1. 1.
    güneşi gördüm filmiyle insanın içine kurt düşüren kavramdır.
    efenim bilindigi gibi şehit kelimesi arapça şahadet kelimesinden gelmektedir. yani farklı bir dinden kişiyle savaşan müslüman öldügünde şehit kabul edilmektedir. bunu kuranda yazan bazı ayetlerde "siz şehitleri ölü bilirsiniz hayır onlar diridirler" türünden açıklamalar vardır.

    kısacası bir müslüman kendi dininden olmayan birisiyle savaşıp öldügünde şehitlik mertebesine ulaşıyor ya iki müslüman birbirini vurdugunda hangisi şehit olacak işte bu tam bir sorun.

    burda aslında ikisine de şehit denmemesi lazım çünkü sonuçta ikiside din kardeşini vurmuş. ikiside allah katında günah işlemiş oluyor.
    1 ... jack oneal
  2. 2.
    bir hadis-i şerifte buyuruluyor;

    "Kim sabahleyin üç defa "E'ûzü billâhissemîil alîmi mineş-şeytânirrâcîm" dedikten sonra Haşr sûresinin sonundaki üç âyeti okursa, Allah kendisine yetmiş bin melek vazifelendirir. Bunlar akşama kadar o kişiye duâ ve istigfâr ederler. Eğer o gün vefât ederse şehid olarak ölür. Bu âyetleri akşamleyin okuyan da aynı şeylere kavuşur."

    gördüğünüz gibi illaki savaşın olması gerekmiyor şehitlik için. aynı zamanda hadislerde akrep ve yılan sokması, yanarak ölmek, boğularak ölmek gibi durumlarındada şehitlik mertebesi verildiği belirtiliyor. ancak sevgili ülkemde şehit olmak sadece düşmana karşı savaşmaktır ve bu anca bizim ülkemizdekiler için geçerlidir. " ırakta abd askerlerinin açtığı ateşte 3 ıraklı sivil öldü. " ölen bizim ülkemizden olmadığı için öldü şehit olmadı yani.
    ... terellelli
  3. 3.
    şehitlik kavramı hemen hemen tüm milletlerde ve inançlarda vardır. adına "şehadet" demeselerde, milletleri uğruna ya da davaları uğruna ölenleri tüm inanç ve insan toplulukları kutsal olarak görür ve ona diğer ölülerden farklı bir muamele yapar.

    islam, her konuda dengeyi ve ihlası önceleyen bir dindir. barışı, savaşa tercih ederken; azizane bir ölümü, zelilane bir yaşama tercih eder. kur'an-ı kerim'de cihad, savaş ve şehadet kavramlarının vurgulandığı ayetlere dikkatle bakıldığı ve allah resulünün -sahih rivayetlerle bizlere ulaşan- yaşantısına göz atıldığı vakit görülmektedir ki, ölüme korkusuzca yürüyenler "şehit" olarak nitelenmemektedir! allah'ın rızasını kazanmaya korkusuzca yürüyenlere şehitlim makamı işaret edilmektedir.

    özet olarak islam, şehitlik kavramını bir ölüm sonucunda dinilmiş hak olrak değil; allah yolunda mücadele sonucunda allah'ın lutfettiği bir hediye olrak görür. göz göre göre ölümün kucağına atlayıp, islam'ı ve müslümanları tehlikeye atmak; kur'an-ı kerim'de şehitlik olarak vasıflandırılmaz! şartlar olgunlaşmış ve başka çare kalmamışsa, allah yolunda mücadele etmeyi ve -zamanı geldiğinde- can vermeyi şehadet sayar.

    not: ilahiyat sözlük için yazdığım yazıdır, link: http://www.ilahiyatsozluk.org/sozluk.php?id=127281
    1 ... jetonlutelefon
  4. 4.
    farklı dinden biriyle savaşma koşulu yoktur. allah yolunda öldürülme koşulu vardır. o mantığa göre hz ali de şehit değildir.
    1 ... efendim efem
  5. 5.
    şehitlik mutlaka din icin ölmek değil, kendi vatan toprağınıda savunurken ölenede verilen mertebedir. çünkü vatan toprağı insanların namusudur. nasıl ki ailemize tecavüz edeni öldürmek caiz ise vatan toprağıda aynıdır.
    ... selam birader
  6. 6.
    göreceli kavram değildir. kesin ve nettir. müslümanlıkta ülkesi uğruna ölene şehit denir.
    ... i love cilek
  7. 7.
    evrensel boyutta insanlık için yapılan herhangi bir işi, bir görevi yerine getirmeye çalışırken yaşamını yitiren herkes şehittir. buna vatan topraklarını savunmakda dahildir.
    ... realist adam
  8. 8.
    vatan toprağını veya vatandaşların haklarını savunarak ölendir. semra teyzenin oğlu ata şehit değildir.
    1 ... kopyaci
  9. 9.
    günümüzde farklı değerlendirilen bir kavramdır. asıl olarak ise bir müslümanın imanı ve ibadetleri tam, allah'ın razı olacağı bir kul olarak ölmesi olayıdır. bu savaşta olur, depremde olur, uçak kazasında olur, yolda yürürken olur vs... bunun takdiri allah'a aittir. bir de devlet nezdinde şehitlik vardır ki bir yere kadar islam'da anlatılan şehitlikle paralel gider bir yerden sonra ise ayrılır. mesela bir asker silahlı saldırı sonucu vefat etmiştir. vatan, millet ve devlet nezdinde şehittir. ancak imanı tam değilse allah katında şehit değildir. devlet nezdinde bu kelimenin kullanımı aslında şehit olan kişinin ailesine yardım yapmak ve vatan uğruna yüce bir görev üzerine öldüğünün tam olarak vurgulanması amaçlıdır bir yerde.
    1 ... 05man
  10. 10.
    (bkz: sünnetsiz pkklılar)
    1 ... hayrettin gurbuz