bugün

mus'lerin dini mus'lere ate'lerin dini ate'lere oldugu icin kimseyi alakadar etmeyen durumdur.
-ben tevratı okudum sonra eat oldum.
-ben kuranı okudum sonra ate oldum.
-ben de incili okudum sonra eaten oldum.
kur-an'ı kerim'de, denilmez mi ki, "siz başkalarının dinine küfür etmeyin, ki o sizin dininize küfür etmesin?" **. he, yani sen mi okumamışsın, yoksa "ate" ler mi? *
(bkz: ate ne ulan)
lekum dinikum veliye din
çok normaldir. satır satır okumuştur, bakmıştır 'onu yap', 'bunu yap' adama zor geldi tabii, bir de 'gözümle görmediğime inanmam' dediyse baksın dalgasına.

ne diyelim herkes inancından özgürdür. ebu cehil de kuran sesini duymuş ama iman etmemiştir.
doğrudur ve doğaldır.

ayrıca eğer arap değilseniz yada arapça bilmiyorsanız anlamanız da oldukça zordur. zira daha en başında 'siz daha iyi anlayın diye kuranı arapça indirdik' yazar!
1-kendi tasarrufudur
2-inşaallah sadece arapçasını okuyup anlamadım dememiştir:))
3-ayrıca okumak için okuduğunu düşünürüm yani bende şuan ingilizce bi kitabı elime alsam okurum fakat dilim çok yeterli olmadığı için anlayamam fakat yanıma bi sözlük,deyimler kitabı vs. veya bilgisi yeterli birisinden yardım aldıgımda rahatça kavrarım. şimdi kuran ı okuyan bi kişi mesela hz.yusuf kıssasını okudugu zaman dogal olarak çok bi anlam veremez ama hz.yusufun hikayesini bilse onun sabrını,iffetini,tevekkülünü,rabbine güvenişini...işte bunları bilmeden en azından şunları anlamaz sonra yusuf suresi onun için yusuf as ın hikayesini anlaşılmaz şekilde bölük pörçük anlatılması olarak kalacak:

YUSUF SURESi
Sure Hakkında Bilgi
Hz. Yusuf'un kıssası detaylı olarak anlatıldığı için sure bu adı almıştır. Yusuf isminin kökü ibranice "Yosef"dir. ibranicede bu isim "Allah artırsın" anlamına gelmektedir. Yusuf suresi, 111 ayettir. 1, 2 ve 3. ayetler Medine'de, diğerleri Mekke'de, Hud suresinden sonra inmiştir. Baştan sona bir kıssayı anlatan tek suredir. Mushaftaki resmi sırası itibarıyla 12., iniş sırasına göre ise 53. suredir. Surenin iniş nedeniyle ilgili farklı rivayetler vardır. Bir rivayete göre, Yahudi bilginlerinin israiloğullarının Mısır'a girme nedeniyle ilgili sorusu üzerine bu sure inmiştir.

Surenin temel konuları:

-Bu surede, Hz. Yusuf'un ibret dolu hikâyesi ayrıntılı olarak anlatılmakta ve ayrıca birtakım mesajlar verilmektedir.

Surenin temel mesajları:

-Kur'an-ı Kerim'de anlatılan kıssalardan ibret alınmalıdır.

Bazı rüyalar haber niteliği taşır. Görülen rüyalar herkese anlatılmamalıdır.

-Ehil olan kişiler rüya yorumlayabilir.
-Çocuklara karşı sevgide ölçülü olunmalı, çocuklar arasında ayrım yapılmamalıdır. Kıssada
belirtildiği gibi çocuklar arasında ayrım yapmak kıskançlığa yol açabilir.
-Yüce Allah, sâlih kullarını kötülüklerden korur.
-Zorluklar karşısında kişi sabretmeli ve metanetini yitirmemelidir.
-iyiliğe karşı ihanet etmek zalimliktir.
-Hüküm vermede ve şahitlikte kişi adil olmalıdır.
-Kişi, insanlar arasında güvenirliğini korumalıdır.
-Başkalarının kusurları açığa vurulmamalıdır.
-Zulme uğrama korkusuyla kişi hak yoldan ayrılmamalıdır. Allah, haksız yere zulme uğrayanları kurtarır ve ödüllendirir.
-Allah'tan başkasından yardım bekleyenler hüsrana uğrarlar.
-Toplumun batıl inançlarına, batıl gelenek ve göreneklerine uymaktan kaçınılmalıdır.
-Haksızlıklar karşısında kişi yılmamalı ve hakkını aramalıdır.
-Kişi kusurlarını gizlememeli, itiraf edip af dilemelidir.
-Kusurlarını itiraf edip af dileyenlere karşı af yolu tercih edilmelidir.
-Suçsuz kimselere iftira atmak büyük bir zulümdür.
-Nefsin kötü arzularına uymaktan kaçınılmalıdır.
-idarecilik görevi ehil ve dürüst olanlara verilmelidir.
-Kişi, makamı ne olursa olsun, Hz. Yusuf'un yaptığı gibi anne ve babasına gereken ilgi ve saygıyı göstermelidir.
-insan, sahip olduğu üstünlükler karşısında şımarmamalı ve kendisine verilen nimetler için Hz. -Yusuf gibi şükretmeli ve onun şu duasını yapmalıdır: "Rabbim, Sen bana mülkten (bir pay ve onu yönetme imkanını) verdin, sözlerin yorumundan (bir bilgi) öğrettin. Göklerin ve yerin -Yaratıcısı, dünyada ve ahirette benim velim Sensin. Müslüman olarak benim hayatıma son ver ve beni salihlerin arasına kat."
-Geçmiş toplumların ve insanların hayat hikayelerinden ders alınmalıdır.
-Kişi, hakkı tebliğ görevini her nerede olursa olsun yerine getirmelidir.

kaynak; hasenat3

vesselam...
(bkz: atesözü)
(bkz: atelere gelesin)
(bkz: ateler kovalasın)

bkz:ateiste ate, diyen diller, yazan parmaklar kopsun!
okuyupta etkilenmemek mümkün degildir, okuyan da bi durum oldugu aşikardır, ya okudugu yalandır, ya da başka bir şey ama etkilenmemek mümkün degildir bu kesin.
olabilen ve olması kimseyi alakadar etmeyen bir durumdur.
Normalde müslümanlara bakıp olmaları gerekirdi.