1. 1.
    dinin sustugu nokta aklin, dogmalarla uyusmayi reddedip dusunmeyi tercih ettigi noktadir.
    5 -4 ... mental half life
  2. 2.
    dinin vicdan ve maneviyata, akılcılığın ise akıl ve maddiyata dayalı olması nedeniyle din bazı yerlerde susar. yani dogmatizm-rasyonalizm çatışmasında rasyonalizmin eleştirileri bazı noktalarda dogmatizmi cevapsızlığa zorlar.

    mesela islam dini der ki:

    "yahudi ve hristiyanlardan dost edinmeyin."

    veya

    "kadınlar erkeğe veya Allah'a itaat etmediğinde kadınlarınızı dövebilirsiniz."

    veya

    "erkekler kadınlardan üstün yaratılmışlardır."

    ancak akıl bunlara zıt şeyler ortaya çıkartırsa din susmak zorunda kalır. çünkü din çoktan söyleyeceğini söylemiştir. tabii bu durumda bazıları "hahaa dini susturduk!" derken bazıları "söz gümüşse sükut altındır." der.
    3 -2 ... bir dakikanizi alacagim canim
  3. 3.
    (bkz: niye ben)
    (bkz: cevab veremedi)
    ... cehennetlik
  4. 4.
    mental half life ve bir kısım saldırgan arkadaşlarımızın konuşmaya başladığı noktadır.
    2 -1 ... defuser
  5. 5.
    senin kulaklarını tıkadığın andır!
    2 ... ashaf
  6. 6.
    (bkz: dilin sustuğu nokta)
    ... silte
  7. 7.
    hz.adem'in babası yoktur o yüzden insanoğlu piçtir... var diyorsan ya hz. isa ?
    2 -2 ... casandra rheme
  8. 8.
    kör 3 tane adamı yan yana koymuşlar bir fil getirmişler ortaya. bakın bakalım bu nedir demişler.
    birinci adam hortumunu tutmuş, bu uzun ince birşeydir demiş.
    ikinci adam bacağını tutmuş, uzun bir sütundur demiş.
    üçüncü adam kuyruğunu tutmuş, ince, ip gibi birşeydir demiş.
    yani arkadaşlar demem o ki; siz kuran'ı okuduğunuzda bir surenin ayetinde nokta konduğu anda yoruma başlarsanız, işte ozaman dini susturdğunuzu zannedersiniz. tam anlamıyla anlamak ve kavramak için genel bir yorum yapmak gerekir. olayın aslı budur. zaten bütün problemler de bundan kaynaklanmaktadır. öyle değil midir ?
    3 -1 ... uludagliuluslu
  9. 9.
    kur'an-ı kerimde cevabı olmayan hiç bir soru yoktur. dinin her soruya cevabı vardır. doğru kaynaklardan araştılıdığında her soruya cevap bulunur.

    ama şu da bir gerçek ki, hiç kimse duymak istemeyen birisi kadar da sağır olamaz.
    1 -1 ... notre dame
  10. 10.
    Efenim bilim düşüncenin eseridir.Takdir edersiniz ki bilim tamama ermemiştir ve mükemmel değildir,yani bugün olaylara bakış açımız mükemmel değildir ve değişecektir.Belki de 50 yıl sonra torunlarımız bu ahmaklar kadınla erkeği eşit zannediyormuş diyecekler ÖR:
    -EVET ÇOCUKLAR BiZ YILLARCA YOĞURDU REFLÜ HASTALARINA YASAKLADIK AMA ŞiMDi ANLADIK Ki YILLARCA SAÇMALAMIŞIZ ÇÜNKÜ YOĞURT KENDi BAŞINA BiR ALKALi MADDEDiR VE YARARLIDIR, ARTIK TAVSiYE EDiYORUZ.
    (Buraya kadarkiler beyin sahipleri için yeterli olsa gerek)
    Anlamayanlar için: bizim hayata bakış açımız, düşüncelerimiz değişkendir.ör: yahudi ve hristiyanları bugün dost edinmenin zararsız olduğunu düşünebiliriz ama birgün büyük bir kazık yersek dost olamayacağımızı anlarız. bir başka örnek:srebrenica da boşnakların komşuları,dostları olan hristiyanlarca bir gecede katledilmesi.
    Sonuç: Din bir kurallar bütünüdür ve kendi içinde tutarlıdır. Kabul edersin veya etmezsin bu senin özgürlüğündür.Ama cımbızlama yapıp dini saçma bulmak saçmalamaktır.
    1 ... otumagen