bugün

herhangi bir yaratıcıya inanmadığı halde inananları ve inançlarını eleştirme durumudur. sözlükte bunu yapanlar yeterince mevcuttur.
gayet doğal bir şeydir. zira kişi zaten dini inançları eleştirerek ateist olmaya karar verir.
(bkz: sen bir git elini yuzunu yika gel)
maça gidip durduk yere hakeme, karşı takıma, karşı takım taraftarına yeri gelirse kendi takımına kufreden insanlarla aynı psikolojide sozluge girerler. burası stadyum degil.
iki türlüsü olan eylemdir. tahmin edeceğiniz gibi birisi oldukça anlamsız, diğeri de oldukça anlamlıdır.

örneğin bir ateistin çıkıp "ya islam'da şöyle bir şey var. çok manasız, bu değiştirilmeli" demesi anlamsız bir tavırdır. dinler ritüeller üzerine kurulu ve doğası gereği dogmalara dayanan sosyolojik vakalardır. bu durumda "şu şöyle olmalı" gibi normatif değerlendirmeler anlamsız olur.

diğer yandan insanların ateizme ulaştıkları süreç dinleri sorgulama ve mantıksız bulma edimlerinin sonucudur. ateistler bu mantık yürütme ve anlamlı bir sonuca ulaşma kritiğini yaparlar ve sonucunda dinin sosyolojik bir ürün olduğunun ayırdına varırlar. bu çerçevede diyalektik maddeci algılayışla dindeki açık noktaların ayırdına varırlar. bu süreç eleştirel bir süreçtir ve gereklidir. ateistler bu süreçte ürettikleri argümanları sosyal alanda paylaşabilir ve insanların kafasında şüphe doğmasına neden olabilirler, ama temel motif hiçbir zaman daha çok insan ateist olsun değildir, ya da böyle yapan varsa olmamalıdır. çünkü durum bu hale gelirse ateizm de dogmalaştırılıp dinsel bir hüvviyet kazanır, kısacası dinleşir.
(bkz: ateizmin de dinleşmeye başlaması)
(bkz: max 50 yıl)
yazar olmadığın halde sıkıcı bir kitabı ve ya yazarı, şarkıcı olmadığın halde bir şarkıyı ve ya şarkıcıyı eleştirmek gibidir. bizim ateistleri eleştirmemiz gibidir. adam zaten eleştirdiği için ateist olmuş. ateist olup dini eleştirmiyor ki.
objektiflik bakımından yerinde olanıdır. zira a dinindeki b dinindekini eleştirirse duygusal davranmış olur genelde.
'inanç derken ?' sorusunu soran kişilerdir bu eleştirenler.
her normal ateistin yaptığı eleştiridir. eleştirecek tabi. eleştirmese dine inanırdı. inanmadığı şeyin eleştirisini yapmak kadar doğal olan nedir ki?

(bkz: ne içtiysen aynısından istiyorum)
Çevresinde gözlemlediği küçücük çocukların dahi teolojik saçmalıklarla beyinlerinin yıkanması gerçeğine karşı ve bundan daha beteri olarak yetişkin insanlar arasında din temelli savaş ve terör eylemlerinin masum ya da suçlu ayırmaksızın sebeb olduğu katliama tepkisini gösteren ve insanların hala akıllarını terk etmediklerine duyduğu inaçtan kaynaklanan eylemdir.
*Aaaa bak inanç dedi, bu da gizli gizli inanıyor aslında ama söyleyemiyor.* Aslında ateistlerden çok agnostik diye tabir edilen insanların daha yoğun uğraşılar verdiği bir faaliyettir.
ateist olduğu halde dini inançları benimsemek dururken yapılacak iş değildir. galatasaylı' nın fenerbahçe' yi eleştirmesi kadar komiktir.

(bkz: müslüman ateist)
saygı çok önemlidir. kimse kimsenin dini inancına laf edemez. inanmadığı bir dine de müdahale edemez.
edit: saygı tek taraflı olmaz her iki tarafta birbirine saygı göstermelidir.
yanlış olduğunu düşündüğüm önerme. belki de, dini inançları eleştirdiği için ateist olmuştur.
ateistlerinde dini inançları eleştirmesi cehalettir, müslümanlarında ateistlerin inancını eleştirmesi cehalettir.
inanmadığı şeyi eleştirmesi saçmadır. ki eleştirmekte maksat inananların kalbine zan düşürmektir.
ateist olmadığı halde ateistlere zikip zokmak .
ateistin genelde yaptığı eylemdir. sebebi eşşeğin zikinden dolayıdır.
(bkz: yaşadığı halde nefes almak)

edit: (bkz: oksimoron)
dini inançları eleştirmesi normaldir, zaten eleştirdiği için, bir şeyleri eksik gördüğü için, ateist olmuştur.
cehennem de yanmadan önce, midesi bulanıp alttan üstten kusmuğudur. sifonu çekmeyi unutmuşlar hepsi bu!