bugün

genelde hristiyanlar ve müslümanlar arasındaki ortak noktaları ifade ederken kullanılan söz.
lakin gerçekliği şaibelidir.
zira biz müslümanların taptıkları tektir, doğmaz ve doğurulmaz* ve yaratıcılığı kimselerle paylaştırılmaz*.
iş bu sebeplerle taptıklarımızın aynı olduğunu söylemek yanlıştır.
''yoksa biz kardeşmiyiz'',''size anne diyebilirmiyim'' gibi türk filmi repliklerini, akla getiren cümle.
(bkz: tanrıyı diğer kullardan kıskanmak)
koskoca bir honk denilebilecek tanım.
müslümanların tanrı'sının
yehowa
ve isa (baba-oğul kutsal ruh)olmasıdır.
bütün insanlara aynı hayatı sunan tek bir tanrı olduğundan doğrudur.
talas savaşında türklerin islamiyeti seçme nedeni olarak lanse edilen düşünsel paralellik.
sizi bilmem ama ben allah a inanıyor, ona tapıyor ve tanrı kelimesini kabul etmiyorum. bunu açıklamaktanda bıktım. allah ın 99 ismi vardır, fakat allah ın 'tanrı' diye bir sıfatı yoktur. islamiyette de geçmez. ikiside aynı şeyse hristiyanlar neden 'allah' kelimesini kullanmıyor? ayrıca tanrı kelimesi 'çoğul' kullanılmaktadır. 'babil tanrıları', 'mitolojik tanrılar' gibi. *

(bkz: allah yerine tanrı kelimesini kullanmak)
allah ve tanrı aynı yüce varlık olduğundan farklılık yaratmayan durum. allah da olarak anılsa, tanrı da olarak anılsa tüm insanlar aynı yüce varlığın kuludur.
(bkz: aynı dünyayı paylaşıyoruz)
(bkz: çobanın tanrısıyla benim tanrım bir olmamalı)
tanrı kelimesinin yaratıcı anlamına geldiğine bakılırsa, her dinle değil ama bazı dinlerin meshepleriyle aynı yaratıcıya tapmak manasına gelir. hristiyanların çoğu üçlemeye inanır doğrudur ama Martin Luther ve Jean Calvin'in öncülüğünde reform hareketlerinden sonra kurulan protestan meshebi tek tanrı ya ve orjinal incile inanır, üçlemeyi reddeder.
hristiyanlar üçlü birliğe inanır. tek tanrı'nın üç görünümü vardır. ve o tek tanrı'nın adı yhvh'dir. * yehova değil.
müslümanlar ise allah'a inanır.
teolojik olarak bakıldığında müslüman ve hristiyanlar aynı tanrı'ya inanmazlar. aslında doğru olmayan bir iddiadır.
kiliseler, camiler, sinagoglar ve havralar aynı yüce varlığa ibadet etmek için yapıldığından doğru önermedir. nasıl anıldığı önemli değildir yaratıcının, önemli olan varolması ve ona ibadet edilmesidir. o tanrı birdir ve eşi benzeri yoktur, tüm insanlık da aynı yüce yaratıcıya inanır.
hristiyanlar üçlü birliğe inanır. doğrudur fakat bu nasıl üçlü bir birliktir söyleyeyim size.

incil ve Kuran arasındaki en büyük farklılıklardan birisi de Tanrı'nın üçlü birliği durumudur. Kuran'da geçen ( O, doğurmamış ve doğmamıştır. Onun hiçbir dengi yoktur.) ayeti ile bazı bağnaz Hıristiyanların isa Tanrının oğludur düşüncesi haklı olarak çelişmektedir. Aslında bu konuda iki kitapta da herhangi bir hata söz konusu değildir çünkü incilde ''isa Mesih Tanrının oğludur'' anlamı ve arkasından gelen Tanrının üçlü birliği durumu Tanrı'nın Özü, Sözü ve Ruhu, başka bir deyişle Baba, Oğul ve Kutsal Ruh olarak adlandırılır. Bu adlar üç Tanrı'yı değil, aynı Tanrı'nın üç bilinçli unsurunu ifade etmektedir fakat günümüzde çarpıtılan birçok şey gibi bu da çarpıtılmıştır ve gene bir kargaşaya, bilinmezliğe sebep olmuştur.
tanrı bahçeli bir ev misalidir. müslümanlar ön bahçede hristiyanlar arka bahçede oynar. ve bizler hep aynı evdeyiz olan bu.
güncel Önemli Başlıklar