" değil. "Verirseniz"

    @16: hidro elektrik santralleri doğuda, onlar olmazsa ne yaparız diyen arkadaş bu tablo benden sana gelsin; http://hizliresim.com/vEAW3O

    @17 hdp kürtçü siyaseti bırakmışmış.. evet batıda bıraktığı doğrudur. senin kadar salak değil onlar batıda veya tv de kürt siyaseti yapacak.

    @20 osmanlı torunu olunca toprak verilmiyor mu? vaktinde osmanlının sınırları şimdiki sınırlarımızın 20 katından fazla idi. demek ki zorunda kalıyormuşsun. ya toprağın büyüklüğü eskiden önemliydi. ama şimdi önemli olan şey ekonomi güzel kardeşim. bak japonya'ya fındık kadar toprağın içinde adamların refahını görmüyor musun? paran olduktan sonra ekonomin güzel olduktan sonra toprağında olur. peki sen terör olmasaydı bugünkü ekonominin 3 kat daha güzel olacağını biliyor musun?
    @23: asıl vatan meselesine asıl yurt meselesine bakacak olursanız ötükene yerleşmenizi öneririm.

    @25 rumeli 71 akp li olduğum sanrısıyla baştan hata yapıyorsunuz. velek ki akp liyim yüzlerce yıllık bir meseleyi ''akp körükledi'' diye özetlemek çok yanlış. akp olmayan bir şeyi başa bela yapamaz belki ilerde olacak bir şeyi öne çekmiştir. ama sonuç olarak buradan akp düşmanlığına yol bulmaktansa asıl soruna bu illere dönseniz iyi olacak. sanki akp bugün iktidardan inse kürt sorunu bitireverekmiş gibi konuşmayınız.

    @26 ameliyat edilirse düzeltilebileceğini düşünen arkadaş. hangi doktor ameliyat yapacak bunu? ya da şöyle sorayım bizim millet siyaset olarak gerçekten kara cahil hiçbir şeyden anladığı yok bu millet mi kürt sorununu bitirecek ustaca bir siyaseti destekleyecek? güldürmeyin beni. elinizde nitelikli doktor varsa ameliyat mümkündür. ''din, iman'' diyerek kolayca pusuya düşürebileceğiniz bir milletten fazla şey istiyorsunuz.

    @27 düşünceleri kesmek yüzlerce yıl sürebilir söz konusu illerin o kadar bekleyeceğini hiç sanmıyorum.
    24 -6 ... ab i hayat vardi pipet yoktu
  2. 2.
    Verelim bunları iran uğraşsın birazda.
    5 -2 ... sessiz geveze
  3. 3.
    malesef öyle. dünya da her ülke böyle değil yani bu sadece bizim lanetimiz.
    4 -1 ... kadir1999 guclu cocuk
  4. 4.
    ileride devletin başına geçtiğimde ya adam olursuniz yada yok olursunuz diyecegim.bolge
    4 ... posse26
  5. 5.
    Onca para döktüğümüz GAP projesi bile bi sikime yaramadı. Bırakalım gitsinler ya.
    3 -2 ... asuregibisurat
  6. 6.
    kambur diye aşağılamak elbette yanlıştır. ama güneydoğunun türkiye'yi istemediği bir gerçektir ve devlet otoritesi diye bir şey de kalmamıştır.

    her şey körfez savaşından kaçan kürtlerin mülteci olarak alınması ile başladı.
    7 -1 ... wordecoder
  7. 7.
    doğu illerinde gördügüm genel izlenime göre insanlarin çoğu özellikle aile yapisinda baslayan bilincsiz eğitimden ötürü yeniliklere ve gerceklere kapalidirlar. bu yüzden görüsleri darlaşmis ve bazen dinlerinin bazen milliyetci taraflarinin kullanilmasiyla pasif kalmislardir.

    ama kesinlikle dogu illeri bu ulkenin kamburu degil cumhuriyetin kurulmasinda en buyuk fedakarligi gostermis yüksek yüksek vefali insanlari barindiran yerdir.
    3 -4 ... gdaniyal
  8. 8.
    doğuda bir kürt devleti, ingiltere'nin ortadoğu şubesi demektir.
    4 -1 ... monalisanin ifadesiz yuzu
  9. 9.
    Türkiyenin hidro elektrik santrali kaynağı doğu Anadolu bölgesidir. Farz misal doğu Anadolu TC den ayrıldı peki türkiye elektrik kaynağını nerden sağlayacak, hiç bunu düşündün mü?
    Not: Kürdistan kurulsun demiyorum. Oyle bir fikrim, amacım da yok. Sadece durum daha iyi anlaşılsın diye örnek olarak verdim.
    2 ... orikor
  10. 10.
    Türkiyenin hidro elektrik santrali kaynağı doğu Anadolu bölgesidir. Farz misal doğu Anadolu TC den ayrıldı peki türkiye elektrik kaynağını nerden sağlayacak, hiç bunu düşündün mü?
    Not: Kürdistan kurulsun demiyorum. Oyle bir fikrim, amacım da yok. Sadece durum daha iyi anlaşılsın diye örnek olarak verdim.
    3 -2 ... orikor