1. 1.
    Thrasymakhos'un öne attığı görüştür. çokta haksız sayılmaz.

    Thrasymakhos'a göre erdem, güçlünün işine gelendir. Toplumu güçlülerin yönetmesi doğa kurallarına uygundur. Hak dediğimiz şey, zor kullanmaktan doğmuştur. Haklıyla haksızı kanunlar ayırır, kanunları yapanlarsa güçlülerdir.Nelerin yasak olup, nelerin yasak olmadığını zor kullanan güçlüler buyurur. Güçlünün ölçüsü sadece kendi çıkarıdır. Güçlünün çıkarı, uygarlığa erişmemiş toplumlarda yumruk gücüyle, uygar toplumlarda kanun gücüyle sağlanır. Bu iki güç arasında hiçbir ayrılık yoktur. Her düzen, güçlünün işine geldiği gibi kurulur. Tek gerçek,güçlü olmaktır. Şu var ki, töre çenebazlarının yanıldığı yerlerde, haksızlığı ya büyük ölçüde başarmak ya da gizlice yapmak gerekir. Ayıplanan haksızlıklar küçük ya da hemen sırıtıveren haksızlıklardır. Toplumlar, büyük ölçüde başarıları haksızlıkları alkışlarlar. Haksızlık etmek, başarı sağlar, kazanç sağlar. Bunun için de haksızlık etmek,iyidir.
    5 -3 ... modern zaman filozofu
  2. 2.
    M.ö 2000 yılında falan söylenmiş ve maalesef her daim geçerliliğini korumuş söz

    (bkz: thrasymachus)

    (bkz: Justice is nothing but the advantage of the stronger)
    1 -1 ... trinitrotoluen
  3. 3.
    Bu noktada thrasymakhos efendi’yi tam analiz etmeden yorumlayanların en büyük yanlışı şüphesizdir ki doğruluk ve adalet kavramlarını bir ideadan önce kişisel pratikler üzerinden yorumlamalarıdır. incelenecek olursa iktidar çevresinde yaptığı yorumlar gayet isabetlidir lakin dediğimiz gibi bunlar iktidar eleştirileridir.

    thrasymakhos’ta eğri kişinin doğru kişiyi nasıl egale edeceği, yanlış işin kazanç sağlayacağı ve bunun çığ gibi giderek artacağı, dürüst olanın ise neredeyse aç kalacağı düşüncesi hakimdir. Bunun da genel adalet üzerinden değil, yönetim erkinden gelen istekler ve cabalar sonucu oluştuğunu belirtir. Ki sokrates’a verdiği karşılık da platon’un anlatısına göre bu minvaldedir. Sokrates’ın Saf olduğunu, doğrunun sekil değiştirebileceğini söyler. Fakat atlanmaması gereken bir nokta vardır, o da mutlak doğru şaşmaz, Bilinir. lakin bu doğruluk içerisinde eğrilik her zaman var olur ve asıl payı o alır.

    Yani, yanlış olduğunu bile bile haksızlık yapmak esas artıyı getirendir. Bu da ne kadar büyük olursa o denli kârlı olur.
    2 ... odysseus
  4. 4.
    thrasymakhos efendi’nin unuttuğu bir konu var yalnız. bir insanız hayvan değil. tamam söylediklerinin çoğuna katılmamak mümkün değil ama hepsini doğru kabul edersek kabile toplumu gibi yaşamamız lazım.

    ha şu var ki! şuan da kabile toplumunda pek farklı değiliz aslında.
    1 ... ecinni
  5. 5.
    bu başlığı uplayacağım çünkü tam olarak günümüz türkiye'sine uyarlı bir konu. 25 yy. önce yunanlar demokrasilerinde konuşmuşlar bu konuyu. kahvesini içmiş uykusuz kafa yormayı seven zeka küpü yazarlar var içinizde biliyorum.
    1 -1 ... modern zaman filozofu