1. 1.
    sosyal medyanın olaylarından biri. alkol şöyle güzel, alkol böyle güzel. neyi güzel lan? ben de içiyorum da, yani alkolün övülecek bir yanı yok amk.

    mesela dünyadaki kanser oranlarına bakalım

    https://www.wcrf.org/diet...-cancer-frequency-country

    bir de dünyada en çok alkol tüketen uluslara bakalım

    https://tr.euronews.com/2...kol-tuketen-ulusu-hangisi

    kanserin elbette başka sebepleri de var. ama alkol de kanserde büyük bir etken. ve kanser oranı yüksek ülkeler hep gelişmiş ülkeler, aynı şekilde en fazla alkol tükelilen ülkelerle de paralellik gösteriyor.

    birçok gelişmiş ülke alkole karşı ciddi yaptırımlar yapıyor. örneğin geçen hafta venedik'te 19'dan sonra, yani akşam 7 den sonra alışveriş torbalarının içinde olsa bile yanında alkol taşıyanlara para cezası verilmesi öngörülüyor.

    mesela isveç. orada system bolaget diye bir şey var. ülkede sadece alkol buralarda satılıyor. haftaiçi 19 a kadar açık. c.tesi 15 e kadar, pazar kapalı.

    örnekler çoğaltılabilir. tamam ben de alkol alan biriyim de, sanki çok güzel ve iyi bir şeymiş gibi övmeyin şu mereti. bir ara yeşilay'ın bir açıklaması vardı (2010 sanırım) alkol yaşının 11 e kadar düştüğünden bahsediyorlardı. https://www.ntv.com.tr/ya...di,-jve72FCfEu5nCCoPIYeXA

    o yüzden gelecek nesilleri böyle şeylere özendirmeyin.
    10 -5 ... daikokuten
  2. 2.
    alkol en büyük nimettir. tek başına hem ilaç hem gıda hemde temizlik ürünüdür. alkolden daha faydalı ne var ki. zemzemin bile 2 faydası var alkolün 3...

    zemzem ney. sevap kazandırıyor. ( hayali uydurmasyon fayda.)
    bide vücudu cinlerden arındırıyor. (uydurmasyon fayda 2)

    edit: alkolün bilim ve mumyalama ya faydası saymak la bitmez. alkol evrenin en kıymetli saf nimetidir.
    6 -4 ... uzay muhtari
  3. 3.
    bira güzel ama ya tam sahurda içmelik baya tok tutuyor ama işte yasak.
    2 -1 ... yousef007
  4. 4.
    Alkol zararlıdır, bunu bilimsel veriler göstermeye başladı zaten. Ancak, Avrupa'da alkol bir kültür aynı zamanda. Fransa'da yetişen sadece şarap yapımı için kullanılan üzümler özel çeşitlerdir ve bunlar için ayrı lisanslar vardır. Sıkı denetim yapılır. Bu işin aynı zamanda ticareti de var çünkü.

    Gelişmişlik düzeyinden çok bu işin kültürle alakası var. Bir yunan uzo rakısını öğlen de içer, amerikalı akşam üstü yorgunluk birası içer. Üretim olduğu için aynı zamanda parayı da ülkeler cukkalar ama bu alkolün sağlığa zararlı etkileri olmadığı anlamına gelmez.

    Yine de koca koca insanlar herkes. Yasaklara gerek olduğunu sanmıyorum.
    2 -1 ... vasilissa
  5. 5.
    ey zahit şaraba eyle ihtiram,
    insan ol cihanda bu dünya fani.
    ehline helaldir, na ehle haram,
    biz içeriz bize yoktur vebali.

    sevap almak için içeriz şarap,
    içmezsek oluruz düçar-ı azap.
    senin aklın ermez bu başka hesap,
    meyhanede bulduk biz bu kemali.

    kandil geceleri kandil oluruz,
    kandilin içinde fitil oluruz.
    hakkı göstermeye delil oluruz,
    fakat kör olanlar görmez bu hali.

    sen münkirsin sana haramdır bade,
    bekle ki içesin öbür dünyada.
    bahs açma Harabi bundan ziyade,
    çünkü bilmez haram ile helali.

    (harabi)
    2 ... matasyonlu
  6. 6.
    açıkça ahmak insandır.
    2 -1 ... aeneskral
  7. 7.
    like kasmaya çalışan salaktır sadece.
    2 -1 ... marvolo riddle 3
  8. 8.
    Çağdaş dünya medeniyetleri alkolün zararları yüzünden farkındalık projeleri geliştirip insanları bundan uzaklaştırmak için bütçesini ayırırken bizimkiler alkolün bilime olan faydasından bahesdiyorlar beyler bilim için grekli olan alkol o içilen alkol değil sarhoş gezmek meziyet değil.
    (bkz: kendinize geliniz)
    ... mosinnagant
  9. 9.
    Sterilizasyonda kullanılan alkolden bahsedecek değiliz herhalde. Ulkemizde denetim sorunu var. Yoksa olay alkol tüketimi değil. Alkol tüketimini övmek başka bir şey, tüketenlerin anayasal hakkı olduğunu söylemek başka bir şey.

    Her insan vücudu üstünde tam tasarruf hakkına sahiptir ve buna karaciğeri de dahil. Eğer alkol alıp direksiyona geçiyor ve insanlara zarar veriyorsa orada sorun denetim sistemi ve cezalandırma yetersizliğidir.

    1 biradan yüksek alkolü olan zengin birinin mesela ali ağaoğlu gibi ünlü birinin ehliyetini süresiz ve iadesiz alın bakalım kim alkolle araç kullanıyor.
    1 ... sassanach
  10. 10.
    Alkol mükemmel bir dezenfektandır. Tıp camiası için olmazsa olmazdır.

    Neden övmeyelim hacı?
    ... serefsizimbenimakliimagelmisti