bugün

bilgilerini sözlükte paylaşmalı, bu enstrumana ilgisi olan yazar arkadaşlarına yardım etmeleri gereken yazarlardır.
nacizane yeteneğim ve zayıf öğreti gücümle hep destek tam destek olabilirim.
(bkz: kaval çalabilen yazarlar) * *
hırsızdırlar.

vuuu çok mu sağuk oldu ne.*
Bağlama düzeniNiN (La, Sol, Re),
Bozuk düzen-kara düzeniN (Sol, Re, La),
Misket düzeninin (Fa#, Re, La),
Fa müstezat düzeninin (Fa, Re, La),
Abdal düzeninin (La, La, Sol),
Zurna düzeninin (Re, Re, La),
Do müstezat düzeninin (Sol, Do, La) olduğunu bilen, bilmesi gereken yazardır.

ayrıca;

Cura'yı (en küçük boy), Çöğür'ü (kısa kol bağlama), Tanbura'yı (uzun kol bağlama), Divan sazını (büyük boy bağlama), Meydan sazını (en büyük boy bağlama) da gördüğü yerde tanıyan yazardır.
duydugu her sarkıyı türküyü bağlamda çalıp çalamayacağını test eden arada çosup haykonun
şarkılarını çalmaya kalkan insan tipidir bence. Girdiği her ortamda sesiyle yetenegiyle
kendini belli eder. çaldıgı türkülerde ağlayan biri olursa üzülsede aslında bu onu mutlu eder.
xD örnek veriyorum; ben... tam 11 yıldır çalıyorum.
bilgilerini paylaşmaları gereken yazarlardır çaylak sayılabilecek olanlar için. şu sıra " ezelidir deli gönül ezeli" adlı parça ilgimi çekiyor ancak notaları çıkaramadım. mesaj kutumu yeşillendirip bilgi verirlerse makbul geçer.
Bağlama yerine kanun olurmu?
içinde bulunduğum yazar grubu. sorularınız sorunlarınız varsa mesaj atın yardımcı olmaya çalışırım.
Fakir, doğulu, kültürsüz ve köylü yazarlardır.
Ne olduysa gaza gelip 4 aydır kursuna gitmekte olduğum, çalmaya başladıkça daha da hevesli olmamı ve tv lerde sanatçıların arkasında enstrüman çalan insanların önünde saygıyla eğilmemi sağlamıştır.
Fakir , doğulu , kültürsüz bir köylü olarak nacizane çalabiliyorum. Şehire gelince piyano öğrenemedik ne yapalım artık.
Seneye ogrenmeye baslayacagim. Şu yaz bi geçsin önce.
öyle birileri varsa çalıp atsalar buraya keşke. ama özgün müzik tarzında çalsınlar öyle ağır türkülerden değil. peçeteye yazıp istek de yollayabiliyor muyuz?
"Ben" diye cevap vereceğim başlık. Sadece bağlama değil birçok enstrümanla uğraşıyorum. Ama konu bağlama ise bende yeri farklıdır. Her zaman için halk müziğinin yeri bende farklı olmuştur. O yüzden bağlama benim için tutkudur.
iki keklik değilde verin benim sevdiğimi ve oy kız senin elinden türkülerini çalabiliyorum.
bir zamanlar sevgilim hayatın da dahil olduğu liste. tabi bisiklet sürmenin unutulmaması misali bağlama çalmak da unutulmaz ama aramıza koca koca yıllar girdi bir kere. her neyse bağlama çalan yazarlardan şu ilana bir göz atıp yardımcı olmalarını istirham ederim.
http://sorucevap.uludagsozluk.com/ilan/7471/
bağlamam iyidir.
Eğer aramızda varsa şunun cevabını öğrenmek isterim:

Hangi kafayla bu kadar eziklik, avamlık ve kıroluk sembolü olan, nota sistemi bile saçma sapan antik kuntik olan bir enstruman öğrenilebilir, onu öğrenmek için onca zaman çöpe atılabilir ki?

Hiç mi kafanız yada zevkiniz yok aq...
Bağlamaya laf edene bağlamamın sapı girsin.
dahil olduğum grup.

profesyonel olarak davul çalıyorum, rahmetli engin yörükoğlu'nun (moğollar'ın davulcusu) talebesiyim, beste yapmak için orta seviyede gitar çalıyorum, piyano çalıyorum. müzik teorisi bilgim var. 2016 senesi, "dur lan şu bağlamayı da öğreneyim" dedim.

muazzam bir enstruman. bağlamaya b.k atan, türk halk müziğine b.k atan, net maldır, gerizekalıdır. ben böyle derya deniz bir kültür olduğunu bilmeden nasıl yıllarca mal gibi batı müziği ile avunmuşum, kafama s.çayım.

erdal erzincan'ın bağlamalarını yapan saz ustası var kadıköy'de, gittim, hayatımda hiçbir enstrumana kıyıp da vermediğim parayı bastım, çoluğumun çocuğumun rızkından kesip, muazzam bir bağlama yaptırdım. zerre pişman değilim.
Naçizane bağlamaya laf söyleyen bir yazar olarak ne gtüme bağlama sapı girmediği kaldı ne mallığım ne gerizekalılığım.

Siz bağlama çalım anam. Orada kalın...