bugün
- 2024 yerel seçimleri15
- hazreti meryem olduğunu iddia eden kadın35
- en iyi çikolatalı gofret markası9
- kendisini otorite sanan yazarlar9
- icardi190540
- ideal erkek fiziği anketi33
- iftara davet edilecek sözlük yazarları21
- emekliler ek iş yapsınlar diyen mhp'li vekil23
- kastamonu da kafasına ampul takıran akp'li genç15
- dinsiz olmakla övünen yavşak13
- manyak olmaya karar verdim21
- bir sözlük kızını sahiplenmek15
- kadınlar beni neden hep reddediyor14
- laftan anlamaz sözlük yazarları8
- kuresel ikinma'nın artık eskisi kadar yazmaması9
- et fiyatlarının insanları çıldırtmıyor oluşu8
- karabük11
- akp'ye oy vermeyen emekli şerefsizdir23
- pompanın en cok döndüğü 5 üniversite10
- osideusu kıskanan yazarlar10
- turgut altınok13
- ideal kadın vücudu anketi16
- yazarların 2010lu yıllarda en sevdiği 3 yıl18
- imamoğlu'nun kirli rant ağı deşifre oldu9
- hollanda da ineğe hallenen gurbetçi12
- anın görüntüsü8
- 26 mart 2024 cübbeli ahmet'in kalp krizi geçirmesi20
- rockefeller ailesi vs rothschild ailesi12
- akape seçmeni8
- mental bozuluğu olan yazarlar sıralı tam liste21
- bir sözlük erkeğini öpmek10
- pazarda yerden sebze toplayan emekli15
- tuborg10
- sahurdayız uludağ sözlük14
- her sabah güler yüzle uyanan insan16
- kafanın içindeki sürekli konuşan ses16
- tedavisi bulunamayan hastalıklar15
- dondurmalı irmik helvası9
- belediye başkan adayıyla tokalaşmak10
- tarafıma az önce gelen moral bozucu mesaj8
- evlenirseniz çocuk yapar mısınız9
- güzel bir kıza iltifat etmek17
- oyumuzu neye göre veriyoruz14
- taliban dış işleri bakanlığı ofisi fotoğrafı11
- türkiye de lise öğrencilerinin durumu16
- murat kurum19
- zenci bir kız evinize gelse naparsınız18
- fenerbahçeye verilen hissiyatımsı penaltı15
- karabük üniversitesi11
- en ilginç kadın isimleri12
ne zaman onlara: allahın indirdiklerine uyun denilse, onlar: hayır, biz, atalarımızı üzerinde bulduğumuz şeye (geleneğe) uyarız derler. (peki) ya atalarının aklı bir şeye ermez ve doğru yolu da bulamamış idiyseler? (bakara suresi, 170)
onlara: allahın indirdiğine ve elçiye gelin denildiğinde, atalarımızı üzerinde bulduğumuz şey bize yeter derler. (peki,) ya ataları bir şey bilmiyor ve hidayete ermiyor idilerse? (maide suresi, 104)
onlar, çirkin bir hayasızlık işlediklerinde: biz atalarımızı bunun üzerinde bulduk. allah bunu bize emretti derler. de ki: şüphesiz allah, çirkin hayasızlıkları emretmez. bilmediğiniz bir şeyi allaha karşı mı söylüyorsunuz? (araf suresi, 28)
dediler ki: sen bize yalnızca allaha kulluk etmemiz ve atalarımızın tapmakta olduklarınızı bırakmamız için mi geldin? eğer gerçekten doğru isen, bize vadettiğin şeyi getir, bakalım. (araf suresi, 70)
onlar: siz ikiniz, bizi atalarımızı üzerinde bulduğumuz (yol)dan çevirmek ve yeryüzünde büyüklük sizin olsun diye mi bize geldiniz? biz, sizin ikinize inanacak değiliz dediler. (yunus suresi, 78)
dediler ki: ey salih, bundan önce sen içimizde kendisinden (iyilikler ve yararlılıklar) umulan biriydin. atalarımızın taptığı şeylere tapmaktan sen bizi engelleyecek misin? doğrusu biz, senin bizi davet ettiğin şeyden kuşku verici bir tereddüt içindeyiz. (hud suresi, 62)
dediler ki: ey şuayb, atalarımızın taptığı şeyleri bırakmamızı ya da mallarımız konusunda dilediğimiz gibi davranmaktan vazgeçmemizi senin namazın mı emrediyor? çünkü sen, gerçekte yumuşak huylu, aklı başında (reşid bir adam)sın. (hud suresi, 87)
biz atalarımızı bunlara tapıyor bulduk dediler. (enbiya suresi, 53)
dedi ki: andolsun, siz ve atalarınız apaçık bir sapıklık içindesiniz. (enbiya suresi, 54)
hayır dediler. biz atalarımızı böyle yaparlarken bulduk. (şuara suresi, 74)
musa, onlara apaçık olan ayetlerimizle geldiği zaman: bu, düzüp uydurulmuş bir büyüden başkası değildir. biz geçmiş atalarımızdan bunu işitmedik dediler. (kasas suresi, 36)
onlara; allahın indirdiklerine uyun denildiğinde, derler ki; hayır, biz atalarımızı üzerinde bulduğumuz şeye uyarız. şayet şeytan, onları çılgınca yanan ateşin azabına çağırmışsa da mı (buna uyacaklar)? (lokman suresi, 21)
kaynak: http://www.saitcamlica.com
onlara: allahın indirdiğine ve elçiye gelin denildiğinde, atalarımızı üzerinde bulduğumuz şey bize yeter derler. (peki,) ya ataları bir şey bilmiyor ve hidayete ermiyor idilerse? (maide suresi, 104)
onlar, çirkin bir hayasızlık işlediklerinde: biz atalarımızı bunun üzerinde bulduk. allah bunu bize emretti derler. de ki: şüphesiz allah, çirkin hayasızlıkları emretmez. bilmediğiniz bir şeyi allaha karşı mı söylüyorsunuz? (araf suresi, 28)
dediler ki: sen bize yalnızca allaha kulluk etmemiz ve atalarımızın tapmakta olduklarınızı bırakmamız için mi geldin? eğer gerçekten doğru isen, bize vadettiğin şeyi getir, bakalım. (araf suresi, 70)
onlar: siz ikiniz, bizi atalarımızı üzerinde bulduğumuz (yol)dan çevirmek ve yeryüzünde büyüklük sizin olsun diye mi bize geldiniz? biz, sizin ikinize inanacak değiliz dediler. (yunus suresi, 78)
dediler ki: ey salih, bundan önce sen içimizde kendisinden (iyilikler ve yararlılıklar) umulan biriydin. atalarımızın taptığı şeylere tapmaktan sen bizi engelleyecek misin? doğrusu biz, senin bizi davet ettiğin şeyden kuşku verici bir tereddüt içindeyiz. (hud suresi, 62)
dediler ki: ey şuayb, atalarımızın taptığı şeyleri bırakmamızı ya da mallarımız konusunda dilediğimiz gibi davranmaktan vazgeçmemizi senin namazın mı emrediyor? çünkü sen, gerçekte yumuşak huylu, aklı başında (reşid bir adam)sın. (hud suresi, 87)
biz atalarımızı bunlara tapıyor bulduk dediler. (enbiya suresi, 53)
dedi ki: andolsun, siz ve atalarınız apaçık bir sapıklık içindesiniz. (enbiya suresi, 54)
hayır dediler. biz atalarımızı böyle yaparlarken bulduk. (şuara suresi, 74)
musa, onlara apaçık olan ayetlerimizle geldiği zaman: bu, düzüp uydurulmuş bir büyüden başkası değildir. biz geçmiş atalarımızdan bunu işitmedik dediler. (kasas suresi, 36)
onlara; allahın indirdiklerine uyun denildiğinde, derler ki; hayır, biz atalarımızı üzerinde bulduğumuz şeye uyarız. şayet şeytan, onları çılgınca yanan ateşin azabına çağırmışsa da mı (buna uyacaklar)? (lokman suresi, 21)
kaynak: http://www.saitcamlica.com
başlık ve giri ne diyorsa doğrudur. zira entryde garip ifadeler görünce okumaya tırstım.süpaneke dinimiz amin deyip uzuyorum.
(bkz: gök tengri)
islamın karşısındaki büyük sıkıntılardan olan kült.
(bkz: ihsan eliaçık) atalar dini adlı makalesinden;
http://altunsu.wordpress....talar-dini-ihsan-eliacik/
--spoiler--
ama orada kastedilen müşriklerin ataları, bunun bizimle ne alakası var? diyorsanız kuranı hayatın ve çağın dışına yine itiyorsunuz demektir.
kuran geçmiş atalar (abâinel-evvelîn) derken sadece o günkü muhatapların atalarını mı kastediyor? eğer sadece ibrahimin, musanın, isanın veya muhammedin (s.a.v) atalarının kastedildiği sanılıyorsa yaşayan kuran diye boşuna çırpınıyoruz demektir.
onlar öleli binlerce yıl oldu.
ve şu an kuranı okuyan biziz.
şu an yaşayan muhataplar biz olduğumuza göre oradaki atalar da artık bizim atalarımız.
çünkü atalar kültü yaşıyor ve onları mutlak doğruluk ölçütü olarak kabul edenler hala var.
ali şeriatinin tabiri ile atalar dini insanın dört zindanından birisi olmaya hala devam ediyor.
bugün hala, ibrahimin, musanın, isanın veya muhammedin (s.a.v) söylediğinin onda birini söyleyin, yaptığının birazcığını yapmaya kalkın aynı gerekçe ile mahkum edildiğinizi göreceksiniz; biz atalarımızdan böyle bir şey görmedik
ve bunlar kıyamete kadar da bitecek gibi görünmüyor.
onlar bitmiyorsa ya atalarınız bilmiyorsa (maide; 5/104) sorusu da bitmeyecek, kıyamete kadar sorulmaya devam edecek demektir. çünkü kuranın soruları indiği yedinci yüzyıl dil, tarih ve coğrafya evrenine gömülüp gitmiş değildir.
dikkat edilirse kuran bu tür sorularla konudan ziyade konuya itiraz gerekçesini sorguluyor. istiyor ki yetişkin insan kendisi düşünsün, kendi kararını kendisi versin. kendi ayakları üzerinde dursun, özgür olsun. kuran yaşayan ölüler değil; özgür ve diri muhataplar görmek istiyor.
sanki şöyle demek istiyor:
kendi aklınızı ve vicdanınızı kullansanıza? atalarımızdan böyle bir şey duymadık ne demek? ya onlar bilmiyorsa? ya onlar yanılmışsa? sizi onlar mı kurtaracak?
cemaleddin efganinin hiçbir peygamber yoktur ki getirdiği din kendisinden sonra ters yüz edilmemiş olsun sözüne ek olarak hiçbir peygamber yoktur ki atalara, törelere ve geleneklere karşı gelmekle suçlanmamış olsun dersek hiç de yanlış bir şey söylemiş söylemiş olmayız.
şu halde peygamberler döneminde dindeki yeniliklere, peygamberlerden sonraki dönemlerde de dinî düşüncedeki yeniliklere hep aynı gerekçe ileri sürülerek karşı çıkılmaktadır: geçmiş atalarımızdan böyle bir şey duymadık
bunu sadece allaha ve ahiret gününe imanla ilgili ve müşriklere mahsus bir itiraz gerekçesi olarak görebilir miyiz?
her kim karşılaştığı bir bilgi veya iddia karşısında geçmiş atalarımızdan böyle bir şey görmedik diyorsa bilsin ki eski inkarcılarla aynı mantığı kullanıyor demektir. biz burada mantığı sorguluyoruz; inançları değil. çünkü kendi aklını başkasına kiraya verici ve düşünmeyi başkasına hele de ölülere devredici bu mantık kesinlikle kuranın tasvip ettiği bir şey değil. yani inkar edeceksen bari kendi aklınla inkar et; hiç olmazsa bir şey yapmış olursun
öte yandan bu argüman hayli de kullanışlı bir malzeme
akifin tabiri ile böyle gördük dedemizden
onca geçmiş büyüklerimiz görememiş de
peki, bir şeyin doğruluğu veya yanlışlığı geçmiş büyükler ile ölçülür mü?
geçmiş büyükler doğruluğun veya yanlışlığın ölçüsü olabilir mi?
ya imamı şafi hata yaptı ise?
ya gazali yanlış düşündü ise?
ya buharinin gözünden kaçtı ise?
ya mevlana bilmiyor idiyse?
ya said-i nursi göremedi ise?
ya mustafa kemal yanıldı ise?
ne oldu? şaşırdınız mı?
bizim geçmiş atalarımız bunlar değil mi?
hani kuranı şimdi iniyor gibi okuyacaktık?
okuyoruz işte niye şaşırıyorsunuz?
söyler misiniz, kuranın ya atalarınız bilmiyorsa? (maide; 5/104) sorusunun muhatabı şu an kim?
--spoiler--
(bkz: ihsan eliaçık) atalar dini adlı makalesinden;
http://altunsu.wordpress....talar-dini-ihsan-eliacik/
--spoiler--
ama orada kastedilen müşriklerin ataları, bunun bizimle ne alakası var? diyorsanız kuranı hayatın ve çağın dışına yine itiyorsunuz demektir.
kuran geçmiş atalar (abâinel-evvelîn) derken sadece o günkü muhatapların atalarını mı kastediyor? eğer sadece ibrahimin, musanın, isanın veya muhammedin (s.a.v) atalarının kastedildiği sanılıyorsa yaşayan kuran diye boşuna çırpınıyoruz demektir.
onlar öleli binlerce yıl oldu.
ve şu an kuranı okuyan biziz.
şu an yaşayan muhataplar biz olduğumuza göre oradaki atalar da artık bizim atalarımız.
çünkü atalar kültü yaşıyor ve onları mutlak doğruluk ölçütü olarak kabul edenler hala var.
ali şeriatinin tabiri ile atalar dini insanın dört zindanından birisi olmaya hala devam ediyor.
bugün hala, ibrahimin, musanın, isanın veya muhammedin (s.a.v) söylediğinin onda birini söyleyin, yaptığının birazcığını yapmaya kalkın aynı gerekçe ile mahkum edildiğinizi göreceksiniz; biz atalarımızdan böyle bir şey görmedik
ve bunlar kıyamete kadar da bitecek gibi görünmüyor.
onlar bitmiyorsa ya atalarınız bilmiyorsa (maide; 5/104) sorusu da bitmeyecek, kıyamete kadar sorulmaya devam edecek demektir. çünkü kuranın soruları indiği yedinci yüzyıl dil, tarih ve coğrafya evrenine gömülüp gitmiş değildir.
dikkat edilirse kuran bu tür sorularla konudan ziyade konuya itiraz gerekçesini sorguluyor. istiyor ki yetişkin insan kendisi düşünsün, kendi kararını kendisi versin. kendi ayakları üzerinde dursun, özgür olsun. kuran yaşayan ölüler değil; özgür ve diri muhataplar görmek istiyor.
sanki şöyle demek istiyor:
kendi aklınızı ve vicdanınızı kullansanıza? atalarımızdan böyle bir şey duymadık ne demek? ya onlar bilmiyorsa? ya onlar yanılmışsa? sizi onlar mı kurtaracak?
cemaleddin efganinin hiçbir peygamber yoktur ki getirdiği din kendisinden sonra ters yüz edilmemiş olsun sözüne ek olarak hiçbir peygamber yoktur ki atalara, törelere ve geleneklere karşı gelmekle suçlanmamış olsun dersek hiç de yanlış bir şey söylemiş söylemiş olmayız.
şu halde peygamberler döneminde dindeki yeniliklere, peygamberlerden sonraki dönemlerde de dinî düşüncedeki yeniliklere hep aynı gerekçe ileri sürülerek karşı çıkılmaktadır: geçmiş atalarımızdan böyle bir şey duymadık
bunu sadece allaha ve ahiret gününe imanla ilgili ve müşriklere mahsus bir itiraz gerekçesi olarak görebilir miyiz?
her kim karşılaştığı bir bilgi veya iddia karşısında geçmiş atalarımızdan böyle bir şey görmedik diyorsa bilsin ki eski inkarcılarla aynı mantığı kullanıyor demektir. biz burada mantığı sorguluyoruz; inançları değil. çünkü kendi aklını başkasına kiraya verici ve düşünmeyi başkasına hele de ölülere devredici bu mantık kesinlikle kuranın tasvip ettiği bir şey değil. yani inkar edeceksen bari kendi aklınla inkar et; hiç olmazsa bir şey yapmış olursun
öte yandan bu argüman hayli de kullanışlı bir malzeme
akifin tabiri ile böyle gördük dedemizden
onca geçmiş büyüklerimiz görememiş de
peki, bir şeyin doğruluğu veya yanlışlığı geçmiş büyükler ile ölçülür mü?
geçmiş büyükler doğruluğun veya yanlışlığın ölçüsü olabilir mi?
ya imamı şafi hata yaptı ise?
ya gazali yanlış düşündü ise?
ya buharinin gözünden kaçtı ise?
ya mevlana bilmiyor idiyse?
ya said-i nursi göremedi ise?
ya mustafa kemal yanıldı ise?
ne oldu? şaşırdınız mı?
bizim geçmiş atalarımız bunlar değil mi?
hani kuranı şimdi iniyor gibi okuyacaktık?
okuyoruz işte niye şaşırıyorsunuz?
söyler misiniz, kuranın ya atalarınız bilmiyorsa? (maide; 5/104) sorusunun muhatabı şu an kim?
--spoiler--
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar