bugün

müzikal anlamda çağının çok gerisinde kalmış insandır. çünkü günümüzün trendleri pop, rock, jazz, fusion gibi türlerdir.
efendi, efendi insan nereden geldiğini unutmamalı, eğer insan nereden geldiğini unutursa kendini kaybeder. kendini aramaya başlar ve bulması çok zordur. senin ataların ne ingiliz soyluları ne vatikan kardinalleri senin ataların 400 yıl bütün cihanı yönetmiş şanlı ve büyük türk halkıdır. türk halkı ne rock ne jazz dinliyordu. sen kendini kaybetmişsin.

senin gerçekliğin
millet-i türk her vakitte her vaziyette ve her yerde cihanın havf eylediği vareste, hurşide hüsrev olan abad eden bir halktır. abdarlar onun emri ile akar, hurşid onun emri ile doğar ve batar düşmanlık ray eden adavete dem kusturur, enese avn eder.
kendi kültürünü sindirmeden başka kültürlere atlamıyordur.
müzikal anlamda çağının gerisinde kalıp kalmadığına kimsenin karar veremeyeceği insandır. çünkü müzik bir zevktir, herkesin zevki kendini bağlar.
özünü kaybetmek istemeyen insandır.
--spoiler--
sevap almak icin iceriz sarap
icmesek oluruz ducar-i azap
senin aklin ermez bu baska hesap
meyhanede bulduk biz bu kemali

kandil geceleri kandil oluruz
kandilin icinde fitil oluruz
hakki gostermeye delil oluruz
fakat kor olanlar gormez bu hali
--spoiler--
2051 de dahi dinleyecek olan insandır. kulak zevki her insanın kendisine özgüdür. bir türküyü dinledikten hemen sonra death metal bir parça dinlese bile * mana bulmak yersiz olur.
Hay senin gibi yazarın ben diye başlayacağım, sırf başlık açmak için açan yazarcığa söyleyeceğim sitemkar sözlerin sebebidir. Başlığını editlediğim..
zevkler ve renkler tartışılmaz diye bir laf vardır. yani türkü dinlemenin çağın gerisinde kalmakla falan alakası yoktur. sadece türküden zevk alan, onu dinleyen birçok insan vardır ki bu da anormal bir durum değildir.
mihriban, sarı gelin, yarim istanbul'u mesken mi tuttun gibi türkülerimizi keyif duyarak dinleyen kişidir. alır başka diyarlara götürür türküler insanı. hayatında türkü dinlememiş kişiler ise bir deneyin derim.
gayet normal bir durumdur.insan sadece popüler kültür etkisinde müzikler dinlemek zorunda değildir.bunun için çok fazla yazılacak var ama ben kısa kesiyorum.sinirlendim gece gece.
türkü eski bir müzik türü dinlenmez diyen bir insan,
müzik niye dinler.

medenilik eskiyen şeyleri terketmekse ilkellik için ölürüm.
2011 de hala genelleme yapan insandan daha bi karizmatik insan dır. dimi ama? bence öyle yani, evet evet kesin öyle.

(bkz: bütün genellemeler genelleyenin götüne girsin)

amin.
yaklaşık 700 yıldır söylenen türküleri bugün de dinleyen insandır. örneğin;

Ben melanet hırkasını kendim giydim kime ne
Arı namus şişesini taşa çaldım kime ne

Aah Haydar Haydar taşa çaldım kime ne.

Kâh çıkarım gökyüzüne, seyrederim âlemi
Kâh inerim yeryüzüne, seyreder âlem beni

Sofular haram demişler, bu aşkın şarabına
Ben doldurur, ben içerim, günah benim kime ne

Kâh giderim medreseye, ders okurum hak için
Kâh giderim meyhaneye, dem çekerim aşk için

Sofular secde eder, mescidin mihrabına
Benim ol dost eşiğidir, secde gâhım kime ne

Nesimi'ye sorduklarda o yar ilen hoşmusun
Hoş olayım olmayayım, o yar benim kime ne

1300'lü yıllarda bu sözleri yazan adamın, diri diri derisini yüzdüler.

(bkz: 1311 de hala türkü dinleyen insan)
(bkz: 1411 de hala türkü dinleyen insan)
(bkz: 1511 de hala türkü dinleyen insan)
(bkz: 1611 de hala türkü dinleyen insan)
(bkz: 1711 de hala türkü dinleyen insan)
(bkz: 1811 de hala türkü dinleyen insan)
(bkz: 1911 de hala türkü dinleyen insan)
(bkz: 2011 de hala türkü dinleyen insan)

bu böyle gider. ve aslında, hepimizin kemikleri çürüdükten, toprak olduktan yüzlerce yıl sonra bile söylenmeye, dinlenmeye devam edecekler. sen kendi sığlığına yan evlat.
http://fizy.com/#s/142q53
2011 yılında hala insanların müzik zevkine takılıp kalmış olan insana yeğdir.
2021 ya baba bu ne la. halamı pop dinliyon.
2031 ya dede artık pop mop kalmadı. bak bunu dinle scientis hedesi.
2041 ulan bizim moruk pop dinleye dinleye öldü beaa
2051 ya evladım zamanında böle pop deyü acayip bişey vardı. dedem pek severdi.
ne lan bu. böyle şeymi olur allasen ya.
geç halk müziğini musikide dahi hala fuzulisi, nedimi, bakisi hoplatır adamı.
2011 olmuş hala mozart, beethoven dinlersiniz ya danteller.
halk müziğine gelincemi çağdışı oldunuz.
biraz gönülden dinleyinde gerçek kalp damıtmasını görün.
o beğenmediğiniz türküler ne acılardan. mutluluklardan parça parça oluşmuş anlayın.
sevdiğiniz şarkılar gibi bir gecede yazılmamıştır hiç biri.
ha ben beğeninizi kötülemiyorum.
lakin sizde haddinizi bilin be.
köklerine bağlı insan,
bu dünyada halen geleneklerini devam ettirerek insanı bir nebze ümitlendiren insan,
alnından öpülesi insan.
(bkz: 2011 de hala mozart dinleyen insan)

itirazı olan?
benim. anormal olan özünü kaybetmektir. türküler anadolunun sesidir. duymak, duyurmak en güzel hakkımız. *
Halk müziği ve sanat müziğinin zevkini bilmeyen ergenlerin anlayamayacağı durumdur. Rock, jazz, blues, senfoni vs. oldukça güzeldir ama halk müziği candır.
güzel insandır. küçümseyenleri kınarım. çünkü türkiyede hala yapıla gelen şahsiyetli karakterli tek müzik halk müziğidir , türküyü yozlaştırmaya uğraşan çapulcuları saymazsak tabii. onun dışında rock a hala bişeyler katılmaya çalışılıyor. diğerleri pop, tsm vs. yeni şeyler çıkıyor ama geneli arabeskten medet umar durumda. tabii çok kaliteli müzisyenlerimiz de yok değil.
müzik evrensel olduğu gibi müziğin çağı da olmaz. müzikte çağ olsaydı elin yabancısı mozartı beethoven'i dinler miydi? kaliteli müzik her zaman her yerde dinlenir. önemli olan kaliteli ile kalitesizi birbirinden ayırabilmektir. zaten türkü dinlemeye laf eden kişi bu ayrımı yapamamış kişidir.

türkü dediğimiz bizi diğer toplumlardan ayıran bir kültür parçasıdır. bize hastır, bizimdir. aynı zamanda günümüzün "çoğu" kalitesiz olan şarkılarının hangisi bir "hastane önünde incir ağacı" gibi gurbeti, bir "değmen benim gamlı yaslı gönlüme" gibi ayrılığı, "neredesin sen" gibi sevgiliye özlemi, "acem kızı" gibi aşkı anlatabilir? işte bunu herkes anlayamaz. anlayamayan kişilik de bunu sanki kendisi üst düzey bir insanmış gibi eleştirir.

kısaca tanım: "ulan deve! türkü de dinlerim mozart ta, sen git serdar ortaç dinle" diyen insandır.
kale alınmayacak gerizekalı söylemidir, bu tip embesillere "atasını tanımayan it peşinde gezer." da denir.

(bkz: biri şunu sustursun)
(bkz: ben)

bağlamanın tıngırtısını 26.yy'a gelsekte elit-müzik zımbırtısıyla değişmem. ayrıca bir araştırma vardı, jazz dinleyenlerin %70'i aslında jazz'ı sevmiyormuş, sırf entel olmak için dinliyormuş.*
salakça söylemler dizesinin bir parçası olan tespit.
güncel Önemli Başlıklar