bugün

mulholland dr filminde lezzo kızlarımız(tanımına zıçam) bi kulübe gitmişlerdir(betty ve rita). bu kulüp bir lynch rüyası gibi büyüleyicidir. sunucu bir adam çıkar ve bağırır

--spoiler--
- no i banda!(ya da öyle bişiy)
--spoiler--

sonra bir kadın çıkar (rebeca del rio) ve ağlatan bir şarkı söylemeye başlar.(ki kızlar da ağlarr)

--spoiler--
- pour tu amor! pour tu amor!
--spoiler--

bu sırada gizemli bir kadın (sonradan yine gördüğümüz) balkonda gösteriyi izlemektedir.
ben diğer seyircileri merak ediyom biletsiz mi girdiler diye hacı! * * *
(bkz: silencio)

görsel
club silencio..
filmin hatta david lynch sinemasının bütün mantığını ve daha pek çok başka şeyi net ve ayrıntılı bi şekilde açıklayan sahneyi hatırladınız mı?

silencio.. silencio.. sayıklamalarıyla uyanan rita'nın betty'i sürüklediği kulüp.

üzerinde saatlerce konuşulabilecek, herkesin kendince yorumlayabileceği bir sahne olabilir ancak lynch sürekli gözümüzün içine baka baka herşey sahte, gördüğünüz herşey bir yanılsama diye bağırmaktadır.

öyle bi iki kere de değil. filmin bu bölümünde sürekli olarak tekrarlamakta aslında hayatta hiçbir şey göründüğü gibi değil demektedir.

uyarı: bu noktadan sonra spoiler ve yorum iç içedir filmi izlemeyenlere okumamalarını öneririm.
(bkz: mulholland drive)

orta yaşlı bir şovmen herşeyin ses kaydı olacağını en baştan uyarır, az sonra duyacağımız bütün sesleri tanıtır. hepsi ses kaydı bando yok..

-bando yok.. sadece bi ilizyon.. (bando sesi duyarız)

hmm ses kaydı ok baba anladık deriz..
uyarılar bitmez sürekli tekrarlanır. anladık mal değiliz. ehheh

- trombon yok. hepsi ses kaydı. (trombon çalan yaşlı bir adam ve trombon sesi)
birden adam ellerini iki yana açı verir pufff. trombon çaldığım falan yok hepsi ses kaydı daha kaç tokat atıcaz der gibi.

ehheh gene ses kaydı evet. demek ki herşey ses kaydı. ok baba bu sefer anladım dersin.

yaşlı adam çıkar ve şovmenimiz tam olarak anlamamız için tekrarlar
-bando yok (nao ha banda)
-orkestra yok
-hepsi sadece ilizyon

ve puff dumanlar arasında kendiside yok olur. ilizyon olduğunu son kez hatırlatır.

ve kırmızı ceketli yaşlı bi sunucu gelir ve

-bayanlar baylar club slencio sunar.
-a chorosa de los angeles
-rebekah del rio

ve rebekah o atmosferde herkesin içini yakıp kavuran sesiyle aşkını haykırır.. o nasıl bi ses o nasıl bir ifadedir. hepimiz kadının sesine görüntüsüne dalar gideriz. iyice şarkının içine girdiğimiz duygusallığımızın dibine vurduğumuz, kendimizi bıraktığımız o doruk noktada..

bi tokat... okkalısından bir tokat yeriz.

rebekah önce bi iki saniye ayakta dermansız kalır ve yere yığılır. bayılmıştır. ancak şarkı tüm içtenliği ile devam ediyordur. ses kaydıdır.

o kadar uyarıya dürtmeye rağmen görünene iman etmişizdir. ama hiçbir şey göründüğü gibi değildir.
herhalde yönetmen bu sahneyi çektikten sonra izleyiciye içinden şunu söylemiştir.
"ben daha size ne yapayım amk, daha nasıl anlatayım. aç azcık gözünü, biraz çalıştır şu kafanı.."
evet kafamızı film boyunca sürekli karıştırmaktadır ama bi şairin de dediği gibi "kafanın karışması iyidir çalıştığını gösterir. karışık kafa çalışmayan kafadan iyidir"

lynch izleyiciyi adam yerine koymaktadır. iletişim kurduğu kitle hayvan yada çocuk değildir. masal anlatmamaktadır.

bu sahne ayrıca kullanılan renkler ve simgeleri bağlamında da lynch sinemasının bir nüvesi gibidir. lynch ile ilgili hemen herşey burada bulunmaktadır. (yol hariç) duman, kırmızı, mavi, şaşırtmacalar, görünen ve gerçek arasındaki doğal iç içe geçmişlik.
güncel Önemli Başlıklar