bu konuda fikrin mi var? buraya entry ekle. üye ol
  1. 1.
    günümüz marjinallerinin entel olmak(!) uğruna yaptıkları denyoluk. zira allah özel isimdir, tanrı ise cins isim; "allah, islam dininde tanrının adıdır." dersek doğru olur.

    ilâh yerine tanrı kullanalım derseniz amenna.. yoksa ahmet'e insan demek gibi bir saçmalık çıkar ortaya...
    62 -92 ... kutt
  2. 2.
    avrupai bir bakış acısı kattığını göstermek isteyen kişinin kullandığı sıfat. genelde filmlerde gözükür.
    12 -24 ... hendrix
  3. 3.
    anlam kelimede değil, onu söylerken kişinin hissettiğindedir. tanrı/allah tdk değildir, onu yürekten ve ne dediğini bilerek söylüyorsan allah veya tanrı diye hitap etmişsin önemli değildir.

    edit: bırakın kim ne şekilde hitap ederse etsin, onunla tanrı/allah arasındaki mevzudur bu, başkalarını alakadar etmez, herşeyi de çerçeve içine sokmayın.

    edit2: allah/tanrı ya yapılan bir hakarettir bu konunun tartışılması. allah/tanrı nın kullarını sadece allah veya tanrı dedi diye, kullanılan bir kelime nedeniyle ayıracağını sanmak onun adaletini, onun yargısını, onun eşitliğini küçük görmektir.
    67 -16 ... devedikeni
  4. 4.
    "Evet Karabekir, Arapoğlunun yavelerini Türk oğullarına öğretmek için Kuranı Türkçeye tercüme ettireceğim ve böylece de okutturacağım, ta ki budalalık edip de aldanmakta devam etmesinler.. (bkz: mustafa kemal Atatürk)
    Kazım Karabekir-Paşaların Kavgası Syf,159
    14 -15 ... frida
  5. 5.
    işin özü her zaman niyettir. içtenlikle dua ederken Tanrı denmesi neden önemli olsun ki? insanlar kendilerini nasıl yakın hissediyorlarsa öyle seslenmelidir. Önemli olan içten bir sesleniştir.
    16 -1 ... depression
  6. 6.
    (#296342)
    3 ... baybars
  7. 7.
    niyetle açıklanamayacak davranış şeklidir.
    zira din, ilah konumudaki imgenin sıfat ve isimlerini açıklamıştır. ilah olana hitab ederken ya da anlatım esnasında yer verirken ilahın isminin o anlamlar çerçevesinde kullanılması dini gereklerce daha geçerlidir.
    bu uygulama kişisel tercihlere bıraklırsa farklı anlamların ve farklı uygulama biçimlerinin ortaya çıkması muhtemeldir.
    biri tanrı olarak niteler, birisine göre bu isim babadır, birisine göre kutsal ruhtur, birisine göre inektir, kimilerine göre de tengridir...
    velhasıl ilah kavramı kişilere göre farklılaştığı için kendi ilahını cümle içinde kullanırken belirtmek,mensup olduğun dinin ilahını vurgulamak geçerlilik bakımından daha usturupludur
    8 -5 ... balyancho
  8. 8.
    (bkz: ne diyem mahmut mu diyem)
    18 -8 ... don kişot
  9. 9.
    Yaratıcının ismi Allah'tır."Tanrı" klimesi batıl inançlarda birçok çeşidi bulunan ve bu çeşitlerinin hak dinlerde yeri olmayan bir kullanımıdır.Batıl dinlerde yüzlerce tanrı olduğu hezeyanıyla birlikte islam dininde Allah'a tanrı demek oldukça saçma ve bir o kadar da saygısızlıktır.
    Bir Müslüman'ın eğer gerçekten kendini dinine sadık ve buyruklarına bağlı olarak görüyorsa tanrı kelimeisini kullanmayacağı aşikardır.Çünkü bunun bilincine ulaşmıştır.Bunun Türkçe- ya da Arapça'yla bir ilgisi yoktur.Geçmişte kullanılan tanrı kelimesinin batıl dinlerden gelen bir kelime olduğunu bilir.
    Namazlarda,dualarda günlük yaşamda hep Allah kullanılır."Rabbim Allah" deriz.

    "Besmele" de bile "Esirgeyen ve bağışlayan Allah'ın adıyla başlarım." diyoruz.
    10 -16 ... italiano
  10. 10.
    Son derece makul bir adlandırmadır. Her ulus kavramları anadilinde karşılar. Arapçada allah anlamına gelen sözcük göktürkçe'de (ana türkçe dönemi denebilir) "tengri>tanrı" ile karşılanır.anadile neden bu kadar itiraz, anlayamadım.
    15 -3 ... kiraze
kapat