1. 1.
    atesten yaratilmis seytanin ateste yanacak olmasi komedisidir. atesin ateste yanmasi gibi bir kavramdir. "hadi bizi atesle tehdit ediyorsun, bari onu da suyla,oksijensizlikle, buzla tehdit et yuce tanrim" seklindeki gulumsemeye de ayrica sebep olur.

    (bkz: buzun buzda donmasi)
    6 -13 ... mental half life
  2. 2.
    seytanın da farkında olduğu içindir ki tanrı'ya karşı binbir çeşit artizlik yapmasına yol açan komedidir.
    9 -2 ... malafatov
  3. 3.
    çamurdan yaratılıp kerpiçten yapılmış kiremitin kafayı yarması gibi komiktir.

    kiremit bana etki etmez diyen gelsin.
    9 -3 ... der meister
  4. 4.
    insan insanı sker mi? sorusunun cevabıyla ortadan kalkan komedidir.

    nazan öncel'den geliyor:

    şeytanlar da yanar, hem de nasıl yanar...
    4 -3 ... saipsiz
  5. 5.
    bin derece sogukta, bin bir dereceye magruz kalsaniz usur musun ey uuser? adam isi biliyor, zaten s*kinde degil yanmak. artist, ortam yapiyor cehennem icin.*

    zorunlu edit-
    musun soru eki ayrildi.
    ... bir bucuk iskender yaninda light kola
  6. 6.
    (bkz: dostum sen ateş görmemişsin)

    şeytanı kim siker?

    alayımız yanacağız lan, allahım sana geliyorum.

    ışığı gören adam gaipten bildirdi, söz sende zall...
    2 ... saipsiz
  7. 7.
    seytan ateste ancak banyo yapıp keselenir. demek ceza verilicek süsüyle ödülledirilicek haa. vay vay vay.

    (bkz: seytan tanrı antlasması)
    2 -2 ... mürekkep
  8. 8.
    mevlayana soru şeklinde yöneltildiğinde yanında duran çamurdan yapılmış testiyi soruyu soran adamın kafasına vurup sordu, "acıdı mı?" adam "evet" dedi. mevlana sen de topraktan yapıldın bu testi de diye cevap verdi.
    3 ... fosforlu devriye
  9. 9.
    topraktan yaratılmış insanın bataklıkta ölebiliyor olması ne denli mizahi nüveler içeriyorsa bu çıkarım da o denli komedyadır. varın siz düşünün...
    2 ... yeni pijama kokusu
  10. 10.
    "topraktan yaratılan insan"la başlayan çürütmelerin gereksiz olduğu hede. bir deist rahatlıkla diyebilir ki "tanrı beni ilk maddeden yani kendisinin maddeye dönüşmüş ilk halinden yaptı. bu madde ne toprak ne su." yani kısacası "topraktan yaratılmış insanın toprak olması", "topraktan yaratılan insanın kafasını topraktan yapılmış saksıyla yarmak" çürütmeleri geçersiz olacaktır. çünkü burada islam'ın dışından bir bireyle konuşulmaktadır. yani bu birey zaten insanın topraktan yaratılmadığını düşünmüştür.

    buna 2 açıklama getirilebilir.

    akılcı açıklama: bir şey ateşten yaratılabilir. ancak birebir ateş kimliğini koruduğu anlamına gelmez. şeytan saf ve sadece ateşten yaratılmıştır demez. ateşten yaratılırken içerisinde başka şeyler de bulunması demek onu saf ateşten olmaktan uzaklaştırır. yani diyebiliriz ki tişörte çamur bulaşır. bu çamur saf suyla temizlenir. çamurun yaratılışında su ve toprak vardır. ancak su toprağı temizlemiştir. yani şeytan sadece ateşten değil başka maddelerden de eklenerek yaratıldıysa gayet de ateşte yakılabilir.

    dogmatik açıklama: tanrı kadir-i mutlaktır. her şeyi yapabilir. onun bir şeyi yapıp yapamayacağı sorgulanamaz. sorgu sonucunda varılan cevap eğer tanrınınkinden farklıysa yanlıştır.
    1 -1 ... bir dakikanizi alacagim canim