1. 1.
    kuran ı kerimde baş örtüsü ile ilgili bir emir olmadığını idda eden kişilerdir
    evet böyle bir kesim türemiştir baş örtüsü kuran ı kerimde yoktur o arapların kültürünün bir parçasıdır diyorlar. oysa ki kuran hakkında hiç bir fikirleri yok ne arapça bilirler nede dini bilgileri vardır fakat konu muhalefet olmak ise bilgiye ne gerek var saçmala gitsin bizim ülkemizde. ya her şey bir tarafa da o kadar büyük din alimleri 1400 senedir böyle bir şey bulamamışlar. bu kesim ise dini bilgisi ve arapçası olmadığı halde hemen cevabı veriyor öyle bir ayet yok! buna kim inanır. istanbulun en büyük ilçelerinden birinin müftüsü ile tanışma fırsatım oldu ve ona bu soruyu yonelttiğimde bana gerekli ayet i kerimeyi hemen okudu ve türkçe mealini de söyledi. ama buna rağmen sadece muhalefet olmak için kuran da öyle bir şey yok diyorlar. şimdi ben 1400 senedir gelmiş geçmiş yunuslara, akşemsettinlere büyük islam alimlerine din adamlarına mı inanayım yoksa kıçında lewis pantolon ile kuran bile okuyamayan birine mi inanayım.
    8 -23 ... bado
  2. 2.
    (bkz: iddia)
    3 -1 ... derinlerden gelen su sesi
  3. 3.
    (bkz: cevap veremeyeceği entrye imla yönünden saldırmak)
    2 -8 ... bado
  4. 4.
    kur'an ayetlerinden bi haber olanlardır. ya da ayetleri kendi işlerine geldiği gibi yorumlayan ya da daha kötüsü ortaya proje olarak sürülmüş kimi ilahiyatçılara kanmış zavallılardır.
    2 -10 ... happylover
  5. 5.
    bas ortusu kuran da yoktur, kuran da olan turbandır.

    -ikisi de başa bağlanıyor ne fark var?
    +her atkı, her bıyık, her sakal bir mi?
    -10 ... syme
  6. 6.
    kendi yorumunu yapmıştır. sonuçta hiç kimseyi; bu illa böyle, böyle kabul edeceksin bunu diye zorlayamayız. kur'an da bahsedilen, baş örtünüzü yakanızın üzerine salın cümlesini, araplarda, kadın, erkek herkes tarafından, güneşten korunmak için takılan örtüler olduğunu düşünebilir, ya da tamamen bu cümlenin sonradan eklendiği iddia eder, kur'an değiştirilmiş der. inanmam der, inanacağım ama uygulamayacağım der. sana ne, bana ne?
    haa, ne derse desin, hiç bir yere varmayacak, varsa da kimsenin zerre işine yaramayacak saçma sapan tartışmalar başlatmaktan daha hayırlı bir şey demiştir.
    3 -2 ... regulus
  7. 7.
    örtünmekle ilgili bilgi veren ayetin, yani Nûr Suresi 31. Ayet'in; örtünmeyle ilgili bölümünün arapçası ve çevirisi, araştırdığım kadarıyla şöyle:
    "Vel yadrıbne bihumûrihinne alá juyubihinne" [en doğrusu ki örtülerini göğüsleri (memeleri) üzerine vursunlar]. saatlerimi harcadım araştırıken, saç ötmekle ilgili hiçbir şeye rastlamadım.
    3 ... lesterpolfus
  8. 8.
    "Kuran ayetinde 'başörtüsü' diye bir kelime geçmemektedir. Buna rağmen tüm Kuran tefsirlerinde ve çevirilerinde Kuran ayeti 'başörtüsü' olarak çevrilmiştir. Halbuki ayette geçen 'HIMAR' kelimesi 'Baş örtmek' anlamında değil, sadece 'örtmek' anlamına gelmektedir. Eğer, herhangi bir şey örtülecek ise. O şeyin vurgulanması gerekir. Örneğin masa örtüsü derken, örtmek kelimesinin yanına masa kelimesinin gelmesi gibi, başörtüsü dendiği zaman da 'örtmek' ('hımar') kelimesinin yanına 'baş' ('re's') kelimesinin 'hımarü-re's' şeklinde gelmesi gerekir. Ayetteki 'hımar' ('örtü') kelimesinin yanında geçen ve vurgulayan kelime 'cuyub' kelimesidir ki, 'yaka' veya 'göğüs' anlamına gelir. Çünkü, aynı kelime 'cuyub' bir başka ayette (28:32) Hz. Musa'nın 'göğsüne/koynuna elini soktuğu' şeklinde geçer. Yani, 'cuyub' kelimesi, 'hımar' örtmek kelimesi ile kullanıldığı zaman 'bihumûrihinne ala cuyubihinne' başını örtmek değil, 'göğsünün üzerini örtmek' anlamına gelmektedir. Geleneksel tüm yorumcular, Kur'an ayetini bilimsel bakışla değil de, birbirlerini taklit edip, 'Başörtülerini yakalarının üzerine kadar örtsünler' diyerek 'Felyedribne' fiilini de 'örtsünler' diye tercüme etmişlerdir. Bu geleneksel yorumcular 'DaRaBe' kökünden gelen bu kelimeyi burada, 'Başörtülerini örtsünler' derken, bir başka yerde aynı 'DaRaBe' kelimesini 'Kadınları DÖVÜN' (Bak. 4:34) diye çevirmişlerdir. Özetle, Kuran'ın orijinal ayeti tüm açıklığı ile ortadayken, elverişli bir siyasal kullanım malzemesi olarak, sürekli gündemde tutulan başörtüsü, Kuran'ın değil, geleneklerin, kişisel görüşlerin dinleşmesinden kaynaklanmaktadır."
    edit:alıntıdır. mustafa sağ
    8 ... chuppa
  9. 9.
    nur suresi'nden, 33.ayetinden habersiz olanlardır.özellikle de tefsirinden habersiz olanlardır.

    namaz kılmanın tarifi de yoktur, ama namaz kılınır.sonuç itibariyle, örtünmek gibi bir emir varsa bunun standartlaştırılmasına gerek yok, yani illaki başörtüsü türban v.s denmesine gerek yok..örtünme emri kafi.
    1 -3 ... juliett
  10. 10.
    boşa kürek çeken insanlardır. kuran'da olsa ne olmasa ne, insanlar bunun allah'ın emri olduğuna inanıyorlar mı, bitti o zaman. bakın başka bir örnek vereyim size, kuran'da geçmiyor ama islam'ın birinci şartı gibi algılanıyor ülkemizde;

    (bkz: sünnet)
    -1 ... kamasutra denedim begenmedim