1. ?.
    sadece tanrı'ya inanan bireyin, dine ve saçma adetlerine inanan bin bireye karşı üstün olmasıdır.

    bir zaman sonra bütün inançlarının saçmalığını yaptığı araştırmalarla anlayan deist bireyin, ailesi müslüman diye, kendi kitabını bile okumamış hiçbir şekilde araştırmamış inanan kişiye göre daha üstün rütbede olmasıdır. siz söyleyin hiç okuyan ile okumayan bir olur mu?

    bedel olması derken, kelimenin gerçek anlamını değil yan anlamını düşünmek gerekir. savaştan yana değiliz.

    not: bir yandan da çoğunluğun her zaman haklı olmadığına gerekçe olarak gösterilebilir. (bkz: biraz fazla içtim galiba)
    4 -8 ... akagamina
  2. 1.
    sürç-ü lisan ediceksem affola,

    baştan reddedilen birşeyin antisiyim bende diyerek bir halt olunamaz.

    reaksiyonel bir çaba içinde oluşturulmuş fikirler ancak söyleyeni için bir değer taşıdıkları için bedeli ne olabilir ki?

    kendini inandığı fikriyatın en üstünü sıfatına koyup karşıtı olarak en absürdü seçen bir kişi siz hepiniz ben tek diyen mahalle topçusu gibidir.

    bir deist zaten bir şeye inanandır. bin inançlı ise muhtemeldir ki birşeylere inanandır ki içinde desit bireylere barındırabilen bir kavramdır.

    her şeyi iyice düşündüm tarttımda başlıkta sıçmışım demek gerekir bazen.
    2 ... tiyansan
  3. 2.
    el elden üstündür olur mu olur, herkese göre farklı tabi?

    akıllara bunu getirir ayrıca; *
    https://video.uludagsozluk.com/v/ne-olacak-bu-galatasaray-ın-hali-19979/

    ... gold edition
  4. 3.
    daha önceki başlık başıma kaldığı için buraya entry linkini vermeyi uygun görüyorum.

    (#18914482)
    ... the woman
  5. 4.
    deist'ten deist'e göre değişen durumdur. allah'ın kitaplarını kabul etmediği için onları da okumamış olabilir. bu yüzden de inançlı olmasıda beklenemez.

    inanmak ayır.
    inançlı olmak ayrı.
    ... zihnibend
  6. 5.
    eğer 1 deist ile bin inançlı müslümanı kıyaslıyorsak. işe daha farklı boyutlar açılır.

    örneğin;hayvansever bir deist ve bin hayvansever müslüman.

    hayvansever deist zor durumda kalmadığı zaman hayvanlara zarar vermez. bir kalp taşıdığını bilir, acı çektiğini, bir ruhu olduğunu bilir.

    hayvansever müslüman zor durumda kalmadığı zaman hayvanları incitmez. sadece kurban bayramı adı altında tanrı'ya adak adar. bunları fakirlere dağıtacağını herkesin yararlanacağını söyler tanrı'ya, tabi yersen. daha yüzlerce örnek sayılabilir.

    en azından kitabınızı okuyun da yüzünüz olsun konuşmaya.
    ... akagamina
  7. 6.
    aylar önce girilen über tespit. ben neymişim be abi.
    ... akagamina
  8. 7.
    (bkz: yav he he)

    bu memlekete, insanlık tarihine ne kazandırdın? inançlı olan onlarca insan var bilime, teknolojiye katkısı olan. sen ne yaptın? anca gece 12 olunca 31 çek, işlev bu kadar.
    ... buyur burdan yak
  9. 8.
    Ateizm tüm dinlere düşmandır, teizm kendi tanrısından başka kalan herkese. Deizm ise tanrının varlığını kabul eder ama dünya yaşayışının gökten indiği sanılan ayetlerle değil insan aklıyla idare edildiğini bilir. Cennet de cehennem de yeryüzündedir. Varlığına dair en ufak bir sezinin bile olmadığı vaadedilen cennet ya da korkutulan cehennem için yaşanmaz. Iyi insan olmak bir görev değil varoluş gereğidir. Insan iyidir, yapay sistemler ve evet yapay dinler yüzünden bu haldedir.
    1 -1 ... 1984
  10. 9.
    Saçm gelecek ama bende deizme yakın bir müslümanım.Hadis sünnet fıkıh tasavvuf hepsinin deli saçması olduğuna inanıyorum hatta biliyorum (bkz: edip yüksel) yanlızca kuran onada elimden geldiği kadar şüpheci yaklaşıyorum.
    1 ... cizo25