bugün

Karşı olanların neden karşı olduklarını bilmediği eylemdir. bir dünya saçma sapan sebep bulabilirler. Başörtüsü takmayı gericilik, yobazlık ve daha bir çok şekilde yorumlayan insan mevcuttur.
He başörtüsü takıp parklarda sevişenlerden falanda bahsetmeyin çünkü başörtüsü takmayıp sevişenlerde mevcuttur. Başörtüsü takmayıp güzel güzel dini değerleri gözeten veya baş örtüsü takıp dini değerleri kale almayan insanlarda vardır hayatta. Bunların hepsini geçiyorum. Başörtülü bir kız dini kuralları harfiyen yerine getirsin diye bir beklenti içerisine girmesin kimse. insanlar hata yapar bu anlattıklarım tamamen konu dışıdır. başörtüsü kuranda yoktu, yazmıyordu gibi söylemlerde saçmadır. başın açık olmasıda kuranda yazmaz diye cevap verilebilir. Yani uydurabileceğiniz sudan sebepleri lütfen geçelim.
Öğrenmek istediğim sadece başörtüsüne neden karşı olunduğudur. Mantıklı bir neden bulunamadığı taktirde, bu açıkça islamı ın hedef aldığınızı göstermektedir.

Müslüman değilim diyorsanız, ve baş örtüsüne karşıyım diyorsanız, bu görüşede saygı duyuyorum. Çünkü bana göre geçerli bir sebebiniz var.
Ama müslümanım baş örtüsüne karşıyım diyorsanız, ya müslüman değilsiniz, yada islam dini hakkında yeterli bilginiz yok.
başörtüsü değil türban.

önce doğru kelimeyi söyleyeceksin.

türban'a karşı olanların gerekçesi gayet açıktır.

türban bir hurafedir.aslı rahibe kıyafetidir.islamiyetle uzaktan yakından alakası yoktur.

haliyle her aklı başında müslüman kendi dinine emperyalizm eliyle bulaştırılmak istenen gerici yobaz bir hurafeyi şiddetle reddediyor.

elbette ki türbana karşı olanların çıkış noktaları insandan insana değişebilir.bir kadın, özgürlüğüne müdahale hissettiği için karşı çıkabilir detayını çok irdelemeyebilir yada dinine bağlı olan insan dinine sokulmak istenen hurafeye karşı çıkar veyahut meseleye daha geniş açıdan bakan bir insanda bu hurafe ile toplumda yapılmak isteneni gördüğünden türbana karşı çıkar.yani herkesin gerekçeleri bir olmayadabilir.

türban vb gerici adımların yegane amacı toplumu topal bırakmaktır çünkü tüm gaye kadını toplumsal hayattan soyutlamaktır.türban zihniyetinin hedefi kadını bir cinsel meta olarak görmek ve onu eve kapatılması,zaman zaman dışarı çıkarılacaksa da heryeri örtülmesi gereken bir mal bir eşya gibi görmektir.bu sayede kadın toplumsal hayattan soyutlanır. kadını yok sayılmış bir toplum da haliyle topaldır asla gelişemez kalkınamaz ileryemez.

bugün islam toplumlarına baktığımızda hepsi geridir en ilerisi türkiyedir.türkiye'nin de hali ortada.türkiye'nin zaten diğerlerinden ileri olmasının sebebide bu topraklardan bir mustafa kemal'in geçmiş olmasıdır.

diğer islam ülkelerine kıyasla pek çok açıdan daha ilerde olmamızın başlıca sebebi çağdaş demokratik laik sosyal bir hukuk düzeni ve fikri, irfanı, vicdanı hür bir toplum hedefiyle kurulmuş bir devlet olmamızdandır.bu ilkeler kuşa çevirilmiş olsada bir 15 yıllık çalışma bile bugün herşeye rağmen diğer islam toplumlarından daha ileri olmamızın sonucudur.malesef o 15 yılı 90 yıl yapamadığımız için dünyanınönde gelen 7-8 ekonomisinden biri değiliz hala pek çok sorunumuz artarak büyüyor ve hatta son yıllarda adım adım bölünmeye sürükleniyoruz.

o nedenle meseleye türban odaklı da bakmamak lazım türban gibi pek çok gerici uygulama mevcut bugün islama bulaştırılan yada bulaştırılmaya çalışılan.bunlarla yapılmak istenen islamı bayağılaştırmak, abuk sabuk akıl mantık dışı bir din haline dönüştürmek ve tabiki islam toplumlarını da geri kalmış cahil kadını toplumsal hayattan soyutlanmış topal bir topluluk haline getirmektir.bunu da başardılar başarıyorlar.bu islam düşmanlığının amacı mantıksal olarak islam toplumlarının geri kalmasını istemektir duygusal olarak da hristiyan güdülerdir.

netice itibariyle türban bir hurafedir.biraz aklı mantığı olan insan saç telinin neden günah olacağını zaten düşünür ve asla bu saçmalığı kabul etmez.nur suresi 31 ayet'i değiştirerek bu yalanı pompaladılar yıllardır.oysa 31. ayet açıktır.asla baş örtüsü diye ibare yoktur.örtü ifadesinin yanına baş'ı eklediler giysiyi aldılar baş örtüsü yaptılar ki o değiştirilmiş ifadede bile saç teli gözükmeyecek gibi bir anlam yoktur ama onunla da yetinmediler.

bu türbanın aslı kara peçedir mucidi ingiliz emperyalizmidir. 19.yy'da arap coğrafyasına soktular bu karapeçeyi ilk olarak.vahabiliğin bir ritüeliydi bu. vahabilik ingiliz emperyalizminin arap coğrafyasını osmanlıdan alabilmek için oluşturduğu bir tarikattır.osmanlı bu vahabilerden çok çekmiştir.kara peçe gibi pek çok ritüel icat etmişlerdir ingiliz aklıyla tabi.mesela mezar inancını da yok saymışlardır tüm mezar taşlarını yok etmişlerdir bu vahabiler.hatta sürekli peygamberin mezarına saldırılar düzenlemişlerdir.garibim osmanlı işi gücü bırakıp hz muhammedin mezarını korumak zorunda kalmıştır.

işte osmanlı, hızla büyüyen arap yarımadasında yayılan ingiliz icadı bu tarikata karşı o dönem osmanlı coğrafyasında en güçlü olan kadirilik tarikatını sahiplenmiştir.adeta devletin resmi tarikatı olmuştur kadiriler.bu yolla vahabiliğin daha da güçlenmesi anadoluya yayılması önlenmek istenmiştir.kısmen başarılıda olunmuştur ama islam da büyük zarar görmüştür.kadirilerle vahabilerin sen dinsizsin rekabeti islama büyük zarar vermiş bu didişme yüzünden bir sürü yeni hurafe icad olmuştur işte bu kara peçe de o sıralarda arap coğrafyasından anadoluya kadar girmiştir daha çok şehirlere girmiştir.o dönemlere kadar saç telini örtmek gibi bir adet yokken artık sokağa çıkan kadın kara peçe takmadan hatta değil saçını yüzünü bile örtmeden sokağa çıkamaz hale gelmiştir.hatta erkeğin olduğu bir yerde erkekle yüzyüze gelmesi bile günah sayılmıştır.bunlar hep vahabilik yüzünden önce arap coğrfyası sonra tüm islam coğrafyasına bulaşmış hurafelerdi.bir kısmı bugün tedavülden kalktı ama bu kara peçe dönüşerek türban halini aldı.

cumhuriyetle birlikte karapeçe vb pek çok hurafe artık marjinalleşmişti. ancak bu kezde amerikan emperyalizminin devri geldi çattı.özellikle 80 darbesiyle birlikte planlanan toplum mühendisliğinin önemli ayaklarından biridir bu türban.80'li yıllarla birlikte yol verilen tarikatlar eliyle özellikle mütedeyyin kitlelerin kadınlarına türban telkinleri başlamıştır ve pek çok başörtülü kadın türbana geçmiştir.tabi siyasal islam denilen dinci siyasetin de 90'lı yıllarla birlikte %20'lere ulaşmasıyla bu türban daha da yaygılaştırılmış ve 2000'li yıllarda akp eliyle nerdeyse başörtülü kadın kalmamış hepsinin yerini türban almıştır.

sonuç olarak türban vb hurafelerin peşinden gitmek islam'a hakarettir.islam akıl ve mantık dinidir.bir kadının saç telini niye örtmesi gerektiğinin bir mantığı yoktur.saç teli bu kadar önemliyse kadına kıyasla erkekte daha önemlidir.çünkü nur suresi 30.ayet hem kadınlara hem erkeklere yani tüm müminlere avret yerlerinizi örtün ve biribirinizi tahrik etmeyin demiştir.yani sadece erkeğe yönelik bir hitap yoktur olmasıda düşünülemez zaten çünkü islam akıl mantık dinidir.erkek kadar kadının da cinsel duygularının olduğu haliyle kadın kadar erkeğinde karşı cinsi tahrik edecek davranışlardan kaçınması gerektiği tabidir.

dolayısıyla eğer mesele saç teliyse erkekte saç teli daha anlamlıdır çünkü erkek cinsinin en önemli sorunudur kellik.o sebeple cazibe anlamında saç teli önemlidir erkek için.haliyle eğer saç teli tahrik unsuru ise erkeğin saçı daha çok tahrik edicidir kadına kıyasla.kadının hangi uzuvları tahrik edicidir her aklı başında insan bunu bilir.

o yüzden türbanın akla mantığa uyan hiçbir yanı yoktur.kadının saç teli değil malum uzuvlarını örtmesi akla mantığa uyar.belirttiğim üzere türban kadını toplumsal hayattan soyutlamak için kullanılan hurafelerden biridir sadece.önemli bir hurafedir ama bunun yanısıra pek çok hurafe ile temel amaç kadını yok saymaktır toplumu sadece erkekten ibaret görmektir.batılı emperyal ülkeler islamı çağdışı akıl mantık dışı hale getirebidikleri ölçüde islam toplumlarını cahil tutabilir gelişmelerini önleyebilir bu sayede rahatça sömürebilirler.çünkü dünyadaki yeraltı kaynaklarının pek çoğu islam ülkelerindedir.batılı emperyal ülkeler bu kaynaklara sahip olmasının yegane nedeni islam toplumlarının cahil kalmalarıdır.bu hedeflerini de başarıyla gerçekeştiriyorlar.
Dinsizlilktir., allan cc un kanun unu değil, beşer kanun u uygulamaktır. Hem gericiliktir, kısıtlayıcılıktır. isteyen anasını, karısını nasiı çıplak gezdiriyor karışan yok. Kimse uzun etek mini etek mi demiyor ha türban, ha başörtüsü kimse kimsenin ne giyeceğine karışamaz.
başörtüsü savunucusu olmak kadar saçmadır.
başörtüsü eylemlerinin aktivistlerinin % 90 ının erkek olması ile neye karşı olunduğunu anladığımız durum.
Kisi hak ve ozgurluklerine karsi olmakdir.
ferdi özgürlüklerin karşısında olmanın sadece bir göstergesidir.

iş bu kişiler memurların namaz kılmasına da karşıdır .

yine aynı kişiler kamuya ait yerlerde ibadethane olmasından son derece rahatsızdırlar.

bu arkadaşlar kendileri gibi düşünmeyen herkesin derdest edilip susturulması taraftarıdırlar.

vakti zamanında nemrut ne idiyse, firavun ne idiyse , ebu cehil ne idiyse işte bu kişilerde aynı yoldadırlar.
(bkz: başörtüsüne karşı olma sebepleri)
başlığın doğru şekli budur efendim

(bkz: aramaya inanmak)

not: başörtüsü değil, türban olabilir mi acaba!
Kişinin düşüncelerine saygı duymamaktır.
Bir deist olarak bile yanlis buldugum tepkidir. Herkes inanclarinda, dusuncelerinde ozgurdur. Bu cercevede inananin kafasini kapatmasi, kapatirkende istedigi isimde, istedigi gorunuste malzemeyi kullanmasi kendi tercihidir. Problem burada degildir. Asil problem, kafasini kapayan veya dininin gerekliligi olan diger retualleri yerine getiren kisinin bunu ne derece din icin, ne derece cesitli amaclarla gostermelik olarak yaptigi ve bundanda onemlisi diger inanclara karsi ne derece saygili, anlayisli oldugudur. Ornegin istanbul fatih semtinde yasayan bir rahipe dusmanca gozle degil, buda onun inanci diye anlayisla bakip saygi duyan musluman ister turban taksin, ister canimi yesin.
kişinin düşüncesini özgürlük diye dayatıp diğer dinlerin sembollerine tahammülsüz olması asıl saygısızlıktır. ben kafamda tencereyle gitcem diğeri çükü taşaa ortada gidecek öbürü tırnağını kesmeyecek sonuç ? kişi hak ve özgürlükleri ? oldu canım .
Önyargılı olmaya gerek yok bırakınız insanlar istedikleri gibi hareket etsinler. Önemli olan siyasi bir simge haline dönüştürülüp siyaset malzemesi haline gelmesin.