1. 1.
    vicdanlı insanı allaha inanmaya ikna edebilecek sayısız nedenlerden biridir.

    mesela;

    ben bir rastlantı, tesadüf eseri olamam. o kadar mükemmelim, herkes gibi.
    2 -3 ... vezirasaf
  2. 2.
    peçeteden kendi imkanlarınla doğmuş bir yazar zırvası.

    edit: niye kaçarsınız bir bilsem. başlık yine başımıza kalmış.
    5 -4 ... necati bilader
  3. 3.
    Sayısız değil tek gerçek nedeni vardır. O da inanmak istemektir.
    inanmak istemeyen kimse, görse dahil inanmak istemez.
    1 -1 ... mrtrhn
  4. 4.
    bir yobazın bu kadar mükemmel bir evren tesadüfen oluşmuş olabilir mi diyebileceği neden.
    1 ... 5 bin papel
  5. 5.
    aynı toprağa dikilen portakalın tatlı sulu ve turuncu olmasının yanında biberin acı ve yeşil olması.

    aynı topraktan, hangisine ne miktarda vitamin, mineral ve su gideceğinin belli ve düzenli olması.

    bunun ve daha birçok faklı özelliğin komutunun bir çekirdek tanesinde gizli olması.

    bunların rastlantı sonucu oluşmuş olmasını sağlıklı, insaflı, ölmemiş akılların kabul edemeyecek olması.
    -1 ... vezirasaf
  6. 6.
    Bu evren, bu düzen tesadüflere bırakılacak kadar sahipsiz olamaz. Kuşkusuz, yeryüzünü yayan, gökyüzünü insanlara çatı kılan, yıldızları göğe taç yapan, insana sürünmesi için güzel kokular veren rahman ve rahim bir Allah var.
    3 -1 ... ladre
  7. 7.
    şizofreni ve beyin hasarı sonucu halüsinatif hayaller görüp, mutlak güçlü, ölümsüz, bilinçli bir varlık var zannetmek.
    -1 ... isimbulamadim
  8. 8.
    Allahin yoklugunun ispatlanamaz oluşu bana allahın varlığını açıklar. birseyin yokluğunu kabul etmek insana çok acı verir.
    -1 ... saveafterload
  9. 9.
    varlık beraberinde bir yaratıcı ve buna bağlı olarak yaratılma sebebini getirir. bir neden daha.
    (bkz: ateyizler bunuda açıklayın)
    ... sentinel prime
  10. 10.
    Bir şeyin yokluğunun ispatlanamaz oluşu aynı objenin varlığının da ispatlanamaz oluşunu ispatlar. Dolayısıyla bu argüman geçersizdir. Ayrıca sebebini anlamadığımız " yok vitamin yürümüş de , yok spermden olmuşuz da" şeklindeki olayların tümünü allah'a bağlamak yalnızca "inanç" tır. Gerçekten bir şeyin nasıl olduğunu araştırmadan, bilmeden " allah yaptı, oldu" demek bilimselliği sıfır bir inançtır yalnızca. Allah'ın varlığına zerre delil sayılamazlar. Her şeyin bir yaratıcısı olmalıdır zihniyetindeki bir insan ile, neden -sonuç ilişkisi konseptinde bir şey tartışılamaz. Zira allah soyuttur, herhangi bir şeyin nedeni olduğunu ispatlamamız mümkün değildir, benzer şekilde nedenini bilmediğimiz bir şeyin nedeni olmadığını ispatlamamız da mümkün değildir.
    ... mephala