1. 1.
    suç işleyen birine söylenen kelimedir.

    ceza, herkese göre değişir bazısına göre muhteşem görünen bir şey bazısına ceza olarak görünebilir.
    1 -2 ... yagmurr prensesi
  2. 2.
    (bkz: hassiktir)
    3 -2 ... acayip bi insan profili
  3. 3.
    ardından şöyle bir diyalog gelişebililecek sözdür. ki gelişti.
    baba = cezalısın. futbol oynamıcaksın. bilgisayara, televizyona yaklaşmıcaksın. 10 günde para yok. aklın başına gelir belki.
    isyankar kardeş= iyi ne bağrıyon.
    b = bak hala artistlik yapıyo. kırarım lan kemiklerini.
    i.k.= kolaydı öyle kemik kırma.
    b = ne diyon lan sen.
    i.k. = ne diycem sen bana vururken benim elim armut toplamıcak. döv döv affettirmek için bir şeyler al. bu sefer ne alıcanda afettiricen.
    b= bok alıcam bundan sonra sana şerefsiz. adama bak beni dövecekmiş. elin armut toplamasa ne olcak lan. amına godumun çocuğu. hep sen şımartıyon bunu .pezevenk büyümüşde beni dövecek.
    ben= baba nolur bırak şunu ben konuşurum onunla. genç işte baba. sana diklenmeyi marifet sayıyo.
    baba= ne genci ben iki kız yetiştirdim daha bana of demediler. ben bu güne kadar hanginize bağırdım, vurdum. bu şerefsiz niye böyle yapıyo. bak bide duvarları yumrukluyo gel lan bana vur bana. terbiyesiz.
    ben = sen dertlenme ona baba düzelicek. konşucam ben onunla . gel otur sen birazdan siniriniz geçer konuşursunuz.
    kardeşle oğlum yapma oda senin iyiliğini istiyo, saygısızlık yapma falan muhabbetleri.
    getirilir özür diletilir. neyse babamın uzun öğütlerinden sonra olay tatlıya bağlandı. cezada almadı. sanşlısın diyorumda inanmıyor. peki şimdi. yine aynılar. kardeşimin bu korkusuz tavrı hoşuma gitmiyor değil. ama o korkusuzlukla saygısızlığı karıştırıyor biraz. babayı dayakla tehdit ne demek.
    ... tigmung treudla ruyalar
  4. 4.
    kimi zaman da annelerin kullandığı sözcüktür.
    küçükken eğer bir hatanız olduysa ki mutlaka olmuştur, hele bir de misafirin falan yanında yaptıysanız,
    odanıza gönderilip, cezalısın denip bir süre dışarı çıkmayacaksın diye tembihlenirdi.
    ... lms1