bugün

araf suresi 179. ayette apaçık belli olan bir tutumdur.

bu konuda inanan arkadaşların gelip yazma zorunlulukları yok, hiçkimsenin dinine, imanına, inançlarına, yaşayışına bir söylemde de bulunmuyorum, sadece allah'ın kitabı olan kitapta yazan ayet beni ciddi anlamda rahatsız etti. şöyle yazıyor,

"Andolsun, cehennem için cinlerden ve insanlardan çok sayıda kişi yarattık (hazırladık). Kalpleri vardır bununla kavrayıp-anlamazlar, gözleri vardır bununla görmezler, kulakları vardır bununla işitmezler. Bunlar hayvanlar gibidir, hatta daha aşağılıktırlar. işte bunlar gafil olanlardır."

hani allah affediciydi? hani allah bağışlayan ve esirgeyendi?

tamam herkes cennete(varsa) gidecek diye bir zorunluluk yok, cennetin tezatı cehenneme(varsa) gidecek olan insanların olması da aşikar ve mantıklı fakat kutsal bir kitapta "bağışlayan ve esirgeyen" bir formun bu şekilde kullarına hitap etmesi biraz sert geliyor bana.

hem hadi tamam cehenneme gittik bari hayvan olmayaydık, aşağılık olmayaydık.
(bkz: kur an ı yanlış anlamak)

ya da iftira atmak. * *

(bkz: dikkat çekmeye çalışmak)
allah'a karsi hakaretlerinin haddi hesabi olmayan bir adamin uzuldugu durummus.
(bkz: tek tip bakış açısı)
severde döverde mantığıyla bakıldığında normal olup, tanrının kendi yaratıp, kaderini yazıp sonrada beğenmediği yaratıklara laf sokmasıdır.
yehova, yahudiler e üstün ırk olduklarını söylüyor. siz süpersiniz diyor. harikasınız diyor. sonra yahudiler, yehova yı satıyorlar; dinden uzaklaşıyorlar.

yehova, nikini allah olarak değiştiriyor. araplar a bir din yolluyor. dikkatinizi çekerim, araplar ve müslümanlık ikinci sırada. yehova önce yahudileri kutsuyor. yahudiler onu satınca, müslümanları kutsuyor.

yahudiler yehova yı satmasa, müslümanlık bu kadar önemli bir din olmazdı. hatta belki islamiyet olmazdı. bu nedenle islam, ikinci sıradaki insanların dinidir diyebiliriz. bu, genel olarak bir hakarettir. ( hristiyanlık da var; allah onlara da haksızlık yapıyor).
böyle birşey söz konusu değildir. allah, onun ayetlerini ve delillerini görmesine rağmen inatlarından dönmeyen inkarcıları tasvir etmiştir. allah kullarını seven ve şefkatli olandır. bur gerçeği kuran'da haber vermiştir. Nisa Suresi, 147; Eğer şükreder ve iman ederseniz, Allah azabınızla ne yapsın? Allah şükrün karşılığını verendir, bilendir.
ayetin sonunda belirtildiği üzere "gafil olanlar"ın durumunu anlatan ifadelerdir. insanın melekten üstün, bir domuzdan da aşağı olabilmesi mümkündür. her şey insanın tercihlerine ve nefsine hükmedebilmesine bağlıdır.
inkar edilemeyecek bir durum. aynı surenin bir başka ayetinde ise şöyle diyor,

"Ayetlerimizi yalanlayanları ise, onları bilmeyecekleri bir yönden derece derece (günahları yükletip azaba) yaklaştıracağız."

"O inkârcılara bilmiyecekleri bir taraftan istidrac yaparız."

(bkz: istidrac)

eğer ben araf suresi 179. ayetinde geçen kelimeleri reddedersem bana istidrac uygulanacakmış. haberim olmadan felakete sürüklenecekmişim ayeti reddedersem. tedirginim.
allah'ın kendi yarattığı insana yine kendi yarattığı hayvan diyerek hakaret etmesidir.

(bkz: hayvandan daha aşağılık)
hakaret değildir.
mesela hitler hayvandan daha aşağılık değildir de nedir?
Tanrı nın yaratıcısının biz olduğunu kabul ettiğimizde son derece normaldir. Aslında Haaşa, olur mu öyle şey? bile olsa,sırf kalabalıklar inandığı için, her saçmalığın, çelişkinin normal görünmesi karşısında, bu durumda normaldir.
cühelanın ramazanda bile boş durmadığının ispatı başlık.bari ramazanda ayar isteme,bilmiyorsan yorumlayamıyorsan sus,çok merak ediyorsan bir bilene sor öğren.ama tek isteğim var,şu mübarek ayda yarıaydınlık yapma be kardeşim.

ama hazır yazdık bişeyler bari dilimiz döndüğünce ayeti de açıklayalım bu ne çemkirip gitti demesinler.

ayet gayet net;müspet yaşarsan melekten daha değerli olursun *, çünkü sana verilen iradeyle yine sana verilen nefsi kırma başarısını göstermek ve bunu hayat boyu sürdürmeye çalışmak çok zor bir iştir.ama sen de sana verilen aklı kullanarak doğruyu bulduğun ve hayatına uyguladığın için Allah katında çok değerli bir varlık olursun.

ama aynı şekilde sana verilmiş akıl gibi evrende eşi benzeri olmayan bir makineyi stop ettirip kendi zevklerinin peşinde bir hayat yaşarsan da hayvandan aşağı seviyeye düşersin,çünkü hayvanlarda irade diye birşey olmadığından dolayı neye programlanmışlarsa onu yapmakla yükümlüdürler,ama sen iradenle nerde ne pislik varsa bulaşırsan,sadece Allah katında değil zannımca pek çok insanın gözünde de hayvandan daha aşağı seviyeye düşersin.

eğer karşındaki sen ne yaparsan yap seni ödüllendiriyor ve sana iyi davranıyorsa o zaman senin iradene ve kararlarına saygısı yok demektir,o zaman oyuncaksın demektir.ama Allah sana yaptıklarından milim şaşmadan hesap sorduğuna göre seni seviyor ve sana değer veriyor demektir,di mi çok bilmiş küfürbaz yazar kardeş?
inançsız olup başkalarının inancıyla alay ederek entellektüel gözükmeye çalışan kişinin kuran'dan rastgele bir sayfa açarak sözlüğe girmesi sonucu ortaya çıkan düşünce akışının meyvesidir.
istidrac sudur:
musluman olmayanmara verilen olagan ustu ozelliklerdir. keramete benzer. ama keramet musluman olan ve allahin dilediklerine verdigi olagan ustu hallerdir. fakat istidrac verilen insan kendini ilah zannedecegi icin aslinda o derece derece azaba yaklastirilmis olur.
ve insana irade verilmistir. iman ve inkar diye iki secenegi vardir. inkari secerse kendi istegiyle secmistir.
tin syresinde buyurur
muhakkak biz insani en guzel sekilde yarattik. sonra asagilarin asagisina indirdik. ancak iman eden salih amel isleyen ler icin kesintisiz bir ecir vardir. o halde sana dinini yalanlatan nedir?...
insan asagilarin asagisina inmek isterse allah indirir.
güncel Önemli Başlıklar