bugün

Kimse de dememiş ki eski dostlar tankla gelir diye.. Hoşgeldin be harun abi. Özlenen yazar.
yılların eskitemediği bir Saian şarkısı.

bir insana karşı bu kadar duygu dolu satırlar yazmak için gereken his yoğunluğuna nasıl ulaştığını anlayamıyorum ama hayran kalmamak elde değil.
O kız sonra kanser olsun istedi yazar. Sonra vazgeçmiş olacak sanırıö, evlendiler. Anne de olur yakında.
ah muhsin ünlü'nün harikulade olan bir şiirdir, saian'da bu şiirin isminden yola çıkarak şarkısını yazmıştır.

hâlâ porsuk kenarında türer dumanım
al sevgilim anne ol bununla
kapılar gıcırdıyor öfkesi geriliyor kınımın
das kapital kadar incesin
görüyorum ellerini

vadide kurtlar annem ölüyör
mavi gökyüzü dürüyör

hala porsuk’ta
kaçıncı bu
dumansızdır tütünüm
yazdığım senaryolar anlatsın seni.
"omzuma yaslan, sol tarafına düşsün en gerçek memleket.."

saian ın yapmış olduğu yıllar geçse de eskimeyen türkçe rap in en iyi parçalarından biri. vazgeçilmezimdir.
türkçe rapin o yıllarda çok daha sağlam olduğunun en güzel kanıtlarından birisi.
Bir sarki.
an itibariyle dinlediğim saian'ın güzel parçalarından biri.
an itibariyle dinlediğim saian'ın güzel parçalarından biri.
edebiyat aleminde o kadar çok müteşair var ki saian şair diye geçinen birçoğundan daha derin dizeler yazabildiğini göstermiş bu şarkısında.
saian bu şarkının 2. verse'ünde 11 eylül 2001 saldırılarına gönderme yapıyor. ama bu şarkıyı 10 bin kişi dinlediyse sadece 10 kişi yakalamıştır o detayı.

--spoiler--
bir gün geldi ve göğü bi başka sevdi kara kurak topraklar
tam o gündü ecnebi bir kentte devrildi binalar
önümden modern çağın nesnesiyle geçtin gittin
gerinde sana bi parça beni bıraktı eylül bitti
--spoiler--
(bkz: ya ak afedersin)
saian ın söz ve müziğiyle seviye atladığı şarkıdır.
"yüzüne yüzümü sürtüp başımı dizine gömsem geri dönüp" diyerek olayı bitiren parça.
dilimizi biliyor albümünün 4. parçası olan "kapatsana lan şunu" nun da temasıdır. hemen arkasından da "al seviglim kanser ol bununla" şarkısı ise çok manidar. bir yandan da "manitadan boynuz yiyen söz yazıp sikmesin rapi" gibi altın harflerle yazılmış bir lyric. çok ilginç gerçekten.
SaiaN'ın Sıkı Dur Geliyorum albümünün 2. şarkısıdır. Gerek beat gerekse sözleriyle beni benden alır.
Sen bir türlü tebessüm etmezdin anlardım, sen bir gülsen gülmedin ki ben keyfimden ağlardım *
Saianın mükemmel parçalarındandır..Dinledikçe dinleyesi gelir insanın..
harika sözleri olan dinlendikçe dinlenilesi şarkı. * *
böylesine delici sözlerin olduğu bir şarkı çok az bu rap dedikleri türde. hakikaten çok az. ah muhsin ünlü dizesinden mülhem bu şarkı mükemmeliğin sularında yüzen bir gemi. saian dinledikçe giderek büyüyen bir uçurumu betimlemiş.

önümden modern çağın nesnesiyle geçtin gittin. *
bambaşka bir beat'e sahip bambaşka bir şarkı. sözleri şu şekildedir:

omzuma yaslan, sol tarafına düşsün en gerçek memleket
sana benden yadigar kalsın, akrep bir de yelkovan hepten
geçsin gitsin zamana boşver sen o sus pus kentime sığdın
tedbil mekanda ben sabitim, cebimde narin boyunlu kadın
katran gibi demlenmiş bir çay gibi karşılıklı içmek seni
her güne çıplak etinle başlama telaşı kokunla sersem tenim
boynunda vebal, koynumda yeşil yekpare elbisen ve sen
yorganın altına saklanmış yine sen bana sek gözyaşınla seslen
teninde durgun hüzünlü çıplak otorite gibi kıskanç kumral tan
bir gece 3 gibi birbirimizi kaybetmiştik hatta aynı bankta
beşiktaş ağladı ev yolumuzu gözledi sana ben söz vermiştim
sözümde durmadım üzdüm seni, sen bana bakma lanet herif
hala sen ekmek fırınındaki on beş yaşında kırılgan kız
kuyrukta bekler gelip, adın sanın benim canım o kız
kirpiklerinde anlam yüklenmiş sırça bir sicim
sen demek o sahafta göz ucuyla dinlendiğim huzur

(nakarat)
bizim gri rengi dudaklarımız olurdu ağlardık
yola çıkardım anneler doğardı semalar parlardı
sen bir türlü tebessüm etmezdin anlardım
sen bir gülsen gülmedin ki ben keyfimden ağlardım

akdeniz kadar büyürdü fevkalade gözlerin ve
boynundan yekpare dirhem dirhem elbisenle
bana masal gelirdi kesik kesik her soluk yüzümde
bana masal gelirdi kesik kesik her soluk yüzümde

üfle şu kandile bitiversin gündüz korkma elimi tut
yüzüne yüzümü sürtüp başımı dizine gömsem geri dönüp
sürgüne icabet etmek nimet, senden gelsin gelecekse
kağıtta harfler ıslak, havari morfin aşkın, göğsün çiçek
bir gün geldi ve göğü bi başka sevdi kara kurak topraklar
tam o gündü ecnebi bi kentte devrildi binalar
önümden modern çağın nesnesiyle geçtin gittin
gerinde sana bi parça beni bıraktı eylül bitti
her siyah beyaz fotoğraf şeffaf bi pencere
sol elin var hep yüzümde bana bi bukle külfet
her siyah beyaz fotoğraf yeşil şeffaf bi pencere
sol elin var hep yüzümde bana bi bukle küfret

(nakarat)
bizim gri rengi dudaklarımız olurdu ağlardık
yola çıkardım anneler doğardı semalar parlardı
sen bir türlü tebessüm etmezdin anlardım
sen bir gülsen gülmedin ki ben keyfimden ağlardım

akdeniz kadar büyürdü fevkalade gözlerin ve
boynundan yekpare dirhem dirhem elbisenle
bana masal gelirdi kesik kesik her soluk yüzümde
bana masal gelirdi kesik kesik her soluk yüzümde

bittiğin bulvarda yağmur diner gözlerin başlardı
bittiğin gören her damla senden bir parçaydı
bittiğin gün elimden tutmuştun kalsaydın
bittiğin gün öldü sen doğurdun deniz çıldırdı...
saian sakulta salkım ın da kullandığı ah muhsin ünlü nün şiirlerinden bir mısradır.