bugün

bazı geleneklerin ve dinsel bazı inanışların tarihsel boyutu olduğunu düşünmek gerekliliğini ortaya çıkaran önerme.

kurban kesmenin islami vecibe olduğu dönemlerde islamiyetin yaygın olduğu arap toplumunu göz önüne alırsak daha iyi anlatabilirim ne demek istediğimi. gelir farkının uçurumlarla bile ifade edilemeyeceği, insanların birbirne kölelik yaptığı ve hemen her şeyin belli başlı kişilerin elinde olduğu bir döenmde inmiştir yer yüzüne kur'an-ı kerim. bu adaletsiz düzeni ortadan kaldırmak amaçlı da bazı vecibeler vermiştir müminlere, bunlar kurban, fitre-zekattır*.

sürekli islamiyet akıl,vicdan dinidir dememizin nedeni de budur. islamiyetin şartlarından hiçbiri gereksiz değildir.
namaz insanların allah'ı günde en az beş kez anmaları içindir;
kurban kesmek-zekat,fitre vermek toplumdaki gelir adaletsizliğini az da olsa ortadan kaldırma amaçlıdır;
vb

daha da ince bir örnek olması açısından;

gusül abdesti diye tabir ettiğimiz ve islamiyete göre her cinsel ilişki sonrası alınması gereken abdest aslında o dönem banyo alışkanlığı olmayan arapları temiz bir toplum kılabilmek amaçlı gelmiştir. ki arap toplumunda insanların en çok yaptığı şey cinsel ilişkidir o dönem.

kurban kesme meselesine gelrisek tekrardan, ispanyolların güya spor diye adlandırdıkları ve sırf keyf adına boğaları katletmeleri ve kanadalıların hunharca fokları avlamasına kimse ses çıkartmazken islamiyetin gereği olan kurban kesmeye bu kadar karşı çıkılması beni rahatsız ediyor açıkcası.
halkımızın davranış tarzı, sırf et elde etmek için kesmesi, sokak ortasında her eline bıçak alanın kasap olması falan elbette eleştrilebilir. ama bunu dinin geneline yaymak biraz da art niyettir.

herşey bir yana hadi yanlış da olsa halk bu kutsal ibadetle et ihtiyacını karşılamak zorunda kalıyor. yani eninde sonunda yapılan bir eylem dini ibadetle de birleştiriliyor. peki ispanyolların, kanadalıların ve hatta dünyanın tüm ülkelerinde at yarışçılarının yaptığına neden ses çıkartılmıyor?
amaç üzüm yemekse buyrun, ama amaç bağcıyı dövmekse e bu bağcının da eli kolu var.