bugün
- kadın ayağı kokusu11
- yazarların en rum özelliği20
- 18 nisan 2024 fenerbahçe olympiakos maçı54
- ismail kartal10
- kuva'i milliye ne ise hamas da o dur12
- cengiz ünder'in bıyığı8
- uludağ sözlük discord grubu8
- mehmet şimşek'in türk milletine yerel halk demesi8
- sözlüğü günlük olarak kullanmak8
- evlenmek istememek ama yalnızlıktan da sıkılmak10
- erkeklerin bir kere küsünce geri barışmaması18
- türkiyede bütün yiyecek fiyatları aşırı fahiştir14
- flörtlerinizin ortak özellikleri21
- sexting haram mıdır17
- anın görüntüsü18
- eybırın manyağı kıskanması13
- beni seviyor musunuz8
- annem baban uğur dündar dedi8
- erdoğan'dan sonraki başkan14
- görümceniz sizi engellese ne yaparsınız13
- çok fazla çirkin erkek olması11
- anksiyete psikolojik değil fizyolojik bir sorundur11
- bacaklarımdan tahrik olan kız olduğunu sanmıyorum14
- yazarlardan parfüm önerileri14
- letthe8
- ups boobss nerelerde ramazan da bitti8
- altıncı filoya karşı namaz kılmak10
- manyak olmaya karar verdim9
- motorcu fırlama hafif demir demirkan tarzı yazar9
- ebbırı top gibi sektirme yarışması19
- sokakta kadın döven araplar12
- sözlükteki fosiller24
- netflix'in pkk lıyı başrol yaptığı dizi11
- 56 yıldır hiçbir kadınla iletişim kurmayan adam12
- arda güler14
- nervio'nun kedileri sokağa salmak10
- ekonomi kötü diye güzellikleri yok saymak11
- artık kızlara bakmıyoruz kampanyası25
- kitaplarda geçen can alıcı cümleler8
- mastır çeşitleri8
- 17 nisan 2024 manchester city real madrid maçı11
- icardi1905 silik olsun kampanyası9
- fatih ürek ile elti gelin görümce13
- fındıklı belediyesinin banyosu11
- selefi11
- mühendislerin memur olmayı düşünmemesi24
- başıboş köpek sorunu34
- evleneceği adama evi üzerime yapalım diyen kız8
- yeşil gözlü erkek22
- türkiyenin artık sefalet listelerinde yer bulması34
Halaydan huzursuz olan "rahatsız"ları ortaya çıkarır.
bir proleter bayram gününü, sekiz saatlik iş gününü elde etme aracı olarak kullanma düşüncesi ilk kez avustralya'da doğdu. avustralyalı işçiler, 1856'da, sekiz saatlik işgünü lehinde gösteriler yaparak, toplantılar ve eğlenceler düzenleyerek, hep birlikte bir günlük iş bırakmaya karar verdiler. bu kutlamanın yapılacağı gün olarak da 21 nisan tarihi saptandı. avustralyalı işçiler bu kararı, yalnızca 1856'da uygulamaya niyetlenmişlerdi. ama bu ilk kutlamanın avustralyalı proleter kitleler üzerinde çok büyük etkisi oldu, onları canlandırıp yeni bir heyecana yol açtı ve bu kutlamanın her yıl tekrarlanmasına karar verildi.
gerçekten işçilere, kendi kendilerine kararlaştırdıkları bir anda, kitle halinde işi bırakmaktan daha fazla cesaret ve kendi gücüne güven duygusunu ne verebilirdi? fabrikaların ve atölyelerin ebedi kölelerine, kendi öz birliklerini toplamaktan daha fazla ne cesaret verebilirdi? böylece, proleter bir kutlama günü düşüncesi hızla benimsendi ve avustralya'dan diğer ülkelere yayılmaya başladı, ta ki sonunda tüm proleter dünyayı fethedene dek.
avustralyalı işçilerin örneğini ilk izleyen amerikalılar oldu. 1886'da l mayıs'ın evrensel bir iş bırakma günü olmasına karar verdiler, 1 mayıs'ta 200 bin amerikalı işçi iş bıraktı ve 8 saatlik işgünü talebinde bulundu. daha sonra uygulanan polisiye ve yasal baskılarla, işçilerin bu ölçekte bir gösteriyi tekrarlaması birkaç yıl engellendi. yine de 1888'de bu yolda yeniden karar aldılar ve gelecek gösterinin l mayıs 1890'da olmasını kararlaştırdılar.
bu sırada avrupa'daki işçi hareketi de güçlendi ve canlandı. bu hareketin en güçlü ifadesi, 1889'da toplanan uluslararası işçiler kongresi oldu. 400 delegenin katıldığı bu kongrede, sekiz saatlik işgünü talebinin en başta yer alması gerektiği yolunda karar alındı. bunun üzerine fransız sendikalarının temsilcisi, bordeaux'lu işçi lavigne, bu talebin tüm ülkelerde evrensel bir iş bırakma ile dile getirilmesini teklif etti. amerikan işçilerinin temsilcisi, yoldaşlarının 1 mayıs 1890'da grev yapılması yolunda aldığı karara dikkat çekti ve kongre bu tarihte uluslararası bir proletarya gününün kutlanmasına karar verdi.
otuz yıl önce avustralyalı işçiler, aslında yalnızca bir günlük kutlama düşünmüşlerdi. kongre, tüm ülkelerin işçilerinin, 1 mayıs 1890'da sekiz saatlik işgünü için, hep birlikte gösteriler yapmasını kararlaştırdı. kimse bu kutlamanın daha sonraki yıllarda da tekrarlanmasından söz etmedi. doğal olarak, kimse, bu düşüncenin bir şimşeğin çakışı gibi başarı kazanacağını ve işçi sınıfı tarafından kısa zamanda benimseneceğini önceden göremezdi. bununla birlikte, 1 mayıs'ın her yıl kutlanacak sürekli bir kurum haline getirilmesinin gerekliliğini herkesin kavraması ve hissetmesi için, 1 mayıs'ın yalnızca bir kez kutlanması yeterli oldu.
ilk 1 mayıs'ta sekiz saatlik işgününün uygulanması talep edildi. ama bu hedefe ulaşıldıktan sonra da, 1 mayıs'ın kutlanmasına son verilmedi. işçilerin burjuvazi ve egemen sınıf karşısındaki mücadelesi devam ettiği sürece, ve tüm talepleri karşılanmadığı sürece, 1 mayıs, işçi sınıfının bu taleplerinin her yıl dile getirildiği gün olacaktır. ve daha iyi günler doğduğunda, dünya işçi sınıfı kurtulduğunda, büyük bir olasılıkla insanlık o zaman da 1 mayıs'ı, geçmişte verilen zorlu mücadelelerin ve çekilen acıların anısına yine kutlayacaktır.
(rosa luxemburg - 1 mayıs'ın kökenleri nedir)
(bkz: rosa luxemburg)
gerçekten işçilere, kendi kendilerine kararlaştırdıkları bir anda, kitle halinde işi bırakmaktan daha fazla cesaret ve kendi gücüne güven duygusunu ne verebilirdi? fabrikaların ve atölyelerin ebedi kölelerine, kendi öz birliklerini toplamaktan daha fazla ne cesaret verebilirdi? böylece, proleter bir kutlama günü düşüncesi hızla benimsendi ve avustralya'dan diğer ülkelere yayılmaya başladı, ta ki sonunda tüm proleter dünyayı fethedene dek.
avustralyalı işçilerin örneğini ilk izleyen amerikalılar oldu. 1886'da l mayıs'ın evrensel bir iş bırakma günü olmasına karar verdiler, 1 mayıs'ta 200 bin amerikalı işçi iş bıraktı ve 8 saatlik işgünü talebinde bulundu. daha sonra uygulanan polisiye ve yasal baskılarla, işçilerin bu ölçekte bir gösteriyi tekrarlaması birkaç yıl engellendi. yine de 1888'de bu yolda yeniden karar aldılar ve gelecek gösterinin l mayıs 1890'da olmasını kararlaştırdılar.
bu sırada avrupa'daki işçi hareketi de güçlendi ve canlandı. bu hareketin en güçlü ifadesi, 1889'da toplanan uluslararası işçiler kongresi oldu. 400 delegenin katıldığı bu kongrede, sekiz saatlik işgünü talebinin en başta yer alması gerektiği yolunda karar alındı. bunun üzerine fransız sendikalarının temsilcisi, bordeaux'lu işçi lavigne, bu talebin tüm ülkelerde evrensel bir iş bırakma ile dile getirilmesini teklif etti. amerikan işçilerinin temsilcisi, yoldaşlarının 1 mayıs 1890'da grev yapılması yolunda aldığı karara dikkat çekti ve kongre bu tarihte uluslararası bir proletarya gününün kutlanmasına karar verdi.
otuz yıl önce avustralyalı işçiler, aslında yalnızca bir günlük kutlama düşünmüşlerdi. kongre, tüm ülkelerin işçilerinin, 1 mayıs 1890'da sekiz saatlik işgünü için, hep birlikte gösteriler yapmasını kararlaştırdı. kimse bu kutlamanın daha sonraki yıllarda da tekrarlanmasından söz etmedi. doğal olarak, kimse, bu düşüncenin bir şimşeğin çakışı gibi başarı kazanacağını ve işçi sınıfı tarafından kısa zamanda benimseneceğini önceden göremezdi. bununla birlikte, 1 mayıs'ın her yıl kutlanacak sürekli bir kurum haline getirilmesinin gerekliliğini herkesin kavraması ve hissetmesi için, 1 mayıs'ın yalnızca bir kez kutlanması yeterli oldu.
ilk 1 mayıs'ta sekiz saatlik işgününün uygulanması talep edildi. ama bu hedefe ulaşıldıktan sonra da, 1 mayıs'ın kutlanmasına son verilmedi. işçilerin burjuvazi ve egemen sınıf karşısındaki mücadelesi devam ettiği sürece, ve tüm talepleri karşılanmadığı sürece, 1 mayıs, işçi sınıfının bu taleplerinin her yıl dile getirildiği gün olacaktır. ve daha iyi günler doğduğunda, dünya işçi sınıfı kurtulduğunda, büyük bir olasılıkla insanlık o zaman da 1 mayıs'ı, geçmişte verilen zorlu mücadelelerin ve çekilen acıların anısına yine kutlayacaktır.
(rosa luxemburg - 1 mayıs'ın kökenleri nedir)
(bkz: rosa luxemburg)
Pkk bayramî, kepenk kapatma, esnafa zarar verme, tomaya molotof, polise misket, vatandaşa zarar.
güncel Önemli Başlıklar