bugün

sonradan görme, tipi harbi hırsızlar kralı olup -ki genelde gerçekten çalarak, soyarak kazanırlar- son model arabalara bindiğini görünce * namusluların cuk diye oturttuğu sıfat.
(bkz: at hirsizi banus)
ülkemizdeki solcuları tanımlamak için kullanılan bir tabir.
(bkz: kars)
karanlık ve ürkütücü bir yüze sahip olan kişiler için kullanılan sözcüklerdir.
özellikle ardahan - kars bölgesinde hakaret anlamında söylenen söz öbeği. at, bu bölge insanı için çok önemli bir hayvandır. büyük şehirlerde nasıl ki arabalar önemliyse, bu bölgelerde de atın önemi araba gibidir. eğer bir insana at hırsızı deniyorsa kötü bir huyu olduğu için deniyordur.
bazı ülkelerde at hırsızları idam edilmekte olan bu şahsiyetlerin atlarla ne gibi ilişkileri var bilinmemekte.
Bir anlamda eski dönemlerin oto hırsızlarıdır.

(şimdi birisi sizin arabanizi çalsa ne kadar küfredersiniz, onlar da o zaman o kadar küfrediyordu işte)
(bkz: dağda gezen iki bacaklılar)
(bkz: Ahmet Türk)
(bkz: leyla zana)
üstünde haki tişört bulunan etrafındaki öğrencilere ne dediği belli olmayacak şekilde bağıran varlık.
son zamanların popüler hakaretlerinden bir tanesidir, t harfi vurgulu söylendiğinde dinleyiciyi anlık güldürür.
Kırmızı suratlı kimselerdir,tarama özürlü ve traşsızlardır
ibret verici bir kıssadır.
--spoiler--
anadolu evliyasının büyüklerinden Abdullah-ı ilâhî anlatıyor:

Bir hırsız geceleri at çalıp satardı. Ömrünü böyle hebâ ederdi. Bir defâsında da, bulunduğu şehrin en büyük âlimi ve evliyâsının atını çalmak için ahırına girmişti. Tam atı çözüp götüreceği sırada, ahırın duvarı yarılıp, içeriye bir nûr yayıldı. Bu nûr içinde, iki nûr yüzlü zât gözüktü. Hırsız bu hali görünce, kendini hemen at gübrelerinin arasına atıp gizlendi. Korku ve telaş içinde boğazına kadar gübre içine gömüldü. Bu sırada yarılan ahırın diğer duvarından daha parlak bir nûr gözüktü. Bu nûr arasında da, o zamânın kutbu, en büyük velîsi olan ev sâhibi çıktı. Öncekiler onu görünce hürmet göstererek selâm verdiler.

Ev sâhibi diğerlerine niçin geldiklerini sorunca;
- Falan evliyâ arkadaşımız vefât etti. Onun yerine kimi tâyin edeceğiz? Size arzetmek istedik, dediler.

Atların sâhibi olan zât;
- Onun yerine, at hırsızını tayin ettik, dedi.

Soran iki zât da evliyâ olup ricâl-ül-gayb denilen velîlerden idiler. At hırsızlığı yapmaya gelen kimsenin, gübreler arasına gömülüp saklandığını biliyorlardı. Hemen yanına varıp, onu gübreler arasından çıkardılar, gönlünü alıp, tebrik ederek kucakladılar. Atların sâhibi ve zamânın kutbu evliyâ zâtın da yanına gelip, elini öptüler. Sonra hep birlikte vefât eden arkadaşlarının cenâzesini kaldırmaya gittiler.

Abdullah-ı ilâhî, sohbetinde bulunanlara bunu anlattıktan sonra şöyle dedi:

"Şimdi at hırsızlığı yapmaya giden kimse, nasıl bir çalışma yaptı da ricâl-ül-gayb denilen evliya arasına girdi? diye bir sûal hâtıra gelmesin. Çünkü o zavallının gübreler arasında mahcûbiyetinden ne kadar zorluk ve ne kadar pişmanlık çektiği bellidir. Kurtuluş yolu kalmadığını kesinlikle anlayınca, at çalmak üzere harama yönelişinden dolayı bütün kalbiyle pişmân olup, o zamana kadar yaptığı işlere öyle bir tövbe etti ki, işlediği kötü işlerden gönlü temizleniverdi. Allahü teâlâya yönelip riyâzet çeken kimseler, onun o anda yaptığı tövbeyi nice seneler yapamaz."
--spoiler--
Sürmeneliler'e denir. sürmeneli atı çalmış, nallarını ters çakmış, bu şekilde de atını arayan adam, tam tersi istikamette iz sürüp atı aramak zorunda kaldığı için de bir türlü atını bulamamış. zekice düşünülmüş bir hırsızlık örneği olarak da bazılarında espri konusu olmaya hâlâ devam ediyor. sürmeneliler'in at hırsızlığı ile itham edilmesi kanlarına dokunsa da, zekâ ürünü bir hırsızlık yapmak onlarda gizli bir gurur hissi de uyandırır.
romanya'dan bir hikaye:

at hırsızı atı çalmış, kesmiş, bir güzel yemiş. yakalamışlar. sehpaya çıkarmışlar, asacaklar. o sırada papaz gelmiş, adamın ruhunu kurtaracak. at hırsızı:

- peder, ruhumu kurtaracağına, bedenimi kurtarsan daha iyi edersin. sen hiç çalınmış at etinin lezzetini bilir misin?

bu olay, suçun kökenini bilmeden suçla mücadele etmeye çalışanlar için, ibret!
dedesi zamanında at hırsızı iken, kendisi olayı iyice geliştirip araba hırsızı olan kişidir.yada gelenekten devam eden liseli tayfadan, hala at hırsızlığı yapmaya devam eden at seven kişidir. günümüzde biraz kara kavruk ve zayıf&çelimsiz tipi güven vermeyen zibidilere verilen isimdir.
- bir insanın dedesi hayvan sever olamaz mı, bööle bir kaide mi var başkan...
kaşı gözü kaymış insanlara uygun bir lakap.

(bkz: hitap şekilleri)
yüzüne bakılası bir hali olmayan güven duyulmayan kimse.
çingene ve kürtlerden çok dayak yediğini düşündüğüm yazar. (bkz: #5629820)
çaldığı at grand ekinoksa niye çaldığını anlayabileceğim insandın..yine de yaptığı onaylanmaz..ama sıradan bir at çalıyorsa mal oğlu mal olan adamdır..
(bkz: anneanneden duyulan anlamı sır olan tabirler)
Ailemizin anı defterine bakarken küçük çocukların bir adamı görüp korkarak evi inletmesi ve ailenin çocuğu susturmaya çalışması geliyor aklıma.
beşiktaşımın schalke' nin sadece inter maçlarını izleyip aldığı edu' nun bütün özelliklerini taşıdığı tiptir. Adam futBOLCUya DEĞil güreşçiYE, daha da çok at hırsızına benzer.
(bkz: ilker avcıbay)