1. 1.
    bu gavurlar bunu meşhur ikiye ayrılan gölü geçtikten sonra karınları acıkınca her nasılsa yemek yaparken yiyeceklerini paylaşırken bulmuşlardır.
    1 ... erecte
  2. 2.
    (bkz: bir kaynak olarak göt)
    4 ... oytunkaran
  3. 3.
    (bkz: ben bu başlığı saçmalamak için yazdım)
    ... suursuz
  4. 4.
    Aşure, Hicri takvime göre Muharrem ayının onuncu günü yapılan tatlıdır. islami inanca göre Muharrem ayının onuncu günü, Nuh'un Büyük Tufan'dan sonra karaya ayak bastığında elinde kalan son malzemelerle bu tatlıyı yapmıştır. Temel olarak su, buğday, nohut, toz şeker, kurufasulye, pirinç kullanılarak yapılır. Süsleme amacı ile ceviz, çam fıstığı, badem, nar, susam ve tarçın gibi kuruyemiş, meyve ve baharatlar kullanılır.
    -1 ... siz hepiniz ben tek
  5. 5.
    aşure'nin tarihsel dayanağında, nuh'un öyküsü yatar.. anlatılan odur ki; uzun gündüz ve geceler devam eden tufandan sebep, nuh ve mahiyetinin gemilerine aldıkları erzaklar tükenme raddesine erişir. adamlarından birisi nuh peygamber'E: "her şey tükeniyor.. ne yapıcaz?" diye sorduğunda nuh adama, erzak çuvallarının diplerinde kalan besinleri birleştirip, büyük kazanlarda karıştırılarak pişirilmesini öğütler ki, ortaya yaklaşık olarak, günümüz aşure tatlısı çıkar.

    tarihin başından bu yana, tek kutsal ve tek tanrı tanımlamaları değişmiştir. islam ekolüne göre; en baştaki adem ile, son nebi muhammed arasında, bir bağ bulunur ki, tüm nebiler, muhammed'i müjdelerler. bu bağlamıyla; nuh da, onun icadı da, müslüman icadı oluyor. ne var ki, kutsal figürler ve haklarında anlatılanlar, "nerede durduğunuza" bağlı olarak, değişkenlik arz ediyor. yahudi inanışı, adem ve nuh'un inandığı tek tanrının, yasayı musa ile gönderdiği konusunda birleşir. buna göre, tüm peygamberler yahudi oluyor, haliyle yahudi bir peygamber'in yaptırdığı tatlı da..

    elbette, bu bir rivayet.. ancak, kesin olan bir şey varsa, o da: aşure tatlısı ve gününün, pekçok sami toplumunun ortak kültürü olduğu düşüncesidir.. örneğin; museviler bu zaman aralığını; yom kippur denen arınma süreci olarak değerlendirir. aynı şekilde, ibrahim'in atıldığı ateşten sağ çıkması ile de bağdaştırılır.. hıristiyanlıkta, isa'nın yeniden dirilişi ile bağlantıları bu bağlamda dile getirilebilir.
    ... angry man
  6. 6.
    cahillik akabilen bir başlıktır. tüm peygamberler müslümandır, islam dinine mensuptur. tahrif edildikleri halleriyle yahudilik ya da hıristiyanlık olmuştur adları. hazreti davud da yahudi kavminin peygamberidir. hazreti peygamberin en çok tavsiye ettiği oruç hazreti davud'un orucudur. savm-ı davud der hazreti peygamber. bir gün oruç tutup bir gün tutmamak şeklinde farz olan ramazan oruçları dışında tutulur. o halde birçok sahabenin ve müslümanların tuttuğu savm-ı davud da mı yahudi icadıdır? değildir tabi ki, hz. davud'un sünnetidir-adetidir, bir islam gerçeğidir.
    2 -3 ... limpid
  7. 7.
    sanki islam tepeden inme de bir aşure kaldı. islam da basbaya yahudilik devamı gibi bir şeydir yadsınamaz bu.
    2 ... peyote
  8. 8.
    nuh peygamber zamanında islam vardıda biz mi inanmadık.
    ... gatha
  9. 9.
    yahudilikte farklı versiyonu vardır. aşure de müslümanlıkla alakalı falan değildir.
    2 -1 ... timur cengiz hulagu
  10. 10.
    Olabilir, büyük ihtimalle hak din oldukları zamandan kalma tadı efsane bir icat.
    1 ... id est