bugün

vasıf öngören oyunu.

çağdaş türk tiyatrosunun başyapıtlarından biridir. oyun,gecekonduda yaşama savaşı veren "asiye" ile annesinin bu ortamdan kurtulmak için verdikleri mücadeleyi, oyunsu niteliği, içerdiği ironi ve gülmece ögeleri ile anlatır.

"asiye" tiplemesini ilk olarak zeliha berksoy oynamış ve bu rol oyuncunun kariyerinde önemli bir yer etmiştir.
ah belinda da sahneye konulmaya çalışılan oyundur.
1973 yılında nejat saydam tarafından sinemaya uyarlanmış başrollerinde türkan şoray ve orçun sonat oynamıştır. daha sonra usta yönetmen atıf yılmaz tarafından kurguda hafif bir değişiklik yapılarak müzikal bir film olarak 1986 yılında yeniden çekilmiştir. bu sefer başrollerde müjde ar, ali poyrazoğlu, hümeyra, güler ökten ve füsun demirel oynamıştır
komedi içinde yüzleşmekten korkulan ya da yüzleşmeye tenezzül etmediğimiz gerçekleri, bir fahişenin hikayesini atıf yılmaz gibi bir ustanın elinden çıkmış bu filmde izleriz. asiyedir fahişe ama bi fahişe değildir sadece asiye. bi sürü çarpıklığın, adaletsizliğin, cinsel-sınıfsal sömürünün aynadaki yansımasıdır. ve düzen asiyeyi kurtarır düzen içinde bi şekilde...
--spoiler--
her taraftan tıkadınız yolumu
yoksullukla bağladınız kolumu
istemeden seçtirdiniz sonumu
şimdi kolay sayın bayan öl demek
--spoiler--

--spoiler--
yoksulları kader deyin uyutun
uyanana para verin, susturun
busmayanı zora koyun, çektirin
böyle gelmiş böyle gitsin, sürdürün
davrananı yok edin
direneni gebertin
ezin, vurun öldürün
devam etsin bu hayat.
--spoiler--
asiye'nin sonunda kurtulamadığı tiyatro oyunu.
Trajik bir öykü üzerinden toplumsal sorunlara bilimsel gözle bakmamızı sağlayan oyun. *
Film. Vasıf Öngören'in tanınmış oyununun iki Yeşilçam uyarlaması vardır. ilki Türkay Şoray'lı bir melodramdı. ikincisi ise sinemamızda 1980'li yıllarda esen değişiklik rüzgarlarıyla, çok farklı bir yapıda, bir Brecth'çi film ve epik bir deneme olarak çekilmiş. tümüyle başarılı olmuş denemez. Öğeler ve üsluplar birbirine çok iyi kaynaşmamış. Yine de Atıf Yılmaz adına yürekli bir deneme. Ayrıca da Müjde Ar, Ali poyrazoğlu ve Hümeyra da çok iyiler.

Yönetmen : Atıf Yılmaz
Senaryo : Barış Pirhasan(Vasıf Öngören'in aynı adlı sahne oyunundan 2. çevrim)
Görüntü : Kenan Davutoğlu
Müzik : Sarper Özsan
Oyuncular : Müjde Ar, (bkz: Ali Poyrazoğlu), Hümeyra, Nuran Oktar, Füsun Demirel, Defne Halman

1986 Türkiye Yapımı
epik tiyatronun en iyi örneklerinden. seyirciyle iletişimi, sorgulayıcı tavrı ile vasıf öngören'in ne kadar büyük bir yazar olduğunun kanıtı.

Yoksulları kader deyin,uyutun
Uyananı para verin ,susturun
Susmayanı zora koyun,çektirin
Böyle gelmiş böyle gitsin,sürdürün
Davrananı yok edin
Direneni gebertin
Ezin,vurun,öldürün
Devam etsin bu hayat

Her taraftan tıkadınız yolumu
Yoksullukla bağladınız kolumu
istemeden seçtirdiniz sonumu

Bu nafile düzen ile
Töre, ahlak,kanun ile
Seçtirdiler sonumuzu

--spoiler--
siz söyleyin asiye ne yapsın?
--spoiler--
--spoiler--
sisteme dahil olmamak için çabalayan ancak daha sonra kurtuluş olmadığının farkına vararak dönen dişlilerin arasına katılan asiye'nin dramıdır
--spoiler--
hep izlemek istediğim, ama bir türlü denk gelemediğim derken 2-3 saat önce denk gelip izldiğim filmdir. atıf yılmaz filmidir.
Başrollerini Ali Poyrazoğlu ve Müjde Ar'ın oynadığı harika bir oyun. Asiye yapayalnız bir kızdır ve çalışmak için gittiği heryerde saldırıya uğrar ona tecavüz ederler. Film Asiyeye kurtuluş yolu aramakla geçer ve sonunda Asiye kurtulur. Nasıl kurtulduğunu izleyin görün öğrenin. Bu kadar hazırcı olmayın.
yardımcı olabileceğim konu... suni teneffüsüm iyi benim, hastalarım söylüyor...
türk sinema tarihinin en iyi dans sahnesine sahip filmi.

yeni uyarlaması için oyuncu arkadaşlar arıyorum.

http://alkislarlayasiyoru...il-kurtulur-mujde-ar-dans
izlenesi; mesajı olan bir oyun. hem kadın kimliğine, kadın haklarına yönelik, hem de kapitalizmi eleştiren mesajları vardır. müjde ar'ın başrol oynadığı sinema uyarlaması da oldukça eli yüzü düzgün bir çalışmadır.
Yıllar önce tiyatro oyunu olarak izlemiştim.
Türkiye de kadın olmak başlığı altında incelenebilecek yapımlardan biri.
Asiye kurtulamaz, tüm kurtulmalar erkek egemen dünyaya açılan bir kapıdır neticedE.
kadının mücadelesi hep devam eder.
Kurtulmak istemez aslında. Bahşiş alma ayağına uydurduğu hikâye.
görsel
vasıf öngören tarafından yazılmış oyundur.
eğitici ve bilinçlendiricidir. "kadını değil erkeği eğit"
atıf yılmaz ile beyaz perdede hayat bulur.