bugün

dinden dönmek , hadis'in söz konusu olduğu tarihin şartları göz önüne alındığında düşman ordusunun tarafına geçmek sayıldığından sadece eli silah tutan, savaşabilecek haldeki dinden dönen erkekler için geçerli olan bir hadistir. özellikle hanefi mezhebine göre dinden dönen kadınlar öldürülmez.
dönden dineni ne yapmak gerekir merak edilendir.
aynı hadisin devamında;

''amına bile koyun ağzını yüzünü sikin'' kısmı ise şu keçinin yediği bölümdedir.
yalan hadislerden biridir kuranda karşılığı yoktur. Dağılabilirsiniz.
"O dönemin şartları uihhhgg....." tek bahaneleri budur.
kulaktan kulağa değişime uğramış söz. (bkz: dölden dineni döndürün)
Hadistir. hem hadislerin peygamberin söylediği kesin değildir, hem de bunlar dinin birincil kaynağı değildir.
islam'da bazı düzeltmeler yapmadan bu iş çözülmez diye boşuna demiyorlar.
işte böyle yalan hadisler yüzünden insanlar birbirini kesiyor. Buhari'deki bütün hadisler sahihtir diyenler de sahih buhari'yi tekrar bi gözden geçirsin. Zira kuran'dan başka hiç bir kitap tamamen doğru değildir.
işte hoşgörü, barış ve kardeşlik dedikleri budur.
ateistin kapı zili nasıl çalar?
din den dön.
Yani dinden çıktıysan seni bağlayan birsey kalmamış din adına yani gocunmana gerek yok hesabını verirsin yaratıcına.
Mürted konusu tartışmalıdır.
sunni imamlarının hepsinin uzlaştığı fikirdir ve ışidden hiçbir farkı bu yüzden yoktur. şiaları bilmiyorum tam ama onlar da aynı bok nasıl olsa.
hanbeli ışid ve hanefi şafii türkiye arasında hiçbir fark ideoloji açısından yoktur. vardır diyen ikiyüzlü ipne götün tekidir.
bursada kavşaklara baba denir. düşünün ki kavşaklara dinden dendi. tamam çok saçma olurdu siktir edin.
isyancıydı,düşmandı,vatan hainini öldürün. neden mi? bugün içimize ben türküm diye biri askeriyeye dek girse, ne kadar bilgin var öğrensen, sonra ben vazgeçtim artık Türk değilim, bir Amerikaya gitmem lazım hadi bye derse öldürün amk.
Işid'e lanet okuyan Cemaat ve Tarikatların Özünde kabul ettiği durumdur.
“Sizden kim dininden döner ve kâfir olarak ölürse, işte onların bütün yaptıkları dünyada da âhirette de boşa çıkmıştır. Ve onlar cehennemliktirler ve orada ebediyen kalacaklardır.” bakara 217.

Dinden dönenin cezasını allah bizzat bildirmiştir. Hemde cezayı kendisi kesmiştir. Velev ki Dünyada öldürülmedi de öyle yaşadı. Sonra? Sonrasını cenabı hakk beyan buyurmuştur. Bakın burada hadislerin üzerinden Hz. Peygamberin sünnetine sahabelerin uygulamalarına imamların içtihadına dil uzatmak suretiyle islam dinine saldırdığının farkında olsun yada olmasın, ister bilerek isterse bilmeyerek bunu yapsınlar, neticede ayet açık ve net. Tehdit eden allah.

Hadislerle uğraşmadan önce kuranı kerimi bi okuyun da rezil olmayın. Kuran müslümanları sözüm size..
Aklımı kurcalayan hadis.
Hainlik eden, kul hakkını kendi hakkı sayan, kamu malını yiye yiye doymayan dinden dönmüşün şahıdır. insan gibi oku okuduğunu.
“Kim dinini değiştirirse onu öldürün.” (Müslim hariç bütün kütübü sitte kaynaklarında geçiyor. bk. Neylu’l-Evtar, 7/190)

“Bir Müslümanın kanı(nın dökülmesi) şu üç durum dışında haramdır: Evli olup zina eden, haksız yere bir cana kıyan ve dinini terkedip cemaatten / islam cemaatinden ayrılan kimse.”(Buhari, Diyat 6; Müslim, Kasame, 25)

Mürted olan kimse hemen öldürülür mü, yoksa tövbe etmesi için ona bir fırsat verilir mi? Bunun cevabı şudur:

- Hanefi alimlerine göre, mürtedin tövbe etmesi için ona üç gün bir süre tanımak vacip değil, müstehaptır. Eğer tövbe edeceğine dair bir arzu belirtmezse ve yetkililer de onun tövbe edeceğine dair bir ümitleri yoksa derhal öldürülür.

- Maliki, Şafii ve Hanbeli mezhebine göre, mürtedin tövbe etmesi için üç gün mühlet verilmesi vaciptir. Üç günün her birinde kendisine tevbe telkin edilir. Kabul ederse ölümden kurtulur. Şayet bu üç gün içinde tevbe etmezse öldürülür. (bk. V. Zuhayli, el-Fıkhu’l-islamî, 6/187-188)

https://sorularlaislamiye...nin-hayat-hakki-yok-mudur
kuran-ı kerim'le çelişen bir hadistir. peygamberden 200 yıl sonra doğmuş bir adamın kendince yaptığı çalışmalar sonucu kitabına koyduğu, ağızdan ağza aktarılmış bir sözdür. bazı hadisleri iyi düşünüp tartmak gerekir çünkü hadisler çoğunlukla 9. yüzyılda yazılmaya başlanmıştır. 200 yıl boyunca ağızdan ağza aktarılan bu cümlelerin doğruluğuna yüzde yüz inanmak biraz zor bana göre. tabi ki doğru hadisler var ve islam'ı anlamakta büyük faydaları oluyor fakat allah'ın sözleriyle islam'dan 200 yıl sonra bir insan tarafından yazılmış bir kitaptaki sözleri kıyaslamak çok doğru değil.

not: buhari çok büyük bir islam alimidir fakat dinin esas manifestosu yerine tercih edilebilecek kadar da büyük değil.