bugün
- chp'li o tekin'in öcalan'ın fotosu ile pozu36
- evlilik10
- ali erbaş16
- demet akalın'ın zeka seviyesi9
- icardi190517
- türkiye işçi partisi11
- çin halk cumhuriyeti8
- ellerim bos gonlum hos9
- arda güler13
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır10
- karınıza range rover alır mısınız21
- anın görüntüsü14
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı18
- ruh okuzu9
- 31 mart 2024 cumhuriyet halk partisinin zaferi8
- sözlük kızlarının don renkleri14
- aynı dizileri tekrar tekrar izlemek8
- icardi1905 silik olsun kampanyası16
- karımın çok mutlu olacağı gerçeği14
- xdearm9
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı8
- boşuna yaşıyorum hissi16
- patiswiss23
- kadınların boşanmış erkeğe bakışı9
- merfulu8
- sözlük kızlarının ayakkabıları18
- 23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı15
- bir kadında ilk baktığınız yer neresi28
- ups boobss nerelerde ramazan da bitti8
- akrep burcu8
- siklememenin getirdiği huzur12
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler16
- türk kızlarının beğenmediği erkek tipi20
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi9
- futbolcu ismiyle nick almak11
- escort fiyatlarının güncellenmesi8
- eloande'ye koca buluyoruz kampanyası10
- evlenmezsek yaşlanınca ne yapacağız sorunsalı11
- her yaptığı yemeği paylaşan kızın amacı10
- murat kurum kurudu gitti8
- haçta iken sevgili ile sevişmek günah mıdır11
- yunanistan bizden çalsa rahatsız olmayacağınız şey11
- akp seçmeni16
- online olup entry girmeyen yazarlar9
- bebek kokusu10
- fenerbahçe'nin bu sene de şampiyon olamaması23
- susmayan durmayan israile gemi ticareti10
- bülent uygun15
- chp genel merkezi önündeki aşırı üks araçlar10
- çirkin erkeği yakışıklı gösterecek şeyler10
(bkz: iddia)
kur'an ayetlerinden bi haber olanlardır. ya da ayetleri kendi işlerine geldiği gibi yorumlayan ya da daha kötüsü ortaya proje olarak sürülmüş kimi ilahiyatçılara kanmış zavallılardır.
bas ortusu kuran da yoktur, kuran da olan turbandır.
-ikisi de başa bağlanıyor ne fark var?
+her atkı, her bıyık, her sakal bir mi?
-ikisi de başa bağlanıyor ne fark var?
+her atkı, her bıyık, her sakal bir mi?
kendi yorumunu yapmıştır. sonuçta hiç kimseyi; bu illa böyle, böyle kabul edeceksin bunu diye zorlayamayız. kur'an da bahsedilen, baş örtünüzü yakanızın üzerine salın cümlesini, araplarda, kadın, erkek herkes tarafından, güneşten korunmak için takılan örtüler olduğunu düşünebilir, ya da tamamen bu cümlenin sonradan eklendiği iddia eder, kur'an değiştirilmiş der. inanmam der, inanacağım ama uygulamayacağım der. sana ne, bana ne?
haa, ne derse desin, hiç bir yere varmayacak, varsa da kimsenin zerre işine yaramayacak saçma sapan tartışmalar başlatmaktan daha hayırlı bir şey demiştir.
haa, ne derse desin, hiç bir yere varmayacak, varsa da kimsenin zerre işine yaramayacak saçma sapan tartışmalar başlatmaktan daha hayırlı bir şey demiştir.
örtünmekle ilgili bilgi veren ayetin, yani Nûr Suresi 31. Ayet'in; örtünmeyle ilgili bölümünün arapçası ve çevirisi, araştırdığım kadarıyla şöyle:
"Vel yadrıbne bihumûrihinne alá juyubihinne" [en doğrusu ki örtülerini göğüsleri (memeleri) üzerine vursunlar]. saatlerimi harcadım araştırıken, saç ötmekle ilgili hiçbir şeye rastlamadım.
"Vel yadrıbne bihumûrihinne alá juyubihinne" [en doğrusu ki örtülerini göğüsleri (memeleri) üzerine vursunlar]. saatlerimi harcadım araştırıken, saç ötmekle ilgili hiçbir şeye rastlamadım.
"Kuran ayetinde 'başörtüsü' diye bir kelime geçmemektedir. Buna rağmen tüm Kuran tefsirlerinde ve çevirilerinde Kuran ayeti 'başörtüsü' olarak çevrilmiştir. Halbuki ayette geçen 'HIMAR' kelimesi 'Baş örtmek' anlamında değil, sadece 'örtmek' anlamına gelmektedir. Eğer, herhangi bir şey örtülecek ise. O şeyin vurgulanması gerekir. Örneğin masa örtüsü derken, örtmek kelimesinin yanına masa kelimesinin gelmesi gibi, başörtüsü dendiği zaman da 'örtmek' ('hımar') kelimesinin yanına 'baş' ('re's') kelimesinin 'hımarü-re's' şeklinde gelmesi gerekir. Ayetteki 'hımar' ('örtü') kelimesinin yanında geçen ve vurgulayan kelime 'cuyub' kelimesidir ki, 'yaka' veya 'göğüs' anlamına gelir. Çünkü, aynı kelime 'cuyub' bir başka ayette (28:32) Hz. Musa'nın 'göğsüne/koynuna elini soktuğu' şeklinde geçer. Yani, 'cuyub' kelimesi, 'hımar' örtmek kelimesi ile kullanıldığı zaman 'bihumûrihinne ala cuyubihinne' başını örtmek değil, 'göğsünün üzerini örtmek' anlamına gelmektedir. Geleneksel tüm yorumcular, Kur'an ayetini bilimsel bakışla değil de, birbirlerini taklit edip, 'Başörtülerini yakalarının üzerine kadar örtsünler' diyerek 'Felyedribne' fiilini de 'örtsünler' diye tercüme etmişlerdir. Bu geleneksel yorumcular 'DaRaBe' kökünden gelen bu kelimeyi burada, 'Başörtülerini örtsünler' derken, bir başka yerde aynı 'DaRaBe' kelimesini 'Kadınları DÖVÜN' (Bak. 4:34) diye çevirmişlerdir. Özetle, Kuran'ın orijinal ayeti tüm açıklığı ile ortadayken, elverişli bir siyasal kullanım malzemesi olarak, sürekli gündemde tutulan başörtüsü, Kuran'ın değil, geleneklerin, kişisel görüşlerin dinleşmesinden kaynaklanmaktadır."
edit:alıntıdır. mustafa sağ
edit:alıntıdır. mustafa sağ
nur suresi'nden, 33.ayetinden habersiz olanlardır.özellikle de tefsirinden habersiz olanlardır.
namaz kılmanın tarifi de yoktur, ama namaz kılınır.sonuç itibariyle, örtünmek gibi bir emir varsa bunun standartlaştırılmasına gerek yok, yani illaki başörtüsü türban v.s denmesine gerek yok..örtünme emri kafi.
namaz kılmanın tarifi de yoktur, ama namaz kılınır.sonuç itibariyle, örtünmek gibi bir emir varsa bunun standartlaştırılmasına gerek yok, yani illaki başörtüsü türban v.s denmesine gerek yok..örtünme emri kafi.
boşa kürek çeken insanlardır. kuran'da olsa ne olmasa ne, insanlar bunun allah'ın emri olduğuna inanıyorlar mı, bitti o zaman. bakın başka bir örnek vereyim size, kuran'da geçmiyor ama islam'ın birinci şartı gibi algılanıyor ülkemizde;
(bkz: sünnet)
(bkz: sünnet)
rahmetli uğur mumcu'nun dediği gibi 'bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmaz.' bu cümle o kadar anlamlı ve o kadar derindir ki.. kuran'ı kerim de başörtüsü olup olmadığı hakkında fikir yürütebilmek için veya bu iddiayı savunabilmek için veya bu fikre karşıt çıkabilmek için önce kuran'ı kerim okunmalıdır.
Kuran'da başörtüsü veya türban kelimesi geçmez; "hımar" kelimesi geçer. Bu kelime 1500 yıl önceki arapların kullandığı "örtü" kelimesidir. Daha sonra bu işgüzar arap erkekleri bu kelimeye "baş örtüsü" manasını verebilmek için tam 1500 senedir uğraşmıştır. işte olmuştur! Yeni adı ile "hicap" denen şey, kadınların saçlarını örtmesi ile sonuç vermiştir. Oysa ki kuran'da sadece bu örtü ile memelerini örtün denir, gerdanınızı örtün denir kadınlara. bu konuyla ilgili 3 ayette anlatılmak istenen budur özce. Sonuç olarak neymiş "This is a man's world" KAdını kapat, kendin şortla gez. I love my religion. tanım yapacak olursak; çok akıllı insanlardır bunlar.
Geçse de siklenilmemesi gereken ilkel kuralları bir şekilde silmeye çalışanlardır.
efem örtünün yazıyo evet ama başınızı örtün demiyor. mahrem yerlerinizi örtün diyor. madem öğrendiniz arapçasını da mealini de söyleyin bilgilenelim efendim.
yazıyor veya yazmıyor(ki saçlarınızı örtün diyen hadisler mevcut) kişinini örtünüp örtünmemesinden kime ne? Yahu ben milletin işine burnunu sokma meselesini anlayamıyorum. Sana ne yahu ister açık gezer ister kapalı.
Çok güzel bir söz vardır;
para ile iman kimde belli olmaz.
Çok güzel bir söz vardır;
para ile iman kimde belli olmaz.
(bkz: rehber kuran hedef turan)
şöyle ayarlar alabiliyolarmış
"hoca yine din konusunda uzmanlığı olmamasına rağmen bu alanda ahkam kesip duruyor. Zaten sinirliyim, sinir katsayımı arttırıyor. Baktım bu seferde başörtüsünün aslında islam'da yeri olmadığını, başörtüsünün gereksiz, saçma sapan bir şey olduğundan vs bahsediyor. Bende dayanamadım artık atladım ve aramızda şöyle bir diyalog geçti:
(Ben: B Hoca: Ho)
Ho: Elimizdeki kıllarda keratin, başımızdakiler de keratin. Neden elimizdekilerin görünmesi günah değil de başımızdakilerin günah?
B: Hocam söz alabilir miyim?
Ho: Buyur evladım
B: Hocam elimin derisi de epidermis, bacağımın arasındakinin de. Neden ben söz hakkı almak için elimi kaldırıp size gösteriyorum da, bacağımın arasındakini kaldırıp göstermiyorum?"
"hoca yine din konusunda uzmanlığı olmamasına rağmen bu alanda ahkam kesip duruyor. Zaten sinirliyim, sinir katsayımı arttırıyor. Baktım bu seferde başörtüsünün aslında islam'da yeri olmadığını, başörtüsünün gereksiz, saçma sapan bir şey olduğundan vs bahsediyor. Bende dayanamadım artık atladım ve aramızda şöyle bir diyalog geçti:
(Ben: B Hoca: Ho)
Ho: Elimizdeki kıllarda keratin, başımızdakiler de keratin. Neden elimizdekilerin görünmesi günah değil de başımızdakilerin günah?
B: Hocam söz alabilir miyim?
Ho: Buyur evladım
B: Hocam elimin derisi de epidermis, bacağımın arasındakinin de. Neden ben söz hakkı almak için elimi kaldırıp size gösteriyorum da, bacağımın arasındakini kaldırıp göstermiyorum?"
güncel Önemli Başlıklar