bugün
- kadın ayağı kokusu11
- yazarların en rum özelliği20
- 18 nisan 2024 fenerbahçe olympiakos maçı54
- ismail kartal10
- kuva'i milliye ne ise hamas da o dur12
- cengiz ünder'in bıyığı8
- uludağ sözlük discord grubu8
- mehmet şimşek'in türk milletine yerel halk demesi8
- sözlüğü günlük olarak kullanmak8
- evlenmek istememek ama yalnızlıktan da sıkılmak10
- erkeklerin bir kere küsünce geri barışmaması18
- türkiyede bütün yiyecek fiyatları aşırı fahiştir14
- flörtlerinizin ortak özellikleri21
- sexting haram mıdır17
- anın görüntüsü18
- eybırın manyağı kıskanması13
- beni seviyor musunuz8
- annem baban uğur dündar dedi8
- erdoğan'dan sonraki başkan14
- görümceniz sizi engellese ne yaparsınız13
- çok fazla çirkin erkek olması11
- anksiyete psikolojik değil fizyolojik bir sorundur11
- bacaklarımdan tahrik olan kız olduğunu sanmıyorum14
- yazarlardan parfüm önerileri14
- letthe8
- ups boobss nerelerde ramazan da bitti8
- altıncı filoya karşı namaz kılmak10
- manyak olmaya karar verdim9
- motorcu fırlama hafif demir demirkan tarzı yazar9
- ebbırı top gibi sektirme yarışması19
- sokakta kadın döven araplar12
- sözlükteki fosiller24
- netflix'in pkk lıyı başrol yaptığı dizi11
- 56 yıldır hiçbir kadınla iletişim kurmayan adam12
- arda güler14
- nervio'nun kedileri sokağa salmak10
- ekonomi kötü diye güzellikleri yok saymak11
- artık kızlara bakmıyoruz kampanyası25
- kitaplarda geçen can alıcı cümleler8
- mastır çeşitleri8
- 17 nisan 2024 manchester city real madrid maçı11
- icardi1905 silik olsun kampanyası9
- fatih ürek ile elti gelin görümce13
- fındıklı belediyesinin banyosu11
- selefi11
- mühendislerin memur olmayı düşünmemesi24
- başıboş köpek sorunu34
- evleneceği adama evi üzerime yapalım diyen kız8
- yeşil gözlü erkek22
- türkiyenin artık sefalet listelerinde yer bulması34
Allah korkusu olmasa her boku yiyebilecek insan beyanı. Doğru ve yanlışı ayırmak için bir dine ihtiyaç duyuyorsan bu senin sığlığın.
Sen dinine saygı istiyorsun ama kendinden olmayan herkes pislik. Lan ne güzel kafalar var.
Sen dinine saygı istiyorsun ama kendinden olmayan herkes pislik. Lan ne güzel kafalar var.
ahlak dine bağlı bir kavram değildir. o nedenle dindar olmadan önce ahlak sahibi olun.
ateist arkadaşlara soruyorum ;
kimdir la bu
tanıyan edeniniz
bunun aklıyla iş yapanınız var mı ?
kendi adıma ; anlat yavrum anlat
heyecanlı oluyor.
kimdir la bu
tanıyan edeniniz
bunun aklıyla iş yapanınız var mı ?
kendi adıma ; anlat yavrum anlat
heyecanlı oluyor.
Kardeş sikmenin ahlaksiz oldugunu islam sayesinde ogrendim. Tesekkurler sav, tesekkurler cc.
"ahlak anlayışın zincir ile bileğine bağlı" şeklindeki rap sözünü akla getiren fetvadır.
Jaime lannister sen misin?
adamın demek istediği eğer ki senin inancında tanrı yoksa kardeşinle yatmaman için alacağın dayanak noktası kendindir. ama buradaki mesele yatabilme meselesi değil bu yatmamayı tanrısal bir hakikate nasıl bağlayabileceğimiz meselesi
insan bilen midir yoksa inanan mı? peki sorulması gereken soru senin için zaman varsa sen bilmeyen mi olursun yoksa bilmeyen mi? zaman denilen şey bilenin mi bilmeyenin mi ürettiği bir şey olabilir?
neden sonuç ilişkisi içerisinde düşünmek zamanın olmasını sağlar ve seni bilmeyen yapar mı yapmaz mı? peki sen o tanrıyla bir bilmeyen olarak nasıl iletişime geçtin.
burada defalarca karşılaşanların aynı noktada olduğundan bahsettim. bir bilenin bir bilmeyenle karşılaşması ve iletişime geçmesi demek ikisinin aynı noktada olması demektir. ben seninle karşılaşıyorsam farklı yol seyretmiş olsam da senle aynı noktadayımdır. cebrail tanrı değilse cebraille tanrı nasıl iletişime geçti. burada mesele kitapta yazanların tanrının hakikati olup olmadığı meselesi de değil zaten.
sen zaten oradakilere tanrının hakikati gibi yaklaşamazsın da o kitaptakiler nasıl tanrıdan gelmiş olabilir ben onu tartışıyorum. tanrı sana uyman gerekenleri söyledi peki ama bunlar neden senin için evrensel bir tanrısal hakikat.
sen inanıyorsun ben de inanıyorum. tanrı olabilir olmayabilir. ama ikimiz de bir bilmeyen olarak tanrı gibi insanları yargılayamayız. yani bacına göz dikmemeni sağlayan şey nasıl evrensel olabilir ki sen sadece inanıyorsun tanrıya tanrı değilsin ve yargılayamazsın.
eğer ki buna karşı çıkıyorsan da bu inancının gerekliliği olabilir ve bunu kendince meşru kılıyorsundur ama dayanak noktan yine tanrı değil kendinsindir. yanlış yere bakıyoruz. tanrıya inanman senin onunla iletişime geçtiğin anlamına mı gelir. yani burada mesele yatabilme meselesi değil bu yatmamayı tanrısal bir hakikate nasıl bağlayabileceğimiz meselesi.
çıkış yolunda insan bilip bilmediğini bilmemesine rağmen bilmiyormuş ya da biliyormuş gibi davranmak zorundadır.
yaşamanın bir bilmeyen olarak kaostan kaçmanın kendisi olduğundan bahsederim ki bahsettim defalarca.
toplum din tanrı dil ahlak hepsi kaostan kaçıştır. yaşam kaostan kaçıştır. ahlak kurallarının evrensel bir temeli yoktur tıpkı o ahlak kurallarının atfedildiği tanrının temelinin sadece inançsal olacağı gibi.
bütün bunlar kaostan kaçışta başvurulan parçalardır. bir dini savunurken ve başkalarına anlatırken biliyormuş gibi davranıp kaostan kaçıyor musunuz yoksa kaçmıyor musunuz?
yani sen yaşarken bile anlamsızca kendine tanrı diyor ve öyle davranmak zorunda kalıyorsun. çünkü kaostan kaçmak zorundasın.
insan bilen midir yoksa inanan mı? peki sorulması gereken soru senin için zaman varsa sen bilmeyen mi olursun yoksa bilmeyen mi? zaman denilen şey bilenin mi bilmeyenin mi ürettiği bir şey olabilir?
neden sonuç ilişkisi içerisinde düşünmek zamanın olmasını sağlar ve seni bilmeyen yapar mı yapmaz mı? peki sen o tanrıyla bir bilmeyen olarak nasıl iletişime geçtin.
burada defalarca karşılaşanların aynı noktada olduğundan bahsettim. bir bilenin bir bilmeyenle karşılaşması ve iletişime geçmesi demek ikisinin aynı noktada olması demektir. ben seninle karşılaşıyorsam farklı yol seyretmiş olsam da senle aynı noktadayımdır. cebrail tanrı değilse cebraille tanrı nasıl iletişime geçti. burada mesele kitapta yazanların tanrının hakikati olup olmadığı meselesi de değil zaten.
sen zaten oradakilere tanrının hakikati gibi yaklaşamazsın da o kitaptakiler nasıl tanrıdan gelmiş olabilir ben onu tartışıyorum. tanrı sana uyman gerekenleri söyledi peki ama bunlar neden senin için evrensel bir tanrısal hakikat.
sen inanıyorsun ben de inanıyorum. tanrı olabilir olmayabilir. ama ikimiz de bir bilmeyen olarak tanrı gibi insanları yargılayamayız. yani bacına göz dikmemeni sağlayan şey nasıl evrensel olabilir ki sen sadece inanıyorsun tanrıya tanrı değilsin ve yargılayamazsın.
eğer ki buna karşı çıkıyorsan da bu inancının gerekliliği olabilir ve bunu kendince meşru kılıyorsundur ama dayanak noktan yine tanrı değil kendinsindir. yanlış yere bakıyoruz. tanrıya inanman senin onunla iletişime geçtiğin anlamına mı gelir. yani burada mesele yatabilme meselesi değil bu yatmamayı tanrısal bir hakikate nasıl bağlayabileceğimiz meselesi.
çıkış yolunda insan bilip bilmediğini bilmemesine rağmen bilmiyormuş ya da biliyormuş gibi davranmak zorundadır.
yaşamanın bir bilmeyen olarak kaostan kaçmanın kendisi olduğundan bahsederim ki bahsettim defalarca.
toplum din tanrı dil ahlak hepsi kaostan kaçıştır. yaşam kaostan kaçıştır. ahlak kurallarının evrensel bir temeli yoktur tıpkı o ahlak kurallarının atfedildiği tanrının temelinin sadece inançsal olacağı gibi.
bütün bunlar kaostan kaçışta başvurulan parçalardır. bir dini savunurken ve başkalarına anlatırken biliyormuş gibi davranıp kaostan kaçıyor musunuz yoksa kaçmıyor musunuz?
yani sen yaşarken bile anlamsızca kendine tanrı diyor ve öyle davranmak zorunda kalıyorsun. çünkü kaostan kaçmak zorundasın.
nerede dediğini bilmiyorum ama “ateistlerin ahlakı temellendiremediği” yani tanrısız ahlakın olmayacağını anlatırken böyle bir cümle kullanmıştır.
“Yatmalıdır” değil “yatabilmelidir” demiş. Yani bir ateist bunu yapmayabilir. Ateist ahlaklı olabilir. Ama ahlakı temellendirme noktasında buna karşı çıkamaz, demek istemiş.
Teistlere göre; ateistler “tanrı öldüyse her şey mübah” diyor. Bu noktada böyle bir şeye karşı çıkarmamaları gerekiyor diye düşünüyorlar.
Doğruluğu tartışılır ama toplumun sinir uçlarıyla oynamaya gerek yok bence.
“Yatmalıdır” değil “yatabilmelidir” demiş. Yani bir ateist bunu yapmayabilir. Ateist ahlaklı olabilir. Ama ahlakı temellendirme noktasında buna karşı çıkamaz, demek istemiş.
Teistlere göre; ateistler “tanrı öldüyse her şey mübah” diyor. Bu noktada böyle bir şeye karşı çıkarmamaları gerekiyor diye düşünüyorlar.
Doğruluğu tartışılır ama toplumun sinir uçlarıyla oynamaya gerek yok bence.
Ataistlik diye bişey aslında yok istediği şeyi yapmaya uğraşanların kılıfı sadece...
şerefsiz kimdir diye sorarlarsa edip yüksel' dir.
onun bunun çocuğu kimdir diye sorarlarsa edip yükseldir.
bu başlığı çok sevecek olan yobaz türevlerine ve şerefsizlerine bir foto bırakayım ki,
bu başlığı " tutmasınlar " tutanlarda bıraksın.
görsel
not : bu arada kaynak belirtilmemiş.
onun bunun çocuğu kimdir diye sorarlarsa edip yükseldir.
bu başlığı çok sevecek olan yobaz türevlerine ve şerefsizlerine bir foto bırakayım ki,
bu başlığı " tutmasınlar " tutanlarda bıraksın.
görsel
not : bu arada kaynak belirtilmemiş.
yani senin ananla bacınla yatmama nedenin sadece kuranda yasak olması mı? yasak olmasaydı yatardın öyle mi?
güncel Önemli Başlıklar