1. 1.
    Bir insanı türk olduğu için müslüman olduğu için sevmemekten farksızdır.
    11 -3 ... mohikan
  2. 2.
    bunun bir de "bir insanı kürt olduğu için sevmemenin hastalık olduğunun farkında olup da başka bir insanı akp li olduğu için sevmemek" versiyonu vardır ki çok uzun olduğu için başlığını açamıyorum.
    10 -7 ... bazlama
  3. 3.
    türkiye cumhuriyeti devletine mensup her vatandaş; dil din ırk gözetmeksizin türktür. bir insan kürt ise, kürtüm diyor ise; ırkçıdır, kafatasçıdır. ben bir ırkçıyı veya kafatasçıyı sevmek zorunda olmadığım gibi, onun adına acıtasyon yapan; giriştiği ırkçı terör eylemlerini savunan gavatları da sevmek zorunda değilim.

    velhasıl en doğal vatandaşlık hakkıdır.
    23 -26 ... kutsal ruh
  4. 4.
    yaşaklık, götlüktür. insanlıktan nasibini almamışların işidir. adam kürt doğduysa suçu ne? kürt olmak günah mı?
    13 -8 ... gonul diyorum akil diyorlar
  5. 5.
    'biz sadece türklerle yaşamak istiyoruz' faşistliğinin sonucunda kürtlerin başka bir devlet kurmasını olağan karşılamaktır.
    5 -6 ... kopekli koyun uysal kemikcisi
  6. 6.
    aslında son derece zor bir seçimdir. evet öncelikle bu bir seçimdir diyerek başlayabiliriz tanımımıza.

    dünyadaki her toplumu sevmek yapılacak en kolay iştir. zor olan aslında sevmemektir. insanların bazısı ise çeşitli sebeplerle bu zor olan kısımı seçerler. neden zordur derseniz, tüm insanlığı sevdiğiniz andan itibaren kendinizi kutsallaştırarak bir kenara koyar ve düşmansız tehlikesiz, hani haritalarda görürsünüz ya beyaza boyanmış tarafsız ülkeler, hıh işte tam da öyle olursunuz ki bu kolay olandır.

    zor olan ise sebep ve sonuç içerisinde mantıklı değerlendirmeler yaparak, çeşitli bireylere yada toplumlara eleştirel bir göz ile bakabilmek ve - lafı sana çirkin gelecektir belki ama - düşman edinmektir. biraz uç olmuş olabilir ama, bahsettiğimiz bu güç durum , çoğunluğun götüne takılan çıkarcı şahıslar için geçerli değildir elbet.

    bu ülke de kürt ü sevmemek gerçekten zordur, zira hem devlet size sevme zorunluluğu koymuştur, demokrasi eşitlik ve ortak yaşam anlamında , hem de toplumdaki hümanist kesimler. toplumdaki bu hümanist kesimlerin yanına bir de dincileri eklersiniz, derler ya tüm müslümanlar kardeştir diye , alın size hem dinciler hem hümanistler hemde devlet tarafından sevilmeyen bir fikir.

    sevmesenizde zorunlu olduğunuz ortak yaşam vardır, her geçen gün sevmeme nedenleriniz daha da dürtülse de değişen bir şey olmaz. bir de üstüne faşist ırkçı vs damgaları yersiniz.

    ırkçılık bir ırkın üstünlüğünü savunmak ise( aslen bu nazist aryen ırkçılığıdır) bu gerçekten de saçmadır. üstünlük yada toplumları değerli kılan toplumsal ahlak yapısıdır, aynı zamanda bireylere karşı sevgi ve nefret tohumlarının ekilmesine sebep olan.

    türkiyede ki kürt - türk ayrımı ise dünyanın hiç bir yerinde bulamayacağınız kadar ciddi bir sarmaldır. bu sarmalın kendine has durumu ise çok uzun bir mevzudur hiç açmayalım şimdi burada.

    ülkücü tayfa uzun yıllar boyunca kürt türk kardeşliğini savunmuştur, evet yanlış duymadınız, teoride de bu böyledir. türkçü bir oluşum değildir. kürt türk kardeşliğini din ile yoğururlar, 60 lı yıllarda devrimci türklere komünist diye ortaklaşa saldıran yeşil bayrak altındaki kürt türk birlikteliğidir. yani eğer kürtleri sevmiyorsanız yine başınız beladadır.

    bu sevgi noksanlığının sebepleri elbette pek çoktur. ama inanın bu iş kürt e eşkıya damgası vurmak kadar basit değildir. her dönem emperyalizme uşaklık etmiş bir ulusçuluk görürsünüz, sosyalist teorilerin, milliyetçilik burjuva ürünüdür ve kapitalist düzen için vardır teorisinin canlı bir ispatı gibi dolaşmışlardır yıllarca- ki bu her ulus için geçerli olmayan yargı neticesinde türksolu ağır bir yara almış ve enternasyonalist bir yöne kaymış ardından çözülmüştür.

    düzensiz edepsiz umarsız çoğalma neticesinde büyük şehirlerin kabusu olmuşlar, aşiret kültürü sebebi ile demokratik eylemleri her daim fayda-emek ekseninde değerlendirmişlerdir. yaratılan kürt burjuvazisi ise işin bir başka emperyalist boyutudur. kısaca gerek ırak gerek iran gerek se türkiyede emperyalizm in köşe bekçiliği bu gruba konmuştur.

    türk içine kapanmış, aşiret kültü , medeniyete hakim olmuş ve onu sindirmiştir. sevmek bir türk için hem tarihsel hem güncel olarak çok zordur, hem sosyolojik hem ekonomik olarak da bir o kadar zordur. ama sevmemek için onca sebep varken halen, sevmemek bu memlekette en zorudur. en zor hakdır. bu hakkı kullananı yadırgamadan önce de bir ayna kullanılmalıdır.
    4 -3 ... anti
  7. 7.
    (bkz: bu insanların allah belasını versin)
    (bkz: bütün insanlıktan tiksinmek)
    4 -4 ... susarsam konusmam
  8. 8.
    iNSANLAR IRKLARINI SEÇME HAKKINA SAHiP DEĞiLDiR. AMA KiŞiLiKLERiNi VE NASIL BiR HAYAT YAŞAMAK iSTEDiKLERiNi SEÇME HAKKINA SAHiPTiRLER. DOLAYISIYLA YALNIZ IRKIYLA YARGILARSANIZ KAYBEDEN SiZ OLURSUNUZ.
    6 ... patibis
  9. 9.
    spoiler
    ------------
    türkiye cumhuriyeti devletine mensup her vatandaş; dil din ırk gözetmeksizin türktür. bir insan kürt ise, kürtüm diyor ise; ırkçıdır, kafatasçıdır. ben bir ırkçıyı veya kafatasçıyı sevmek zorunda olmadığım gibi, onun adına acıtasyon yapan; giriştiği ırkçı terör eylemlerini savunan gavatları da sevmek zorunda değilim.

    velhasıl en doğal vatandaşlık hakkıdır.

    spoiler
    ---------

    türkiye cumhuriyeti devletine mensup her vatandaş dil, din, ırk gözetmeksizin türk değildir. devletin kendine uydurup yazdırdığı bir kitap ya da kağıt parçasında öyle gösteriyor diye bunun da öyle olduğu anlamına gelmez. otoritenin sahip olduğu gücün diktesinden başka bir şey değildir. bir insan ben x'im diyorsa ne kafatasçıdır ne de ırkçıdır. farklı insanların haklarını savunmak ne acıtasyona girer ne de haklarını kazanmak uğruna giriştikleri yasal olmayan eylemleri sevmeme zorunluluğu getirir. malum, ağlamayana emzik yok.
    11 -6 ... once upon time in turkey
  10. 10.
    hitler mizacindaki * insan tutumudur.
    5 ... aufwiedersehen