bugün

rüzgar saçını süpürse mest olur bakışlarım,
adına uyanır kulaklarım, yüzüne açar göz kapaklarım.
en güzel şiirlerimle kaleme adını sayıklatırım.
odamın hayaletisin, sessizliğine aşığım.
Evet ergenleri etkilemekte bir numara din istismarcısı ibiş.
Rap ile Rabbi'ni anlatan pesimist bir şairdir.
''seni içeren masallarım anlatılacak kadar kısa değiller'' ve bunun gibi bir çok mükemmel sözcük kullanan pesimist insan.
cübbeli ahmet hocaya ithafen bir şiir yazacağı muhtemeldir.
'benim bir sırrım var açıklanmayacak kadar sır,bundan çıkar hır.'
şair olmak bu kadar basit olmamalı dedirticek başlıktır.kafiyeli sözler uydurup arkasına dıptıs koymak şair olmak için yeterli eşikse biraz üzerine düşüp uğraşan kişilerde bu yolda ilerleyebilir.(herkes demedim dikkat ettiysen).eminim ki yeraltında eline verebilecek bi dünya şanssız, isimsiz kahraman vardır.
karamsar dizeler oluşturan pesimist bir şairdir.
sagopa kajmer'in her şarkısında bir lirikalite vardır. kendisini 'cümle mühendisi' olarak tanımlıyor zaten. o kadar çok şarkısı ve o şarkılarında o kadar çok 'bunu bir insan yazmış olamaz' denilen sözleri var ki. bence şarkılarının çoğunun lyricleri değme şairlerin yazdıklarından çok daha iyi ve kaliteli. zaten fars dili ve edebiyatı okumuş ve dile çok hakim. yalnız bu konuda çok da iddialı,hiçbir edebiyatçı beni eleştiremez eleştirmeden önce benim seviyeme gelmeliler diyor. ayrıca kendisi Mevlana'yı ve eserlerini çok beğendiğini ifade ediyor,katılmamak elde değil.bu arada son şarkılarından 'baytar' ın sözleri de bunu kanıtlamaya biraz da olsa yardım ediyor:

1-SAGOPA KAJMER-BAYTAR

VERSE 1

Bu dilden firar eden her söz,yaydan çıkmış ok gibi
Sözler bazen bir hazine ,bazen dermansız bir dert
tipi,
Geçmiş dünden bahsetmek lezzetsiz,gelmemiş yarından
hep mi şikayetçiyiz biz?
Aklımın ipinin ucu da kaçmış,timsah katreleri
boşalsın.
Bir iki damla hiç değersiz...
Hüzün ve kaderin pençesinde bir dev ,nam-ı değersiz.
Gece-gündüz ömürden yontar ,dünya dönmez yaremsiz.
Bugün ömür yarım gün...
Serbest kalsın fikrim.Senin tozlarını silemez tenimden
ellerim.
Varlık ruhu terkeder,gözün gözümden ayrılınca,bendeki
aşk altın misali,ağırlığınca.
Sensiz benlik yokluk demek,kalbim sana emekçi.
Aşk denen illet çorak arazide tilki misal kurnaz
bekçi.
Başım sarkık,bir mahalsiz.
Cümle yolumun önüne taş.
Dudaklarını kadehe nikah eden çakır keyif dertdaş.
Gören der ki; ''sel ağzına bina yapmak aptal işi''.
Yel eserse kırmaz dişimi,kalp bir körse görmez birşey
(bişii)
Saniyeler dakikalarla yapar alışverişi.
Saatler seni alır benden.
Korkarım olamaz gelişi.
Hasret gözümün ışıklarını söndüren alçak misafir.
Afitap sönük bir mum,ayrılık hain bir zehir.
Melek yanında yüzünü saklar,felek yüzüme kaş çatar.
Bir tek bu hüznü sen boğarsın !...
ipek tenin derime batsın!...
Rüzgar saçını süpürse mest olur bakışlarım.
Adınla uyanır kulaklarım.
Yüzünle açar göz kapaklarım.
En güzel şiirlerimde kaleme adını sayıklatırım.
Odamın hayaletisin,sessizliğine aşığım...

NAKARAT

Derdime çare,baytarım yok.
Dengeme destek ,tut ki durayım.
Şafak güneşin fermanı,geçer acı-tatlı sayılı zamanın
sancısı.
Ama...
Melek bir yandan,şeytan bir yandan.
Başım zindan yokluk var ,bu kaçıncı şikayetim bilmem.

VERSE 2

Kafamı duvara yasladım,omuzların yanımda yok.
Ahbaplar maymun iştah sahibi,benim içim senle tok.
Yok ki gücüm...
Belki devler ülkesinde bücürüm.
Sessizliğinle gelir hüznüm,yokluğunda gömülü ölüyüm.
Bu devranın binlerce sevgi müşterisinden biriyim.
Yalnızlığıma küfrederim sensiz halden müştkiyim.
ilelebet de dönmez olsan bil ki yalnız nöbettteyim.
Hatalarıma savaş açtım,hergün farklı kefendeyim.
Hayat günü defter yaprağı,hazan gelir dökülür.
Gelirken ne getirilir ki,giderken ne götürülür ?
Dertle anlaş deva bul,üzüntü kalbi sömürür.
Yüzüne baktığım her an ,cennetten bahçe görülür.
Gülüş neşem değil,gönül bucaklarımda harabeler.
Bu hilekar tavırla geçer fena saatler.
Seni içeren masallarım anlatılacak kadar kısa
değilller.
Aşk ilinde bir tarafta cüceler,diğer yanda devler.
pers dili ve edebiyatı değil, fars dili ve edebiyatı okumuş abimiz...
(bkz: ayar boyle verilir)
nazım hikmet'in necip fazıl'ın çıktığı topraklarda açılması tamamen yanlış başlıktır.
önce mc olmalı. parçalarındaki yavaş ritmler hiphop kültürüne ne kadar uygun?
(bkz: sagopa kajmer)
pers dili ve edebiyatı okumuş olmasının getirisidir
son iki albümdeki ve çıkardığı eplerdeki yazdığı sözlere bakılarak varılabilecek sagopa kajmerin şair ruhunu belirten cümle.

(bkz: bir pesimistin gozyasları)
(bkz: romantizma)
güncel Önemli Başlıklar