bugün
- anın görüntüsü13
- erdal beşikçoğlu'nun işçilerle yemek pr çalışması16
- adama hakaret edip seni dava edicem demek17
- 20 21 nisan 2024 restoran ve kafe boykotu11
- mehmet şimşek'in türk milletine yerel halk demesi21
- ekşi sözlük9
- akpliler olarak fahiş fiyata boykota katılmıyoruz18
- nihavend longa16
- sağlıklı cinsel bir yaşamım var neden konuşuluyor19
- annem baban uğur dündar dedi13
- geçmişte 15 erkekle ilişkiye girmiş kadın20
- araba yıkatmanın 300 tl olması9
- laiklik referandumu8
- sadece sennn17
- başıboş köpek sorunu23
- ismail kartal21
- psikoloğa gitmek mi içki almak mı18
- evlenmek istememek ama yalnızlıktan da sıkılmak22
- yigitzsche17
- icardi190511
- sözlük kızlarının elleri şuan napıyor sorunsalı14
- erdoğan'dan sonraki başkan19
- görümceniz sizi engellese ne yaparsınız14
- çok fazla çirkin erkek olması13
- erdal beşikçioğlu'nun öğle yemeği23
- sexting haram mıdır24
- sophie dee'nin memeleri11
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri11
- kurtlar vadisi pusu rezaleti11
- aleyna tilki nin annesi12
- cengiz ünder'in bıyığı11
- ölmeye karar vermek19
- icardi1905 silik olsun kampanyası14
- motorcu fırlama hafif demir demirkan tarzı yazar15
- 18 nisan 2024 fenerbahçe olympiakos maçı59
- assembly kodu11
- fenerbahçe taraftarı9
- ezgi mola8
- kuva'i milliye ne ise hamas da o dur14
- ali koç8
- fenerbahçe13
- arda güler16
- altıncı filoya karşı namaz kılmak12
- uludağ sözlük discord grubu9
- yazarların en rum özelliği14
- konstantinos tzolakis9
- türkiyede bütün yiyecek fiyatları aşırı fahiştir16
- ups boobss nerelerde ramazan da bitti11
- eybırın manyağı kıskanması14
- kadın ayağı kokusu11
batıyla olan rekabetin sinema endüstrisinde devam ettiğini gösteren hadise.
http://beyazperde.mynet.com/mesaj/233646
http://beyazperde.mynet.com/mesaj/233646
atom bombası elbette büyük bir yıkım oluşturmuştur, elbette insanların kalpleri üzüntü ve keder dolmuştur. ama atom bombası ve onun getirdiği yıkımın, korkunun ve çeşitli maddi-manevi etkinin uzakdoğu sinemasını fazlaca etkilemesi gibi bir durumun söz konusu olduğunu düşünmüyorum. japonlar tarihlerine bağlı diğer uzakdoğu milletleri gibi, ama japon sinemasında atom bombası veya ikinci dünya savaşı meselesini konu alan ya da bunlara değinen filmlerin oranı, kore'nin ayrılmasından ya da çin'in tarihi kahramanlarından daha az bir yer tutar. kanaatimce japon sinemasını asıl besleyen unsur "samuray" kültürüdür. kurosawa ustanın birçok klasik eseri ve diğer değerli sinemacıların filmlerinde asıl rastladığım şey buydu.
tarihin yakınlığı bakımından şu örneği vermeyi uygun görüyorum; kurosawa'nın 1952 filmi ikiru, ustanın genel filmlerinin aksine tarihi değil de filmin çekildiği yıllardaki bir hikayeyi anlatır ama burada savaşla ve bombayla alakalı neredeyse hiç sahne yoktur. haydi daha bağlı bir örnek verelim; 1988 yılının animasyonu hotaru no haka tamamen ikinci dünya savaşı'nı konu alır arka planında. burada da bombanın esamesi pek okunmaz.
sessizlik, hüzün vs. gibi unsurlar kim ki duk sinemasının temel unsurları, ama koreli sanatçının asıl ilham kaynağının da bu olduğunu sanmam. aslında savunulan argüman hakkında birkaç örnek verilse okuyucu da araştırıp kendisini geliştirme, varsa da örnek filmleri izleme imkânı bulur.
öte yandan, doğu her zaman sakin, iradeli, kanaatkar, içindeki yangınları dışarı vurmayan vs. dir. bu olguların sinemalarında da gözükmesi için bombaya pek gerek yok gibi duruyor. ki doğu, acısını veya sevincini pek dışa vurmaz aslında.
batı her zaman daha çok önümüze getirir bunları. ikinci dünya savaşı, vietnam gibi konularda yüzlerce holivud filmi vardır, biliyoruz.
ayrıca bahsi geçen unsurlar tamamen ingmar bergman sinemasında vardır. bergman sinemasındaki asıl karakterler de çoğu zaman münzevi, geçmişinden yarayan taşıyan, sanatçılardır (ya da sanatçı hassasiyetindeki insanlar). oysa ki bergman'ın ülkesi olan isveç'in pek savaşçı bir geçmişi yoktur.
son bir not: atom bombasının bir etkisi yoktur demiyorum, olmaması saçmadır zaten. bahsi geçtiği kadar mühim bir yeri yoktur diyorum.
tarihin yakınlığı bakımından şu örneği vermeyi uygun görüyorum; kurosawa'nın 1952 filmi ikiru, ustanın genel filmlerinin aksine tarihi değil de filmin çekildiği yıllardaki bir hikayeyi anlatır ama burada savaşla ve bombayla alakalı neredeyse hiç sahne yoktur. haydi daha bağlı bir örnek verelim; 1988 yılının animasyonu hotaru no haka tamamen ikinci dünya savaşı'nı konu alır arka planında. burada da bombanın esamesi pek okunmaz.
sessizlik, hüzün vs. gibi unsurlar kim ki duk sinemasının temel unsurları, ama koreli sanatçının asıl ilham kaynağının da bu olduğunu sanmam. aslında savunulan argüman hakkında birkaç örnek verilse okuyucu da araştırıp kendisini geliştirme, varsa da örnek filmleri izleme imkânı bulur.
öte yandan, doğu her zaman sakin, iradeli, kanaatkar, içindeki yangınları dışarı vurmayan vs. dir. bu olguların sinemalarında da gözükmesi için bombaya pek gerek yok gibi duruyor. ki doğu, acısını veya sevincini pek dışa vurmaz aslında.
batı her zaman daha çok önümüze getirir bunları. ikinci dünya savaşı, vietnam gibi konularda yüzlerce holivud filmi vardır, biliyoruz.
ayrıca bahsi geçen unsurlar tamamen ingmar bergman sinemasında vardır. bergman sinemasındaki asıl karakterler de çoğu zaman münzevi, geçmişinden yarayan taşıyan, sanatçılardır (ya da sanatçı hassasiyetindeki insanlar). oysa ki bergman'ın ülkesi olan isveç'in pek savaşçı bir geçmişi yoktur.
son bir not: atom bombasının bir etkisi yoktur demiyorum, olmaması saçmadır zaten. bahsi geçtiği kadar mühim bir yeri yoktur diyorum.
güncel Önemli Başlıklar