bugün
- karınıza range rover alır mısınız22
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi8
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı9
- kent lokantası niye bedava değil demek16
- anın görüntüsü16
- demet akalın'ın zeka seviyesi12
- ilk buluşmada çorumlu olduğunu ağzından kaçırmak8
- evlilik12
- chp'li o tekin'in öcalan'ın fotosu ile pozu37
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır15
- icardi190518
- ali erbaş18
- türkiye işçi partisi11
- çin halk cumhuriyeti8
- ellerim bos gonlum hos9
- arda güler10
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı18
- ruh okuzu9
- 31 mart 2024 cumhuriyet halk partisinin zaferi8
- sözlük kızlarının don renkleri14
- aynı dizileri tekrar tekrar izlemek8
- icardi1905 silik olsun kampanyası16
- karımın çok mutlu olacağı gerçeği14
- xdearm9
- boşuna yaşıyorum hissi16
- patiswiss21
- kadınların boşanmış erkeğe bakışı9
- merfulu8
- sözlük kızlarının ayakkabıları18
- 23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı15
- bir kadında ilk baktığınız yer neresi28
- ups boobss nerelerde ramazan da bitti8
- akrep burcu8
- siklememenin getirdiği huzur12
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler16
- türk kızlarının beğenmediği erkek tipi16
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi9
- futbolcu ismiyle nick almak11
- escort fiyatlarının güncellenmesi8
- eloande'ye koca buluyoruz kampanyası10
- evlenmezsek yaşlanınca ne yapacağız sorunsalı8
- her yaptığı yemeği paylaşan kızın amacı10
- murat kurum kurudu gitti8
- haçta iken sevgili ile sevişmek günah mıdır11
- yunanistan bizden çalsa rahatsız olmayacağınız şey11
- akp seçmeni16
- online olup entry girmeyen yazarlar9
- bebek kokusu10
- fenerbahçe'nin bu sene de şampiyon olamaması23
- bülent uygun15
bir ateist şöyle anlatıyor:
'küçükken bahçemizde bir ağaç vardı, ben o ağacın dibine işerdim sabah akşam.
babaannem bana: 'oğlum çarpılırsın' derdi sürekli.
ben de inadına işerdim, baktım birşey olduğu yok, ateist oldum'
babaanne haklı çıkmış aslında, imansız olmuş. bundan fazla nasıl çarpılabilir bir insan.
'küçükken bahçemizde bir ağaç vardı, ben o ağacın dibine işerdim sabah akşam.
babaannem bana: 'oğlum çarpılırsın' derdi sürekli.
ben de inadına işerdim, baktım birşey olduğu yok, ateist oldum'
babaanne haklı çıkmış aslında, imansız olmuş. bundan fazla nasıl çarpılabilir bir insan.
bi nedeni olması gerek midir sorunsalıdır.
inandıktan sonra belli sınırlamalar altında yaşamak zor gelir.
ateizmin temellendrilmesinde 2 temel inanmama kuramı vardır.
bunlardan biri kötülük sorunu nedenidir. madem tanrı, mükemmel, iyi, bağışlayıcı vb özelliklere sahip. peki neden dünya da savaşlar, kıtlık, cinayet, tecavüz, yoksulluk vb kötüler var, Tanrı neden evrendeki acı, kötülük ve yetersizlikleri yaratmıştır?" sorusuna dayanır.
bir diğeri ise Nietzsche ve Sartre'ın söylemleri ile gelişen ahlaki gerekçeler kanıtıdır.Tanrı'nın varlığını kabul etmek insan özgürlüğünü reddetmektir. Sartre'a göre insanın özgürlüğünün yolu Tanrı'nın yokluğundan geçer.çünkü Tanrı'nın varlığı insanın özgür olarak kendi değerlerini yaratmasını engeller.
bunlardan biri kötülük sorunu nedenidir. madem tanrı, mükemmel, iyi, bağışlayıcı vb özelliklere sahip. peki neden dünya da savaşlar, kıtlık, cinayet, tecavüz, yoksulluk vb kötüler var, Tanrı neden evrendeki acı, kötülük ve yetersizlikleri yaratmıştır?" sorusuna dayanır.
bir diğeri ise Nietzsche ve Sartre'ın söylemleri ile gelişen ahlaki gerekçeler kanıtıdır.Tanrı'nın varlığını kabul etmek insan özgürlüğünü reddetmektir. Sartre'a göre insanın özgürlüğünün yolu Tanrı'nın yokluğundan geçer.çünkü Tanrı'nın varlığı insanın özgür olarak kendi değerlerini yaratmasını engeller.
(türk ateistler için) arap ülkelerine bakmak yeterlidir.
düşünebilmeyi becerebilmeleri.
konseptin cevaplanamayan sorular, mucize hikayeleri ve dayanaksız iddialardan oluşması nedeniyle mantıksız gelmesidir.
nedeni olmasi gerekmez yargilamamak gerekir.
dinlerdeki sevap sayılan bazı zorunlulukların saçma gelmesi olabilir.
Yalnızca kendilerini ilgilendiren nedenlerdir, kaldı ki çoğu inananların inanma nedenlerinden daha tutarlıdır.
Kardeşim zamanında yapmış, yapsın yine bir mucize inanalım. Bu kadar kasmaya gerek yok. Hayır o zaman insanlar görmüş ben şu an görmüyorum, onlar gördükleri için inandı gitsin cennete, ben görmediğim için inanmadım gidiyim cehenneme. Burada tam bir adaletten söz edebilir miyiz.
afrika'daki aç çocuklar olabilir mesela, savaşlar, adaletsiz bir dünya, kapitalist düzen...
haksız da sayılmazlar sanki.
not: ateist değilim.
haksız da sayılmazlar sanki.
not: ateist değilim.
pelin batu'ya göre mantıklı insan olmalarıdır. bana da çok yanlış gelmiyor.
dünyanın kutsal kitaplarda yazanlar gibi bir sebepten yaratıldığına,insanların ve diğer tüm canlıların tanrıya kulluk etmek için var olduğuna, ne zaman öleceklerinin belli olmadığı bir hayatta kimin neyin yazdığı belli olmayan bir kitabı takip etmenin saçma olduğunu düşünmeleridir. cümle devrik oldu ama anlayan anlar. ben ateist değilim ama sebep budur.
Kalbleri var, ama anlamazlar, gözleri var, ama görmezler, kulakları var, ama işitmezler. işte bunlar hayvan gibidir, hatta daha da aşağıdır.
görmedikleri bir şeye inanmak istememeleri, bu nedenlerden biri olabilir.
Allah, onların kalplerini ve kulaklarını mühürlemiştir; gözlerinin üzerinde perdeler vardır. Büyük azab onlar içindir.
Ben demiyorum: bakara suresi 7. ayet.
Ben demiyorum: bakara suresi 7. ayet.
facebookta populer olmak icin ateist olan ergenleri vardir. bayram sabahlari babalariyla camiye giderler.
allahın zor durumlarda yanlız bırakması olabilir.
--spoiler--
Onyedinci yüzyıl fransız matematikçisi ve filozofu Blaise Pascal tanrıya inanmaya veya inanmamaya karar vermenin temelde bahse tutuşmak olduğunu öne sürmüştü. Tanrının varlığına inanmayı seçmemiz ve herşey bittiğinde tanrının olmadığının ortaya çıkması büyük bir sorun değildir. Eh, tabii yedi ölümcül günahı şöyle doyasıya yaşayamadan gitmiş oluruz ama bu diğer seçenekle karşılaştırıldığında önemsizdir. Öte yandan tanrı yoktur der ve sonunda kendisiyle karşılaşırsak hapı yuttuk, yani ebedi saadeti kaçırdık demektir. Bu nedenle, der Pascal, tanrı varmış gibi yaşamak stratejilerin en iyisidir. Bu tavır akademik çevrelerde Pascal'ın Bahsi adıyla bilinir. Biz sıradan insanlarsa buna kısaca neme lazım deriz.
--spoiler--
Onyedinci yüzyıl fransız matematikçisi ve filozofu Blaise Pascal tanrıya inanmaya veya inanmamaya karar vermenin temelde bahse tutuşmak olduğunu öne sürmüştü. Tanrının varlığına inanmayı seçmemiz ve herşey bittiğinde tanrının olmadığının ortaya çıkması büyük bir sorun değildir. Eh, tabii yedi ölümcül günahı şöyle doyasıya yaşayamadan gitmiş oluruz ama bu diğer seçenekle karşılaştırıldığında önemsizdir. Öte yandan tanrı yoktur der ve sonunda kendisiyle karşılaşırsak hapı yuttuk, yani ebedi saadeti kaçırdık demektir. Bu nedenle, der Pascal, tanrı varmış gibi yaşamak stratejilerin en iyisidir. Bu tavır akademik çevrelerde Pascal'ın Bahsi adıyla bilinir. Biz sıradan insanlarsa buna kısaca neme lazım deriz.
--spoiler--
kimseyi ilgilendirmemesi gereken sebeplerdir. ama bir ateist gelip herhangi bir dine hakaret ediyosa kendisinin ağzına sıçma hakkını elimizde bulundurduğunu kavraması gerekir.
bir tanrıya dayalı hayatı benimsememeleri.
tartışılamaz bir durumdur. seçmiştir, olmuş ve bitmiştir. * zira "cahillerle ne zaman tartışsam, kaybederim".
güncel Önemli Başlıklar