1. 1.
    ilahiyatçı Hayrettin Karaman, bir soruya verdiği yanıtta karısı ölen ya da boşanmış olan bir erkeğin baldızı ile evlenebileceğini söyledi. Karaman, bir kişinin abladan vazgeçip kız kardeşine talip olabileceğinin de dinen uygun olduğunu savundu.

    abla ölmüşse baldız ile evlenmek caizdir

    http://www.posta.com.tr/h...-evlenmek-caizdir-2001127
    1 -1 ... true
  2. 2.
    nasil bir sakınca gördün trol kardesim bu evlilikte ?
    2 -7 ... bittimiacaba
  3. 4.
    islamla çelişmeyen beyan. dinen sakıncası yok. ahlaki durumu çok tartışılası.

    ben başka yerden vurayım:

    ilginç olan şu ki türk/ibrani geleneğinde de bu mevcuttur. hristiyanlıkta yasaktır. evlilik öncesi nişanlının ölmesi durumunda yahut evlilik sonrasında eşin ölümünde yerine kız kardeşinin geçmesi süregelen bir türk geleneğidir. islamın varlığından çok öncesinden bahsediyorum.

    diyeceğim, islama bok atarken türklüğü de yadsımayın. aynı bok orda da var. hatta eski türk töresinde aynı durum erkeğin ölümü için de geçerli olup ölen abinin eşiyle kardeşlerden birinin evlenmesi uygun görülmüştür. buna da levirat diyoruz, bizim ülkücü zevatlar devamlı kürtlerdeki yenge-kayın evliliklerini eleştiri malzemesi olarak kullanırlar ama bilmezler ki bu bir türk adetidir. türk töresinde abi öldükten sonra yengeyle evlilik teşvik edilmiş ve uygulanagelmiştir. daha ötesi ölen babanın ardından üvey anayla evlenmek de bu müessese içindedir.
    3 ... buyur burdan yaz
  4. 4.
    islam'da caizdir. doğru.
    ... ateistvaiz
  5. 5.
    malumun ilanı beyandır. zaten biliniyordu caiz olduğu yeni birşey değil ki. ne sakıncası olacak karısı ölmüş onun yerine onun kız kardeşini alıyor. karısı ölmüş sakıncası yok.
    2 ... bakkal hasan
  6. 6.
    burada öksüz kalan çocuklara teyzelerinin daha iyi bakacağı düşüncesi vardır. islam öncesi türklerde de yaygın olarak görülür.

    mesela ben bulgaristan türklerindenim, bizde kocası ölen kadın kaynıyla veya kocasının akrabalarından biriyle evlenmez, ayıp görülür. ama karısı ölen adam bekar baldızı veya karısının bekar yeğeni falan varsa öncelikli olarak onlardan biriyle evlenme teşebbüsünde bulunur, burda çocuklara üvey ana hissi yaşatmayacağı fikri vardır.
    2 ... ateistvaiz
  7. 7.
    Biraz genetik çeşitlilik be kardeşim.
    2 ... segregasyon
  8. 8.
    Dinen bir sakıncası olmayabilecek bir durum olsa da insanların büyük çoğunluğunun kabul etmeyeceği evlilik türüdür bu. Erkeğin kadına bakış açısıyla kadının kadına bakış açısı farklıdır. Ama genelde erkek bakış açısı kadını kendisine uydurur ve böyle evlilikler de gerçekleşir.
    ... keskeler kes eder
  9. 9.
    ulan başka derdi mi kalmadı bu milletin, böyle sapık sapık fetvalar çıkartıyorsunuz sürekli.
    1 -1 ... vatansever terorist
  10. 10.
    çok sevdiği eşi ameliyat masasında kalan kadir abi, 4 ve 6 yaşlarındaki iki çocuğu üvey anne görmesin diye baldızıyla evlendi.. bu durum bizzat, aileler tarafından teklif edildi.. adam iki çocukla ortada kalmıştı, yas halindeydi ve sanırım bir anlık gafletle kabul ettiler..

    yüzü düşük, mutsuz bir adam haline geldi, sanıyorum karı koca olarak fazla bir durumları da yoktu ki, çocuklar elden çıktığında boşandılar.. ikisinin de hayatı, iki çocuğun emniyet içerisinde büyümesi için feda edildi.. bence en büyük hataları, nikah kıymalarıydı.. teyze olarak çocuklara bakabilirdi ama sanırım, "eve girip çıktığında millet ne der" diye böyle birşey düşünüldü..

    endonezya'daki bazı yamyam kabilelerde, ölülerinin etini (adet olduğu üzere, güç elde etmek için) yiyen kabile üyelerinin iğrenerek kustuğu, bu işten çok mutsuz oldukları gözlemlenmiş.. buna karşın, amazon yerlileri bayağı bayağı insan eti arzuluyorlarmış..

    bence bu durum da, insanın nefsiyle alakalı birşey.. benim nazarımda, hayatından 50 kadını çıkarmakla hiçbir şey kaybetmezsin... eş ve sevgililerinin yakın çevresi, iş arkadaşları veya evli/nişanlı kadınlar vs vs.. kadir abi de sanırım bu çizgide biriydi.. öte yandan bakıyorsun, adam baldızına sarkıyor.. ki mide bulandırıcı birşey..
    3 ... prifesor lepistes